Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Hamulce - przeróbka  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-16, 23:12   [D3 ALL ] Hamulce - przeróbka

Witam,
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany hamulców w moim D3. Póki co jeszcze trochę czasu mam, bo nowe hamulce które założyłem w zeszłym roku, powinny jeszcze dożyć końca 2019 ale raczej nie dłużej. Irytuje mnie zachowanie samochodu podczas hamowania. Przód nurkuje, dupa idzie do góry. Kompletnie z czapy balans siły hamowania. Do tego przydałoby się poprawić charakterystykę pracy zawieszenia ale to temat na "kiedyś" bo będzie trzeba zrobić swój soft do tego.

Czy próbował ktoś wpakować zaciski monobloki z Prosiaka 4,5 turbo ? Zacisk przedni to ZR18 bodaj jak mnie pamięć nie myli.

Druga sprawa co zrobić z tyłem. Nawet jeśli na przód bym założył tarczę 385 ( obecnie 360) i do tego jakiś monoblok typu ZR18, to nie mam pojęcia co zrobić z tyłem. Obawiam się, że seryjna tarcza z 6.0 (bodaj 335mm) nie spełni moich oczekiwań. Próbował ktoś wsadzić na tył tarczę pokroju 350/360 z jakimś innym zaciskiem albo customowym jarzmem/mocowaniem ? Hamulce mają być typowo pod agresywną jazdę.

Dla porównania podam setup hamulców z jednego śmiecia którym też jeżdżę i który daje mi najwięcej frajdy z jazdy:
Golf IV gnojopijca ( waga 1400kg) 230KM/460Nm
setup letni:
przód tarcza 312 OE na zacisku 4 tłoki monobloki z BMW serii 7 z klockami Hawk HPS
tył tarcza 288 OE wentylowana z zaciskiem z phaetona klocek Galfer FDT 1055

Setup zima:
przód tarcza 312 OE + fabryczny zacisk z GTI
tył tarcza OE Skoda RS 255 wentylowana + zacisk Octavia RS z rozwierconym tłokiem z 38 na 41mm
Klocki Galfery FDT 1055

Poszukuję setupu do D3 który choć odrobinę zbliży się możliwościami do setupu z Golfa.

No i pytanie na deser, czy ktoś tu już walczył z przekodowywaniem sterowania hamulców na nietypowy zestaw ? Ewentualnie jak tymczasowo zmienić kodowanie (i na jakie) aby zmienić rozkład siły hamowania tak, aby tył robił większą robotę niż obecnie ?

[ Dodano: 2018-12-18, 20:56 ]
Ok, widzę póki co pomysłów nikt nie ma. Jako że temat mnie trapi to dziennie grzebię w odmętach internetu w poszukiwaniu "natchnienia" do rozwiązania problemu...

Zatem strzał z innej beczki. Może ktoś widział na jakimś racingforum itp przy grubych modach w samochodach i podpowie. Zrodził się pomysł nieco szatański, który może już ktoś wcześniej poczynił.

Pomysł zakłada wywalenie oryginalnej tarczy z tyłu. Małą ingerencję w piastę z tyłu ( tudzież zamianę na inny typ jeśli uda się znaleźć - bardziej odsadzoną) i wpakowanie tarczo-bębna na tył. Problem który pozostaje do rozwiązania, to przerobienie obwodu sterowania ręcznym z linki na silniczek.

Może ktoś widział gdzieś taką rzeźbę?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-12-18, 21:11   

W D2 można to fajnie zrobić na 2 zaciskach. 4tłoczek i EPB przy taniej tarczy 350mm. Niestety w D3 jest elektroniczny hamulec..

Teoretycznie ja bym to myślał tak zahakerować:
Zaślepić oe zacisk - hydraulike ale pozostawić kostkę aby elektronika działała na potrzeby "ręcznego" a przewód podpiąć pod 4 tłoczka. Taka modyfikacja wymagała by 2 zacisków i odpowiedniego adaptera. Jest tarcza 350 różniąca się minimalnie odsadzeniem więc to by spokojnie zagrało.
_________________
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-18, 21:38   

Właśnie nad takim czymś kombinuję.

Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, ale muszę głębiej temat rozeznać. Mianowicie Cayenne 9Y ma elektryczny ręczny na tarczo-bębnie. Układ samej zwrotnicy tylnej bardzo podobny, tylko nieco inaczej odlany. Możliwe, że uda się coś z tego układu wykorzystać, bo wtedy można by wykorzystać tarczę kotwiczą z 9Y, posadzić ją na zwrotnicy z D3-ki i powinien siąść tarczo-bęben. Pozostaje problem zamontowania samego silnika rozpierającego szczęki ( w D3-ce brakuje mocowania pod niego). Jest jeszcze opcja zrobić customową płytę do zakotwiczenia całości bazując na oryginalnych dwóch otworach do mocowania zacisku seryjnego.

