Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] 4.2 335KM...kilka pytań..  
Autor Wiadomość
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-10-10, 17:20   [D3 ALL ] 4.2 335KM...kilka pytań..

Witam!

W związku z sprzedażą naszej perełki wybieram kolejne auto swoim rodzicom ;-) i tu rodzi się kilka pytań...

Opcji jest kilka:
A6 C6 2.7tdi lub 3.0tdi
A8 D3 4.2 + gaz
A8 D3 4.0tdi
Skoda Superb 1.9tdi (ah już widzę tę górę zaoszczędzonej kasy...)

Czytałem kilka tematów o wyżej wspomnianych (nie licząc skody) dieslach i odpowiedzi na nurtujące pytania raczej już uzyskałem, ale o 4.2 benzynie nic nie wiem.

Czy jest to całkiem nowa konstrukcja czy to tylko ulepszony 4.2 z D2? (w końcu różnica w mocy niewielka).
Czy ktoś z was ma ten silnik, zna jakieś opinie, lub wie jakie są bolączki tego motoru?
Czy ten silnik również można zagazować z powodzeniem jak w D2?

Pozdro
_________________

 
 
raptor90 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 82
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-10-10, 19:31   

Witaj.
Co do skody 1.9tdi, jeździłem taką i nic złego nie można powiedzieć, pali mało i po chipie to nawet się odpycha. Wadą może być dość głośna praca silnika, ale za to na pewno na miejsce w środku nie można narzekać.
A nie bierzesz pod uwagę A8 3.0tdi ? Po chipie jakieś 275KM i 550Nm tak więc bardzo przyzwoicie ( LINK ), a poza tym 3.0tdi podobno jest ekonomiczny (8-9l średnie spalanie).

Co do 4.0tdi, dużo ludzi odradza ten silnik ale nie chcę Cię zrażać do niego bo nie wiem jak jest naprawdę, może ktoś ma na forum Audi 4.0tdi to udzieli Ci cennych informacji.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-10-10, 23:31   

Kolego ATLAS, co do silnika 4,2V8 to nie wiem o którym motorze mówimy bo były chyba ze dwa...
o ile dobrze kojarzę:
BFM ~335KM (początki D3) oraz BVJ ~350KM (FSI)

o ile w tym pierwszym LPG można założyć o tyle w silnikach FSI, z tego co słyszałem, na razie montaż LPG jest zdecydowanie utrudniony :-?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-11, 11:08   

Witam.
Z FSI i cyklonem są trudności, zwykły wtrysk to teraz banalnie prosta sprawa. Ja bym osobiście nie pchał się w FSI i ciekły wtrysk, za mało tego jeszcze na rynku i nasi tzw. druciarze mogą mieć kłopoty, dodatkowo kolektor ssący musi być przygotowany pod każde autko osobno, ja bym poczekał na wtrysk FSI jeszcze rok, wtedy już się ruszy.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-10-11, 12:54   

FOSS napisał/a:
Kolego ATLAS, co do silnika 4,2V8 to nie wiem o którym motorze mówimy bo były chyba ze dwa...
o ile dobrze kojarzę:
BFM ~335KM (początki D3) oraz BVJ ~350KM (FSI)

o ile w tym pierwszym LPG można założyć o tyle w silnikach FSI, z tego co słyszałem, na razie montaż LPG jest zdecydowanie utrudniony :-?



Tak jak w temacie - chodzi mi o ten 335KM, a więc na najważniejsze moje pytanie mam odpowiedź - nie jest to FSI.

raptor90 napisał/a:

a poza tym 3.0tdi podobno jest ekonomiczny (8-9l średnie spalanie).


Z tego co się orientuje wyniki dla 3.0TDI to 7-9l trasa, 9-12l miasto (wniosek - ok. 1l mniej niż 3.3TDI w naszym byłym A8).

raptor90 napisał/a:
A nie bierzesz pod uwagę A8 3.0tdi ?


W sumie biorę tę opcję pod uwagę, ale ciężko znaleźć A8 z tym motorem (tanie), a poza tym już z doświadczenia wiem, że lepiej brać większy motor do dużego auta bo mniej się męczy np. 2.5 tdi vs 3.3tdi w budzie A8 = spalanie prawie takie same a różnica w realnej mocy ogromna.
_________________

 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-11, 13:24   

Witam
Ja osobiście nie brał bym żadnego diesla, mega drogie w przypadku jakiejkolwiek awarii, polecam wiadomo 4,2 + cyklonik, dobrze dobrane graty=zero problemu, spalanie trasa 13, miasto 18. Na AKP dobrze są opisane przypadki z 2,5 i 3,0 TDI.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-10-11, 14:12   

wojti_sopot napisał/a:
Witam
Ja osobiście nie brał bym żadnego diesla, mega drogie w przypadku jakiejkolwiek awarii, polecam wiadomo 4,2 + cyklonik, dobrze dobrane graty=zero problemu, spalanie trasa 13, miasto 18. Na AKP dobrze są opisane przypadki z 2,5 i 3,0 TDI.


