Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-29, 18:20
|
|
|
no tak ale ja mam 2 offsety czyli te ET
1: ET NA KOŁNIERZU 35
2: ET NA RAMIENIU FELGI JEST 42
pierwsze ET to offset felgi
drugie ET to offset RAMIENIA FELGI???
Czy jest to mozliwe?
Mam dystans 26mm jezeli na feldze mam 35 et to czy nie wystawałaby za błotniki?
E no pomóżcie mi które to et jest wkoncu wazne te na kołnierzu wybite czy na ramieniu/.
Jakie Et aby bez dystansów było dobrze tzn max szeroko ?
Jakie Et jest w standardzie? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:08
|
|
|
Masz 20" rotory? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:14
|
|
|
felgi s8 19 8.5 cala opona 255/40 r19
na kolnierzu ET 35 na ramieniu ET 42 i za uia nie wiem co to za et czy 35 czy 42 wkońcu
dystans mam 26mm..
czy przy tym dystansie weszła by fela z et 35 ?
jakie jest ori et ?
i jakie moze byc maxymalne dopuszczalne?
pomozcie jezeli wiecie |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:17
|
|
|
Dracus!!!! ET jest jedno! po wyglądzie felgi juz możesz jasno stwierdzic czy masz duże ET(mało mięsa w miejscu styku z piastą)czy małe ET(duzo mięsa w miejscu styku z piastą) to wszystko w temacie |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-29, 21:03
|
|
|
No tak z ty mm ze ramiona mogą być mocniej lunch mniej wygięte i nawet nie duży kołnierz oznaczać może duży offset?
Jaki w sumie mam ten 35 czy 42 .? Podejzewa m ze to widać gołym okiem chyba, tylko ja nie wiem jak to zobaczyc niestety mam dystans 26 mm i według mnie jest prawie z ranem błotnik na styk .? Nie chce demon towar felgi bo może po foto byście doszli bo jedno et to 35 jest w kołnierzu wybite a drugie 42 jest na ramieniu wybite.?
CCzy na et 35 plus dystans 26 kolo by ssię licowal LO z błotniki em czy r,acz ej mocno wystawa oo za błotnik. ? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-29, 21:14
|
|
|
jak mi dostarczysz zdjęcie tak bym widział z ukosa wnętrze felgi-cześc przylegająca do piasty to bede w stanie ci okreslic ET. Wzór ramion nie określa sie żadnym ET. Fela albo pasuje albo nie i to se sam musisz w konkretnym modelu ustalić. Np jeden ma mega zaciski i potrzebuje wypukła fele a inny ma małe zaciski i mu wkledła wejdzie. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-29, 22:31
|
|
|
Pany... weźta się opamiętajcie
dracus6662 napisał/a: | no tak ale ja mam 2 offsety czyli te ET |
Felga nie może mieć dwóch różnych parametrów ET - z definicji odsadzenia jest to fizycznie kompletnie niemożliwe.
dracus6662 napisał/a: | 1: ET NA KOŁNIERZU 35
2: ET NA RAMIENIU FELGI JEST 42
pierwsze ET to offset felgi
drugie ET to offset RAMIENIA FELGI???
Czy jest to mozliwe? |
Nie ma czegoś takiego jak offset ramienia... ja nigdy o czymś takim nie słyszałem.
Jeżeli masz w dwóch miejscach felgi wybite ET i to o różnych wartościach to felgi te nie są raczej oryginalne Audi
dracus6662 napisał/a: | Mam dystans 26mm jezeli na feldze mam 35 et to czy nie wystawałaby za błotniki? |
Wystawałoby.
dracus6662 napisał/a: | E no pomóżcie mi które to et jest wkoncu wazne te na kołnierzu wybite czy na ramieniu/. |
A skąd mamy wiedzieć?
