Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:17 [D3 ALL
] Jak często zmieniacie tuleje metalowo-gumowe tył
|
|
|
Witam,
Jak w temacie... Jak często zmieniacie te tuleje w zwrotnicy? Mam 2.5 roku auto i to moja druga zmiana. Zastanawiam się czy one tak szybko się zużywają czy to przez mój amor co teraz wymieniłem? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-05-10, 09:21
|
|
|
Kto co poda to i tak niemiarodajne będzie, bo każdy jeździ po różnych cestach (nie tylko w PL) i robi różne przebiegi w czasie. Więc to tak jak z tym nieszczęsnym MSem na przód - jedni chwalą inni wręcz przeciwnie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-10, 09:31
|
|
|
Ja robię rocznie jakieś 20tys. Większość to raczej dobre drogi. Właściwie takiej masakry mam 1km raz w tygodniu jak jadę do teściów z żoną, reszta to drogi pokroju jakiejś trasy/autostrady, z przyzwyczajenia omijam studzienki. Gumy lemfo więc nie jakieś tanie zamienniki. Dlatego moje pytanie, czy też są dla Was uciążliwe... A może ja coś źle montuje? Wydaje mi sie, że nie ma tam specjalnej logiki. Wciskać na miejsce i tyle. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-05-10, 21:13
|
|
|
drago_o napisał/a: | heh... siła*przełożenie
Musze do kolegi Pebo po instrukcję z ELSA podbić bo może będą Nm podane A jak nie to mam gdzieś autodatę jeszcze... |
Mówisz i masz - poszło na maila ;-) |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-10, 21:14
|
|
|
Hehe. Dzięki dzięki bardzo. Nawet nie zdążyłem się ogarnąć aby napisać do Ciebie
[ Dodano: 2016-05-11, 07:25 ]
Czyli się nie pomyliłem... "Skręcić elementy dociskowe ze sobą do oporu. Kołnierz zewnętrznej tulei obu tulei musi przylegać do obudowy łożyska koła."
Myślę, że siła*przełożenie było dobrym rozwiązaniem
Swoją drogą nie pomyślałem o tym aby wciskać je skręcając je śrubą. Jedna weszła ostatnio delikatnie pukając młotkiem a drugą wcisnąłem lekko imadłem tak aby ich kołnierze doszły do zwrotnicy. Może za lekko bo śrubą można by je mocniej ścisnąć ze sobą skoro twierdzą, że do oporu.
Pebo ogromne podziękowania za instrukcję bo dzięki tej o demontażu wahacza trapezowego właśnie dojrzałem idealne i proste rozwiązanie jak zmienić obie tuleje gumowo metalowe (w zwrotnicy i wahaczu) nie ruszając piasty a odkręcając tylko 4 śruby tego trapezowego wahacza a wystarczy do tego kanał Teraz na pewno domówię te tuleje do wahacza do wymiany |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 07:24
|
|
|
Nie zmieniamy, sa dobre |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-16, 07:44
|
|
|
Powiem tak... Po zmianie, jest efekt ale nie kompletny. Myślę, że po jednej stronie słabo oznaczyłem mimośród i po zrobieniu przodu po zbieżności będzie idealnie i kątów
Co do skręcenia ich śrubą, jak w instrukcji napisane, to kaszana. W tym temacie instrukcja jest do d... bo guma się poddaje i schodzą się środkami a kołnierze nie dochodzą do końca. Tak więc najlepsza i sprawdzona metoda w imadło |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|