Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3  
Autor Wiadomość
FANFOK 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: vw golf 4 :(
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-11-03, 20:40   [D3 ALL ] Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-11-03, 21:49   

ten sam silnik co w D3 z lat 2002-2005.
 
 
FANFOK 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: vw golf 4 :(
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-11-03, 22:18   

więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-11-03, 22:37   

FANFOK napisał/a:
więc rozumie że problem zapychania się silnika pozostał, a jak jest z jednostą 3,7 czy również występują w niej takie objawy jak w 4,2?


Problem 'zapychania' jest w jednostkach FSI. W D3 występowały także jeszcze 4.2 V8 nonFSI.
 
 
FANFOK 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: vw golf 4 :(
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-11-03, 22:56   

czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-11-03, 23:12   

FANFOK napisał/a:
czyli do roku 2006 tak ? od połowy 2006 wychodziły FSI. sorry że tak drąze temat ale jestem nowicjuszem w tej dziedzinie wcześniej interesowałem się jedynie małymi dieselkami, w tym momencie nieopłaca mi się kupować diesla ponieważ nie robie więcej niż 12000 rocznie ale na temat silników benzynowych nieznam się wogóle poza 1,8 t z A3 którą miałem kiedyś...


Zgadza się.
 
 
FANFOK 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: vw golf 4 :(
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-11-04, 11:29   

No to super interesuje mnie właśnie jednostka 4,2 v8 montowana do A8 w tatach 2004/2005
niebęde ukrywał że bardziej podobają mi się A8 przed liftem niż po ,zwłaszcza że dochodzi tu teraz sprawa silnika 4,2 ...
czy wtej sytuacji jesteście w stanie podać mi kody literowe występujących w tych latach silników. Czy jest jakiś na który należało by zwrócić szczególną uwagę lub omijać?
samochody z tych lat mają napeno kulnięte po dobre 300000 jak jest zatem z żywotnością tej jednostki? wszędzie można wyczytać że silniki te uważane są za pancerne... pozdrawiam
ps. sorry że temat zakładałem w "na każdy temat" ale wolałem nie zaśmiecać forum ;-)
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2012-11-04, 11:33   

Na pewno motor BFM to nonFSI, a czy jeszcze jakiś, tego nie wiem.
 
 
FANFOK 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Wojciech
Jeżdzę: vw golf 4 :(
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-11-04, 15:38   

znalazłem info na temat silników z S4 B6 oznaczenia mają BBK i BHF
natomiast silniki A8 z lat 2002/do maja 2006 oznaczenia mają BFM BVJ oraz BVN więc to nie te same jednostki co w S4 B6
 
 
lysyadam27 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2012-12-02, 22:39   

A podobno w S4 jest 4,2 skrócony, który ma z tyłu rozrząd na łańcuchu tak słyszałem.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-08, 19:43   

Silnik np w allroad o kodzie BAS taki ma rozrzad, ponoć nieudana jednostka...
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-08, 22:24   Re: Informacje na temat silnika 4.2V8 w D3

FANFOK napisał/a:
witam serdecznie może to głupie pytanie ale nie moge znaleźć odpowiedzi, mianowicie czy silnik 4,2 v8 z modelu Audi A8 to ta sama jednostka co w S4 B6?
W tym drógim modelu jest problem z zapychaniem sie silnika nagarem mam nadzieje ze w A8 jest inna jednostka bez podobnych problemów...pozdrawiam


Problem z nagarem wystepuje w RS4 B7, tam jest juz 4.2 FSI. W B6 pierwszy raz o tym slysze.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-09, 22:41   

W B6 nie ma FSI.
W B7 jest problem w RS4 - miałem na warsztacie ostatnio i faktycznie jest dramat. To samo w 4.2 po lifcie w A8 - silnik BGK. W S8 D3 5.2 FSI to samo.
Przez ten nagar te silniki rzadko trzymają fabryczną moc. Powie to każdy tuner.

Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem. Ma swoje bolączki, ale nie będziesz musiał przynajmniej co 30000km zrzucać kolektorów i czyścić ich z nagaru.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-10, 09:30   

k44761 napisał/a:

Jak chcesz kupować sobie A8 D3, polecam silnik BFM. Zresztą tylko taki był przed liftem.


To nie jest prawda, lift wszedl troszke wczesniej i byly po liftowe a8 d3 z silnikiem BFM.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.