Niektórzy producenci nabijają na kołnierzu, niektórzy na ramionach a niektórzy od strony zewnętrznej pod dekielkiem... więc skąd mamy wiedzieć które i ciebie są "ważne"
Tu możeby się tylko domyślać tym bardziej, że wciąż nie wiemy o jaką felgę chodzi.
dracus6662 napisał/a: | Jakie Et aby bez dystansów było dobrze tzn max szeroko ? |
Bez dystansów to sugerowałbym przód 20, tył 15 ale to również zależy od opony jaką zakładasz bo szersza opona będzie wystawała poza obrys błotnika więc ET musi być większe a węższa opona może mieć tzw. naciąg i wtedy felga może mieć mniejsze ET.
dracus6662 napisał/a: | Jakie Et jest w standardzie? |
To pytanie jest źle zadane.
Generalnie nie ma czegoś takiego jak standardowe ET w D3.
ET jest to parametr felgi a nie samochodu.
Każdy model felgi może mieć inne ET.
Ten sam wzór felgi ale inna jej szerokość felgi to najczęściej również inne ET.
dracus6662 napisał/a: | felgi s8 19 8.5 cala opona 255/40 r19
na kolnierzu ET 35 na ramieniu ET 42 i za uia nie wiem co to za et czy 35 czy 42 wkońcu
dystans mam 26mm..
czy przy tym dystansie weszła by fela z et 35 ? |
Patrząc na te rozmiary i mając do wyboru tylko 35 albo 42 to obstawiam 42 bo 35-26=9 a przy ET9 koło miałbyś wyraźnie poza błotnikiem.
dracus6662 napisał/a: | jakie jest ori et ? |
Podaj numer felgi a powiem jakie ET powinna mieć.
Apophis napisał/a: | Dracus!!!! ET jest jedno! po wyglądzie felgi juz możesz jasno stwierdzic czy masz duże ET(mało mięsa w miejscu styku z piastą)czy małe ET(duzo mięsa w miejscu styku z piastą) to wszystko w temacie |
Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgi
dracus6662, dla rozjaśnienia może poczytaj tutaj: http://www.alcar.pl/96439_PL.htm
Z rysunku i opisu wynika jasno, że nie ma możliwości aby felga miała równocześnie dwa różne ET |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-29, 22:36
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgi
|
Doprecyzowywujac wklęsła felga może miec tego miesa mniej niz z tym samym ET felga płaska ale to juz rzadziej sie spotyka. Po prostu mając dziennie setki felg w rekach juz wiedziałem bez zerkania czy dana jest z tego sortu czy nie Powiedzmy wzór felgi RC 25 Et 20 to duuuzo mięcha tam a ta sama Et 45 to niemal wcale(pół kilo alu mniej)
W kazdym razie jak bym widział te felge dracusa to pewnie bym wiedział czy ma 30 czy 40 ET. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-03-01, 07:51
|
|
|
Apophis napisał/a: | FOSS napisał/a: | Tu nie do końca się z tobą zgodzę bo ilość "mięsa" u styku felgi z piastą nie zawsze idzie w parze z samym odsadzeniem - to zależy od konkretnego wzoru felgi
|
Doprecyzowywujac wklęsła felga może miec tego miesa mniej niz z tym samym ET felga płaska ale to juz rzadziej sie spotyka. Po prostu mając dziennie setki felg w rekach juz wiedziałem bez zerkania czy dana jest z tego sortu czy nie Powiedzmy wzór felgi RC 25 Et 20 to duuuzo mięcha tam a ta sama Et 45 to niemal wcale(pół kilo alu mniej)
W kazdym razie jak bym widział te felge dracusa to pewnie bym wiedział czy ma 30 czy 40 ET. |
racja...racja....kupiłem teraz zestawik z ET25 i przy "piaście" tego "mięsa" jest dużo a na 20 multi czyli seria 9jx20 jest ET46 i tam tego "materiału" jest niewielka ilość
oczywiście wzór felgi ma jakiś tam wpływ na ilość tego "materiału" ale to marginalna sprawa... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-01, 13:28
|
|
|
Analogicznie stosujac dystanse zmniejszamy przecież ET naszych kół o tyle ile ma dystans.
Czasem warto przemyslec i zerknac czy dany wzór jaki chcemy dac z dystansem ma po prostu mniejsze ET i kupimy taki zestaw do którego dystans nie bedzie potrzebny. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:14
|
|
|
panton napisał/a: | oczywiście wzór felgi ma jakiś tam wpływ na ilość tego "materiału" ale to marginalna sprawa... |
Marginalna?....
