Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Błąd Rear Side Airbag Igniter  
Autor Wiadomość
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 09:04   [D3 ALL ] Błąd Rear Side Airbag Igniter

Wczoraj czyściłem skórę tylnych stołków. Kilka godzin później odpalam auto a na blacie pozostała ordynarnie świecąca się kontrolka airbag. Po podpięciu kompa otrzymuję:

01219 - Rear Side Airbag Igniter, Driver Side (N201)
001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Błąd po skasowaniu zaraz powraca. Co mogłem zrobić źle i gdzie szukać przyczyny? <bezradny>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5138
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-06-14, 10:20   

Kuknij na wtyczki przy kanapie/zaplonniki
_________________
Black Cars Matters
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-14, 11:03   

VanDyke, z tym czyszczeniem to zapewne zbieg okoliczności ...sprawdź wtyczkę nr. 11 na poniższym screenie, pryśnij jakim kontakt-sprayem np. WD-40. Jak nie pomoże to wytnij wtyczkę i zlutuj kabelki razem.

airbag.JPG
Plik ściągnięto 546 raz(y) 47,27 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 11:14   

Ok, dzięki chłopaki. Przy czyszczeniu stołków wysuwałem je, może wtedy coś przestało łączyć...
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 16:50   

Ostatnio miałem ten sam problem, wystarczy podnieść kanapę (mocno szarpnąć - trzymają dwa bolce mniej więcej w połowie siedzisk) i pogmerać przy wtyczkach.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 18:57   

Maciex, tylko u mnie nie ma kanapy ale dwa dzielone stołki. Mają elektryczną regulację i nie jestem pewien ale chyba suwają się po jakiejś szynie. Myślisz, że można to też podnieść?
Wtyczki rozumiem, że są tam na wierzchu? Czy przy gmeraniu przy nich nie wywali poduch? :P

Dołączam wydruk z ELSY. Rozumiem, że ciągnę do góry stołek i mam już dostęp do wtyczek? Muszę wymienić też te zaczepy w podłodze bo przy uniesieniu stołka zerwę je?

_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 19:30   

Wygląda na to że można podnieść, część nr 6 na rysunku na to wskazuje

http://www.partsbase.org/...eat-frame-trim/

Jeśli to te same zaczepy co w wersji z kanapą to nic nie powinno się zerwać, trochę przesada że ASO każe je wymieniać przy każdym demontażu <bezradny>
Edit: wg katalogu zaczepy mamy te same, więc solidne pociągnięcie za przód siedziska i powinno wyjść.

Ja dla bezpieczeństwa robiłem to na wyłączonym zapłonie, ale akumulatora nie odpinałem. W moim przypadku czasami jak ktoś usiadł to wywalało błąd, po przeczyszczeniu wtyczki ustało. Po usunięciu awarii błąd w sterowniku przechodzi na "błąd sporadyczny" i wystarczy go usunąć kompem.

W blokach pomiarowych masz też zakładkę igniter resistance, tam dokładnie możesz zobaczyć czy poduszka jest rozłączona czy tylko wtyczka stawia za duży opór.

Powodzenia!
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 17:47   

Po sprzątaniu błąd znowu wyskoczył. Poprzednim razem zniknął i do dzisiaj go nie było.
Trzeba się dobrać pod ten stołek. Ponawiam więc pytanie - czy pojedynczy stołek zamontowany jest jak kanapa? Nie chce niczego wyrwać przy szarpaniu
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5138
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-05-08, 18:47   




_________________
Black Cars Matters
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 18:51   

O to mi chodziło! Dzięki wielkie <brawo>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-08, 19:28   

Nie powinno jic wystrzelić jak nie będziesz tym rzucał ani nic podobnego robił :) dla bezpieczeństwa zaleca się dołączanie aku ale warto wiedzieć że poduchy są wystrzeliwane impulsem prądu zmiennego a nie stałego jaki jest w instalacji :) bardziej grzebanie przy czujnikach może im zaszkodzić niż przy nich samych.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 20:10   

Pogmeram przy kostkach na wyłączonym zapłonie. Podobno 9/10 przypadków to wina styków w kostce. Poducha może strzelić w przypadku zrobienia zwarcia i późniejszej próbie skasowania błędu.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-05-08, 20:38   

Na włączonym zapłonie to Ty NIC NIE rób! Rozepnij wtyczkę, psiknij lekko jakimś kontaktem (np. WD40), zepnij wtyczkę i włącz zapłon. W większości przypadków pomaga ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-08, 20:45   

Na wYłączonym napisał ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-05-08, 21:01   

Fakt, mam nowy lapek z fullHD i wszystko takie malutkie :D

VanDyke, zapomniałem wspomnieć o skasowaniu błędu <faktycznie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.