Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jak często zmieniacie tuleje metalowo-gumowe tył  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 08:17   [D3 ALL ] Jak często zmieniacie tuleje metalowo-gumowe tył

Witam,

Jak w temacie... Jak często zmieniacie te tuleje w zwrotnicy? Mam 2.5 roku auto i to moja druga zmiana. Zastanawiam się czy one tak szybko się zużywają czy to przez mój amor co teraz wymieniłem?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-05-10, 09:21   

Kto co poda to i tak niemiarodajne będzie, bo każdy jeździ po różnych cestach (nie tylko w PL) i robi różne przebiegi w czasie. Więc to tak jak z tym nieszczęsnym MSem na przód - jedni chwalą inni wręcz przeciwnie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 09:31   

Ja robię rocznie jakieś 20tys. Większość to raczej dobre drogi. Właściwie takiej masakry mam 1km raz w tygodniu jak jadę do teściów z żoną, reszta to drogi pokroju jakiejś trasy/autostrady, z przyzwyczajenia omijam studzienki. Gumy lemfo więc nie jakieś tanie zamienniki. Dlatego moje pytanie, czy też są dla Was uciążliwe... A może ja coś źle montuje? Wydaje mi sie, że nie ma tam specjalnej logiki. Wciskać na miejsce i tyle.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-10, 09:34   

W jakiej pozycji dokręcasz śruby na tych tulejkach ? Obstawiam jednak ze coś źle montujesz
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 09:38   

Ostatnim razem dokręcałem na kanale po opuszczeniu auta, ale nie wiem na jakim poziomie... chyba na dynamic bo tak jeżdżę 99% czasu. Szukam info przed kolejną wymianą, może zrobię to lepiej :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-10, 09:42   

Może za mocno dokręciłeś ? :) Sprawdz sobie później odpowiednie wartość w Nm jakie powinny tam być
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 09:49   

heh... siła*przełożenie :D

Musze do kolegi Pebo po instrukcję z ELSA podbić bo może będą Nm podane :) A jak nie to mam gdzieś autodatę jeszcze...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-05-10, 21:13   

drago_o napisał/a:
heh... siła*przełożenie :D

Musze do kolegi Pebo po instrukcję z ELSA podbić bo może będą Nm podane :) A jak nie to mam gdzieś autodatę jeszcze...

Mówisz i masz - poszło na maila ;-)
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 21:14   

Hehe. Dzięki dzięki bardzo. Nawet nie zdążyłem się ogarnąć aby napisać do Ciebie :)

[ Dodano: 2016-05-11, 07:25 ]
Czyli się nie pomyliłem... "Skręcić elementy dociskowe ze sobą do oporu. Kołnierz zewnętrznej tulei obu tulei musi przylegać do obudowy łożyska koła."

Myślę, że siła*przełożenie było dobrym rozwiązaniem :P

Swoją drogą nie pomyślałem o tym aby wciskać je skręcając je śrubą. Jedna weszła ostatnio delikatnie pukając młotkiem a drugą wcisnąłem lekko imadłem tak aby ich kołnierze doszły do zwrotnicy. Może za lekko bo śrubą można by je mocniej ścisnąć ze sobą skoro twierdzą, że do oporu.

Pebo ogromne podziękowania za instrukcję bo dzięki tej o demontażu wahacza trapezowego właśnie dojrzałem idealne i proste rozwiązanie jak zmienić obie tuleje gumowo metalowe (w zwrotnicy i wahaczu) nie ruszając piasty a odkręcając tylko 4 śruby tego trapezowego wahacza a wystarczy do tego kanał :D Teraz na pewno domówię te tuleje do wahacza do wymiany :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
st@rost 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 07:24   

Nie zmieniamy, sa dobre :P
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-16, 07:44   

Powiem tak... Po zmianie, jest efekt ale nie kompletny. Myślę, że po jednej stronie słabo oznaczyłem mimośród i po zrobieniu przodu po zbieżności będzie idealnie i kątów :)

Co do skręcenia ich śrubą, jak w instrukcji napisane, to kaszana. W tym temacie instrukcja jest do d... bo guma się poddaje i schodzą się środkami a kołnierze nie dochodzą do końca. Tak więc najlepsza i sprawdzona metoda w imadło :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.