Przemyśl jeszcze raz to co napisałeś
Różnica "marginalna" w powszechnym znaczeniu to taka którą można spokojnie pominąć
To tak dla przykładu aby była jasność co do tego o czym pisałem...
(zdjęcie zapożyczone z forum bmw-sport)
Postaw teraz obok tego nasze Multispoke.
Zakładając, że obie felgi to 9Jx20" i ET46 to czy będzie różnica w ilości tego "mięsa" z tyłu?...
Czy jest to różnica "marginalna"?
Jeżeli wciąż uważasz, że marginalna to odpal program graficzny i weź naszego Multispoke'a i wepchnij środek do wewnątrz tak jak jest to w tej feldze ze zdjęcia powyżej.
Różnica "marginalna" to taka którą można pominąć więc z Multispoke'a robimy taką właśnie felgę wklęsłą ale "mięsa" z tyłu nie dotykamy....
To przy takim wklęsłym Multispoke jakie mamy teraz ET?....
Jak dla mnie będzie pewnie jakieś 36 a to daje różnicę ponad 20%....
jakoś mało "marginalnie" mi to wygląda
Więc podtrzymuję twierdzenie, że owa ilość "mięsa" zależy również od konkretnego modelu felgi... i to nie w stopniu marginalnym.
I żeby było łatwiej ocenić moje dywagacje to tu w linku jeszcze filmik z innym BMW który posiada felgi ze zdjęcia powyżej - od 20 sekundy można zobaczyć istotną różnicę w stosunku do naszego Multispoke
https://www.youtube.com/watch?v=8rN3MZlzBN0 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:32
|
|
|
wow
Chlopaki dzieki za zały zestaw wiadomości od Was
Patrzyłem wlasnie pod autem na ramie feli i tam jest 42
I tego sie bedę trzymał
bo tak jak pytalem czy przy 35 i 26 dystansie by wystawało i juz wiem ze tak
No rozgladam sie za felami z ET ktróe bedzie miało tyle co mam teraz z dystansem :
albo ET 42 Plus dystans 26 mm
albo ET 46 plus dystans 26 mm
czyli jakie to ET musiałoby byc wtedy ?
co do opon to 255/40/r19 przy tym chce zostać
Panton na tym et 25 co masz w aucie to dorzucałeś jeszcze dystanse ? czy licuja ci sie ładnie z blotnikiem?
Bo ogólnie nie chce dystansów , jak bede szukac teraz to z takim et zeby wygladało dobrze bez "spodków"
dlatego Wam głowy susze ...
jezeli macie jakies pewne opcje felg bez dystansów które by dobrze wygladały wzgledem blotnika to podajcie jakies w |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:56
|
|
|
FOSS, to żeś dorzucił skrajny przykład Ale tez takie fele w rekach miałem to doskonale wiem co masz na mysli. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze szerokość bębna i to do czego one maja być przeznaczone. Może byc tak że ta fela z tej bmw itp.przy multispoke bedzie miała wyraźna ożnice ale sa tez takie wynalazki co maja pomimo wklęsłości np 11" szerokości i et jakieś 25 czyli nadal dużo miecha
Po zestawieniu wszystkich parametrów dopiero okresla sie jakie ma być ET |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:11
|
|
|
FOSS napisał/a: | Marginalna?....
Przemyśl jeszcze raz to co napisałeś
Różnica "marginalna" w powszechnym znaczeniu to taka którą można spokojnie pominąć
To tak dla przykładu aby była jasność co do tego o czym pisałem...
(zdjęcie zapożyczone z forum bmw-sport)
|
wyjątek, który potwierdza regułę
Cytat: | Panton na tym et 25 co masz w aucie to dorzucałeś jeszcze dystanse ? czy licuja ci sie ładnie z blotnikiem? |
przy oponie zimowej 255/35R20 jest idealnie....
na śrubach ori, można zastosować śrubę zabezpieczającą... piękna sprawa |
|
|
|
|
|
|
|
mati_a8
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2tdi
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 46 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-09-14, 09:14
|
|
|
Panowie wiecie może ile waży felga 8.5Jx19 popularne słoneczko, a ile 9Jx20 multispoke ? |
|
|
|
|
|