Ano też o to chodzi - te trzy silniki dotykają podobne wady, mowa tu o 2.7TDI przez 3.0TDI do 4.0TDI i koszty napraw mogą sięgnąć 10tys. zł więc dlatego interesuje się teraz tym 335 konnym 4.2 benzyniakiem i sekwencją do niego. Lepiej wydać 6-8k na sekwencje i niech pali te 20-25l niż jeździć bombą zegarową ze spalaniem 10-14l. Koszty przejazdu 100km będą porównywalne, a frajda na pewno większa z benzyniakiem (choć 4.0tdi jest na porównywalnym poziomie).
_________________

 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-11, 19:09   

Witam
Kolego sekwencje z dobrymi gratami to nie 6 koła, polecam reduktor scorpion ST - 2 sztuki, sterownik Stag300/8, wtryski Maic Jet, miedź 8mm i koleś który to złoży do kupy, nie łudź się że sekwencja za 6 czy 8 koła ze źle dobranymi gratami spełni twoje oczekiwania, ja mam dokładnie taki zestaw jak ci wyżej opisałem = zero kłopotów, poczytaj trochę tu masz linka: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=363

[ Dodano: 2009-10-11, 20:13 ]
Witam
Dodam iż w twoim regionie jest dobry gazownik, jak coś to pisz na PW, to zapodam namiary. Ja ze swoim szerszeniem śmigałem z trójcity aż do mławy, bo u nas to nie wygląda za ciekawie.
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-11, 19:15   

wojti_sopot, a co polecasz do 4.2 ? Opisz jaki graty i cenę końcową.....
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-11, 19:33   

Witam
Panowie, Stag 300/8 Premium (notabene polskiej produkcji moim zdaniem rewelacyjny stosunek jakości, mozliwości i ceny) producent AC, nowy stag posiada moduł który czyta w czasie rzeczywistym korekty ze złącza OBD, dwa reduktory Scorion ST, koniecznie !!!, jeden przy ostrym bucie nie wyrabia ze spadkami ciśnienia i grzaniem gazu, chyba że jazda niedzielna i but sporadycznie to wtedy Scorion GT, miedź koniecznie 8mm, wielozawór w butli regenerowany (wtajemniczeni będą wiedzieli o co chodzi), wtryskiwacze Magic Jet, ewentualnie Matrixy, ale w związku z dużymi czasami wtrysków to polecam Magic Jety, ze względuna stosunek ceny do jakości, matrixy lepsze ale droższe.
A teraz najważniejsze w instalce gazowej:
1. Koleś który to zakłada powinien dokładnie wiedzieć o co chodzi i umieć to dokładnie zestroić i ustawić. Nie wspominam tutaj o wykonaniu montażu całej instalki bo to sprawa nadrzędna.
Mieszkam w trójcity a na instalkę do gazu pojechałem do Mławy, rewelacyjni kolesie. U nas byłem w 3 zakładach i wszędzie to samo, my zakładamy to i koniec, ja mówię co potrzebuję a oni że tak się nie da bo homologacja, bo tamto, bo tak nie można, bo szef, dużo by pisać,
Ceny końcowej nie znam, bo nie zajmuje się montażem gazu, ale myśle że tak 3,5-4 koła trzeba liczyć. Oczywiście można kupić Landi i wydać 6-8 koła, ale ja mam inne zdanie.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-10-12, 07:48   

No właśnie a co z tymi markowymi instalacjami typu BRC, Landi Renzo, Prins etc. ? W końcu to u nich takie instalacje kosztują 6-8k zamiast 5k u zwykłego gazownika.

No i należy zadać pytanie - ile będzie kosztować taka instalka z dobrymi gratami?

A swoją drogą tata wszystko chce popsuć bo dzisiaj dzwonił i mówił że oglądał passata 2007 rok... :-/ afff A8 wymieniać na passata co za lamerstwo, mama to na każdym kroku jęczy że takie fajne auto sprzedaliśmy :-P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.