Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Jaki olej do silnika  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-11-17, 21:38   [D3 ALL ] Jaki olej do silnika

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, bo w starych nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i przewija się w nich pełno bezsensownej dyskusji na temat tego, który olej jest lepszy. Myślę że warto byłoby zrobić przy okazji temat zbiorczy i go podkleić dla potomnych odnośnie rekomendowanych olejów dla danych oznaczeń silników.

Pytanie:

Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2018-11-17, 22:50   

sssebek napisał/a:
Jaki olej powinien pójść do 4,2 40V BFM ? Interesuje mnie TYLKO klasa oleju i o taką odpowiedź proszę. Niestety nie mam pod ręką książki (i nie jestem nawet pewien czy znalazłbym tam odpowiedź) a muszę zamówić olej "na odległość" aby go sprawnie wymienić po powrocie z delegacji bo auto potrzebne na okrągło.

Dobór oleju do silnika zależy od wielu czynników tj.
-czy PB czy PB/LPG
- jaki przebieg silnika
- jak użytkujesz auto: miasto/trasa - spokojna jazda/pałowanie
- ile chcesz wydać na olej - rozbieżność jest duża

To co podaje książka serwisowa a użytkowanie kilkunastoletniego auta rozmija się.Książka poda Ci 5W30 503.00 lub 503.01 ale jak się zagłębisz w temat to stwierdzisz,że 5W30 niekoniecznie jest dobry do tego silnika...

[ Dodano: 2018-11-17, 23:04 ]
Zalej dobry 5W40 lub 5W50 jeśli lubisz przeciążenia.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-11-17, 23:30   

Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.

Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.

W każdym razie dziękuję za pomoc <okok>
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2018-11-17, 23:33   

Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...

[ Dodano: 2018-11-17, 23:37 ]
sssebek napisał/a:
Czyli mogę też zalać 502.00 dla normalnego interwału wymiany oleju.

Celowo pytam o klasę, bo baza olejowa, interwał wymiany, lepkość kinematyczna czy TBN to już zupełnie inny temat dla mnie i to skieruje mnie na konkretnego producenta i konkretny produkt.

W każdym razie dziękuję za pomoc <okok>
co byś nie wlał i tak nastawniki po dłuższym postoju będzie słychać :-)
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-11-18, 10:51   

Z tym nie ma problemu. Auto jeździ obecnie każdego dnia i 4 razy w miesiącu trasa 1000km.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-11-18, 19:38   

greg26 napisał/a:
- jaki przebieg silnika

Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-19, 13:50   

greg26 napisał/a:
Ja latam od kilku lat w BFM-ie LPG na 5W50 i to się najlepiej sprawdza.Do S8 D4 520 kuni też taki olej zalałem ...


przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś? <hmm>

Prezes-Artek napisał/a:
greg26 napisał/a:
- jaki przebieg silnika

Przebieg silnika nie ma nic do tego jaki olej się leje.

<okok>
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2018-11-19, 19:22   

panton napisał/a:
przy pałowaniu jaką jesteś w stanie osiągnąć temp. oleju? jaką maksymalną zanotowałeś? <hmm>
nie odpowiem Ci na to pytanie,bo nie mam aktywnego Lap Timera.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-20, 10:17   

greg26, aktywuj i sprawdź czy dojdziesz do 120*C <hmm>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-11-20, 13:28   

Auto na torze + temperatura oleju

Łukasz, pomyśl co się działo z olejami na torze w Pszczółkach (jak jeździliśmy A8).

Było 30 st C powietrza, asfalt rozgrzany do 70 st C.

U mnie w aucie roztopiła się pokrywa dolna silnika, spłynęła na asfalt...
(zrobiła się taka miękka od ciepła, że poza miejscami mocowań zjechała prawie do asfaltu..

Co by było gdybym miał zalany silnik tym co zaleca producent: 0W30? A nie 5W50.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-21, 00:46   

Marek zgadzam się z Tobą .... <okok> zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą <hmm>
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania

To chyba temat do oddzielnej dyskusji. <amasz>
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-25, 14:25   

Jak by ktoś szukał dobrego oleju to polecam firmę Xado. Trochę droga ale warto. Wczoraj wymieniłem i jestem w szoku że mogą być takie różnice w działaniu silnika na różnych olejach.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-11-28, 22:24   

panton napisał/a:
Marek zgadzam się z Tobą .... <okok> zastanawia mnie tylko, że do 108-110*C byłem w stanie dojść i to chwilami.... kolega w poliftowej D4 (4.2TDI), który jeździ jak wariat doszedł do 116*C i nic więcej .... zwykła ludzka ciekawość sprawia, że zastanawia mnie czy jest możliwość przekroczenia tych 120*C która jest bezpieczną granicą <hmm>
wiem, że jesienne warunki na testy nie są dobre ponieważ 20*C powietrze i zimny asfalt to nie są warunki sprzyjające wykręcaniu temp. oleju i to co się działo na torze w "Pszczółkach" gdzie auta puchły i temp. wody po zatrzymaniu szalała były idealne do tego typu testów układu chłodzenia / smarowania

To chyba temat do oddzielnej dyskusji. <amasz>


gnojopijca z założenia mniej ciepła generuje więc i olej nagrzać ciężej. Najlepiej to zimą widać ;)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
szaron844 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2018
Posty: 2
Skąd: Jasło
Wysłany: 2018-12-23, 18:21   

Potrzebuje schemat olejowy silnika 3.7 , 4.2 ma ktoś <bezradny>
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-23, 19:01   

FSI może być ?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.