Największy problem że z powodu pracy nie mam czasu na organoleptyczne porównywanie gratów <onie>
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-12-19, 06:13   

W D3 widziałem już różne przeszczepy. S8, RS6, Porsche, Bentley, MB AMG, Lambo. Na tył widziałem kilkukrotnie składanie na dwa zaciski, często ludzie z RS4 wrzucają. VAG ma spory asortyment w kategorii sportu a dodatkowym plusem jest to, że zazwyczaj nie jest specjalnie trudno to zintegrować z autem :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-19, 21:43   

Ładowanie podwójnych zacisków na tył to trochę ostateczność. Nie ma tego jak sensownie przykręcić. Pozostaje jedynie robienie specjalnych adapterów montowanych tylko pod 2 oryginalne śruby trzymające zacisk. To nie golf IV gdzie mogłem odkręcić piastę z ośką od belki i pomiędzy dać płytę przejściową 5mm trzymającą dodatkowy zacisk ( który miał jeszcze węzeł mocowany do fabrycznych punktów pod zacisk i gdzie można było się wspawać bo wszystko było stalowe) . Tu to nie przejdzie bo trzeba by przedłużać półosie. Dlatego takie coś to już kompletna ostateczność dla mnie. Problemem przy takim zamocowaniu przy tak dużej tarczy jest odsunięcie drugiego zacisku daleko po za punkt mocowania konstrukcyjnego do zwrotnicy -> długie ramię na którym działa siła i większa szansa odkształceń / drgań powodujących degradację materiału a finalnie prowadzące do pęknięć. Trochę tego typu problemów przerobiłem w pudle z avatara podczas kilku lat użytkowania i coraz to większych modyfikacji.

Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-12-20, 05:45   

No nikt z tych co zrobili sie za brdzo nie udziela z takimi postami. Wiem ze dwie osoby mają podwójne zaciski z tylu. Jak coś poszukaj na fb "pisi d3 custom familia" może podzieli się wiedzą. Wiem też, że co najmniej jedna osoba(może wiecej) ma tył na zacisku rs4. Zdjęć i postów jak to ogarnąć tutaj nie widziałem. Wiem jedynie że pozbycie sie/zastąpienie ori tylnego zaciski jest trudne.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-12-20, 17:58   

Ceramika ma z tyłu 350 albo 360. Można by takowy zacisk użyć i dobrać sobie pod odpowiednią zwykłą tarcze.
_________________
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-12-20, 18:17   

sssebek napisał/a:
Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie

Q7 V12 ma z tyłu 370
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-20, 22:36   

dice111 napisał/a:
sssebek napisał/a:
Natomiast jeśli wiesz z czego mógłby podejść zacisk i tarcza pokroju 350/360mm na tył, ewentualnie w którą stronę się "kierować" (czy to forum gdzie ktoś takie coś zrobił, czy konkretne posty/zdjęcia cokolwiek) to będę wdzięczny . Tylko z tego co wiem, to wszystkie mocne seryjne VAGi mają co najwyżej 335 z tyłu ( ja celuję w 350/360 najlepiej na wielotłoczkowym monobloku) Chyba że się mylę, to proszę o poprawienie

Q7 V12 ma z tyłu 370


z elektrycznym ręcznym na 4 piny?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2018-12-21, 12:09   

maciu, Q7 chyba nie ma elektrycznego recznego z tego co wiem dopiero w drugiej generacji, chyba ze o tym mowa. <bezradny>
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-12-21, 12:46   

Dlatego przeważnie stary zacisk zostaje a dokładają drugi :) Największa tarcza jaką widziałem pod ori zacisk to 345mm, skręcana i chyba jeśli dobrze pamiętam właśnie u Pisi'ego :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-23, 19:06   

Dzięki za podsunięcie pomysłów. Zobaczymy co mi się uda finalnie poskładać bo pojawiło się "światełko w tunelu", tylko kumpel ma mi posprawdzać parę rzeczy żebym nie musiał w ciemno gratów kupować. Jak wypali to opiszę co i jak.

[ Dodano: 2019-01-29, 19:55 ]
Wracam znów do tematu.

Ma ktoś z Was może "na stole" jarzmo tylne z D3 dla tarczy 310mm i mógłby mi zmierzyć parę wymiarów ? Niestety obecnie jestem znów na delegacji i wracam za prawie 3 tygodnie, a wczoraj w końcu dostałem wymiary potrzebne mi do porównania systemu hamulcowego i nie mam teraz jak pomierzyć na swoim samochodzie :/
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-29, 20:40   

sssebek napisał/a:
Ma ktoś z Was może "na stole" jarzmo tylne z D3 dla tarczy 310mm


Ja mam , powiedz co pomierzyć ;)
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-01-30, 18:20   

Super. Potrzebne mi wymiary opisane na zdjęciach. Wymiar "D" dla obu stron zacisku jeśli nie jest symetryczny ( a jak mnie pamięć nie myli to nie jest) :

image.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 138,37 KB

image (2).jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 119,88 KB

image (1).jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 141,94 KB

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-02-03, 13:32   

A więc tak: wymiar A 16mm B 42mm C 120mm D około 75mm ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.