Autor |
Wiadomość |
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-10, 12:43 [D3 ALL
] Jakiś sposób na odkręcenie śrub lampek rejestrac
|
|
|
Witam. Jak w temacie. Zna ktoś skuteczny sposób na odkręcenie śrub od lampek rejestracji? Dodam że w prawej lampce mam uszkodzone łby śrub przez co nie mogę wymienić przepalonej żarówki. Mógłbym rozwiercić łebki ale gwint śruby nadal pozostał by w blendzie. Można by i było kupić drugą blende. Ale ja mam w stanie idealnym, kupiłem już jedną ale tak porysowana że masakra... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-10, 12:48
|
|
|
Co za zbieg okoliczności, że u mnie też prawa lampka Tak samo każda blenda jaką widziałem uszkodzoną była spuchnięta od strony właśnie prawej lampki...
A co do tych śrub to ja małym lewym wiertełkiem usunąłem śrubki i założyłem nowe |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-06-10, 19:43
|
|
|
Ja robiłem tak samo |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-11, 00:40
|
|
|
Hmmm ciekawa opcja. I w Castoramie dostanę te wiertła? Mam nadzieje że nie pękną, albo że łepek sie nie ukreci od sruby i że nie kosztują tyle co blenda... a wkręcając nowe śruby daliście trochę jakiegoś smarowidła? |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-06-11, 04:21
|
|
|
Jak nie wykrecisz to zawsze mozesz próbować rozwiercic i nagwintowac. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-21, 23:03
|
|
|
No i kupiłem te rozwiwrtaki z lewym gwintem ale jakoś nie chcą się wgryźć w tą śrubę. Tak więc dalej jestem w punkcie wyjścia. |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-22, 01:51 Oświetlenie tylnej tablicy rej.
|
|
|
Całą listwę musisz wyciągnąć. Dojście od wewnętrznej strony klapy. Potem dobre cienkie wiertło i przewiercić te śrubki od tych lampek. Ja u siebie tak robiłem, bo nie szło tego normalnie odkręcić. Później dobrałem malutki gwintownik i przegwintowałem te otwory. Śrubki poszły nowe tyci większe. Nie zapomnij posmarować gwintów smarem ceramicznym. Same otwory w lampkach też delikatnie poszerzyłem.
[ Dodano: 2018-06-22, 03:04 ]
https://picclick.de/Audi-A4-8D-B5-Limousine-8D2-Griff-Heckkklappe-323272299500.html#&gid=1&pid=5
[ Dodano: 2018-06-22, 03:05 ]
Dla ułatwienia patrz zdjęcia 4-5, 4-6. |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-27, 06:23
|
|
|
Z tym że oryginalnie nie ma dojścia od drugiej strony do tych śrub po sciągnięciu tej blendy, znaczy konstrukcja lendy je zasłania. A szkoda robić mi dziur zresztą nie wiadomo czy tak idealnie trafię w oś gwintu, no i nie wiadomo też czy śruby mają ścięty gwint czy ostry bo wtedy lipa. Więc pozostaje jeszcze zniszczenie lampki jako klosza by mieć za co chwycić łebki śrub jakimiś kombinerkami. Pod warunkiem że nie ukręcę łebka. |
|
|
|
|
|
|
|
worner
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP26
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Chełmno/Piaseczno
|
Wysłany: 2019-12-29, 01:34
|
|
|
Trafiła i mnie ta przypadłość. Swoją drogą ciekawe, dlaczego wszystkim padają te prawe żarówki? Do roboty zabrałem się w typowy sposób. Próba odkręcenia kloszy z zewnątrz okazała się porażką. Łby śrub mimo zastosowania dobrych końcówek śrubokrętów zostały rozkalibrowane (rozkręcone) a śruby dalej trzymały jak przyspawane. Metalowe śruby wkręcone w aluminiowy blok zrobiły swoje - zapiekły się na amen. Próba rozwiercenia z zewnątrz nie powiodła się z uwagi na kąt, pod jakim znajdują się śruby wkręcone w tą płetwę. Chociaż teraz z perspektywy czasu zastanawiam się, czy mała modelarska wiertareczka nie dała by rady? Powinna dać radę, bo na stole sam to zrobiłem, ale problemem może być utrzymanie odpowiedniego kąta wiercenia. Zatem jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wyjęcie całej blendy z lampkami, wstawienie w jakiś uchwyt(imadło) i rozwiercenie całych śrub do samego końca. Potem wkręcenie blachowkrętów załatwia sprawę, nie trzeba nic gwintować, ale końcówkę po stronie wewnętrznej dobrze zabezpieczyć czymkolwiek. Najlepiej sobie kupić lampki, których nie trzeba będzie wymieniać żarówek przez następne .... lat, czyli najlepiej ledowe. Prawie wieczne.
Gotowe lampki kupiłem na znanym portalu aukcyjnym u użytkownika M-PAQ
(link do aukcji będzie działał niezbyt długo, ale podam: https://allegro.pl/oferta/lampki-led-podswietlenie-rejestracji-audi-a8-d3-7333671014?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0wMi0xOVQxNDoxNjoyNy41MjVaO2J1eWVyOzgzYmVjN2M3NGI1Y2E3ZDdiMDNiMGI2MGFmMDlkZjBhMzEzMmZiMjc0MzllNjkzOWE0MTdmZGZkMWQxNzRmZGE%3D
Wykonanie lampek jest bardzo dobre, wręcz doskonałe. Mają w komplecie uszczelkę a nawet przejściówkę na wpięcie w starą oprawkę samych diod Led, gdyby komuś udało rozkręcić się klosze lamp i trzeba było umieścić tylko same wkłady. Kable długością przewyższają potrzeby, wszystko pasuje idealnie.
Zdecydowanie polecam, chociaż niestety jest jedna wada: nowe lampki świecą jak wściekłe. Dają tyle światła, że każdy fotoradar mierzący "od tyłu" bez wątpienia nie będzie potrzebował "night view" żeby ustalić waszą rejestrację.
Życzę powodzenia przy własnoręcznej wymianie. |
_________________ Wożę się A8 od wczoraj |
|
|
|
|
mateusz30
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40 Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 42 Skąd: Biała
|
Wysłany: 2020-07-26, 11:35
|
|
|
Polecam zamiast blachowkretów zastosować małe wkręty ze stali nierdzewnej.
Tez zabieram się za wywiercenie tych srub.
Ciekawe czy jest szansa na aucie to zrobić.
Mam kątowa wiertarkę. |
_________________ A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO |
|
|
|
|
|
|
|
|