Autor |
Wiadomość |
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-17, 21:38 [D3 ALL
] Jaki olej do silnika
|
|
|
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, bo w starych nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i przewija się w nich pełno bezsensownej dyskusji na temat tego, który olej jest lepszy. Myślę że warto byłoby zrobić przy okazji temat zbiorczy i go podkleić dla potomnych odnośnie rekomendowanych olejów dla danych oznaczeń silników.
Pytanie:
Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-17, 22:50
|
|
|
sssebek napisał/a: | Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło. |
Dobór oleju do silnika zależy od wielu czynników tj.
-czy PB czy PB/LPG
- jaki przebieg silnika
- jak użytkujesz auto: miasto/trasa - spokojna jazda/pałowanie
- ile chcesz wydać na olej - rozbieżność jest duża
To co podaje książka serwisowa a użytkowanie kilkunastoletniego auta rozmija się.Książka poda Ci 5W30 503.00 lub 503.01 ale jak się zagłębisz w temat to stwierdzisz,że 5W30 niekoniecznie jest dobry do tego silnika...
[ Dodano: 2018-11-17, 23:04 ]
Zalej dobry 5W40 lub 5W50 jeśli lubisz przeciążenia. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-17, 23:30
|
|
|
Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.
Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.
W każdym razie dziękuję za pomoc |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-17, 23:33
|
|
|
Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...
[ Dodano: 2018-11-17, 23:37 ]
sssebek napisał/a: | Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.
Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.
W każdym razie dziękuję za pomoc | co byś nie wlał i tak nastawniki po dłuższym postoju będzie słychać :-) |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-18, 10:51
|
|
|
Z tym nie ma problemu. Auto jeździ obecnie każdego dnia i 4 razy w miesiącu trasa 1000km. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-11-18, 19:38
|
|
|
greg26 napisał/a: | - jaki przebieg silnika |
Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-19, 13:50
|
|
|
greg26 napisał/a: | Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ... |
przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś?
Prezes-Artek napisał/a: | greg26 napisał/a: | - jaki przebieg silnika |
Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje. |
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-11-19, 19:22
|
|
|
panton napisał/a: | przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś? | nie odpowiem Ci na to pytanie,bo nie mam aktywnego Lap Timera. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-20, 10:17
|
|
|
greg26, aktywuj i sprawdź czy dojdziesz do 120*C |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-21, 00:46
|
|
|
Marek zgadzam się z Tobą .... zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania
To chyba temat do oddzielnej dyskusji. |
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-25, 14:25
|
|
|
Jak by ktoś szukał dobrego oleju to polecam firmę Xado. Trochę droga ale warto. Wczoraj wymieniłem i jestem w szoku że mogą być takie różnice w działaniu silnika na różnych olejach. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-28, 22:24
|
|
|
panton napisał/a: | Marek zgadzam się z Tobą .... zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania
To chyba temat do oddzielnej dyskusji. |
gnojopijca z założenia mniej ciepła generuje więc i olej nagrzać ciężej. Najlepiej to zimą widać |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
szaron844
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2018 Posty: 2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2018-12-23, 18:21
|
|
|
Potrzebuje schemat olejowy silnika 3.7 , 4.2 ma ktoś |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
|