Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-02-10, 11:53 [D3 ALL
] A8 D3 3.0TDI
|
|
|
Czy ktoś się orientuje od którego roku silnik 3.0 TDI został poprawiony? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-02-10, 13:14
|
|
|
Bo ja gdzieś czytałem że po 2006r. już jest ten silnik poprawiony ale to nic pewnego same pogłoski. |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2013-02-10, 15:39
|
|
|
W audi A6 3.0TDI Silniki miały sie tak,ale czy te same były montowane do A8 :?:
Zaczeta produkcja CDYA 10/2008 zakończona 8/2011. Można powiedzieć, że po vinie 2009r.
Od 6/2006 zaczęto też montować poprawione silniki ASB z poprawionymi wtryskami i lepszymi napinaczami.
_Znalazłem też taką wypowiedz ;od 2007r (czyli wersje 233km) nie mają juz problemu z rozrządami, wtryskami itp. Te silniki można spokojnie brać (wersje poźniejsze czyli 240km ponoć są nie do zabicia)________________ |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-02-11, 01:53
|
|
|
Jedną z chronicznych chorób 3.0TDI są klapy w kolektorze dolotowym - nawet w tych poprawionych wersjach potrafią się popsuć :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-11, 09:42
|
|
|
W a8 bodaj wersji 225KM nie było, a o tą sie rozchodzi.
Wersja 233KM jest juz poprawiona i gdyby ewentualnie wersja 225 w jakims poczatkowym roczniku wystepowala to lepiej ja omijac, aczkolwiek tylu ludzi jezdzi i jakos tak strasznie nie jest. :-P
Łańcuchy siadają przy licznikowych 200tys w Polsce wtryskiwacze również, ale auta w niemczech miały juz po 400 lekko. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-02-12, 20:41
|
|
|
Kolego fajny silnik ale trzeba o niego dbać, czyli jeżdzić w mairę normalnie ....jak będziesz katował to lubi się przypomnieć....kalpy kolektorów to jedno jeszcze przepłtwomierz i egr a tak to bajka..... Jak ktoś wcześniej dbał to nie ma żadnych większych problemów. |
|
|
|
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2013-02-12, 21:26
|
|
|
to ciekawe co piszecie ,bo właśnie sprzedałem 3.3 i zamierzam kupić 3.0 ale jest ich mało w porównaniu do tych 4.0 których rubryki ogłoszeń są pełne nie wiem tylko czy warto pchać się w 4.0 v8 ?? |
Ostatnio zmieniony przez Para 2013-02-12, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawel1380
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A5
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-02-12, 21:34
|
|
|
233KM znośnie od 239KM juz OK.Szczególnie w temacie rozrząd,wtryski.
Inne bolaczki jak klapy kolektorów przeplywomierz zostaly ale idzie to juz ogarnac tanszym kosztem niz kiedys.(dotyczy klap) |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-02-12, 23:12
|
|
|
Para napisał/a: | to ciekawe co piszecie ,bo właśnie sprzedałem 3.3 i zamierzam kupić 3.0 ale jest ich mało w porównaniu do tych 4.0 których rubryki ogłoszeń są pełne nie wiem tylko czy warto pchać się w 4.0 v8 ?? |
Ten silnik to szrot...nie wypał.... To już lepiej kup benzynę ....lub 4.2 tdi to dobry motorek. Jeżdżę 3.0 tdi i jest naprawdę ok tylko jak pisałem wyżej trochę marudzi ale jestem zadowolony jak na 40 tys przejechane to jest rewelka. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-13, 09:24
|
|
|
w d3 3.0 tdi to silnik o oznaczeniu ASB i wystepuje we wszystkich prefl a 4.0 to ASE. po FL 4.0 zastąpiono 4.2 tdi |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
Para
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D?
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Hiszpania
|
Wysłany: 2013-02-13, 10:18
|
|
|
myśle że najlepsza by była d3 3.0 z 2003r 232km na nowszy model mnie nie stać ,chciałbym nim troche pojeżdzić bo jak miałem 3.3 to tylko pod nią leżałem |
|
|
|
|
|
|
|
|