Autor |
Wiadomość |
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-10-02, 10:20 [D3 ALL
] Konwerter D3 - zamienność Diesla z Benzyną
|
|
|
Witam
Koledzy czy ktoś z was z powodzeniem montował konwerter z diesla 4.2 BVN do benzyny 4.2 BFM ?
Rozmawiając z paroma serwisami dostałem info ze będzie to działać ale wolałbym usłyszeć to od was |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 10:35
|
|
|
Daniel miał w D2 z 3.3 tdi i jakoś to jechało ale się zepsuł więc nie wiem czy na 100% sa zamienne no chyba że maja identyczne numery to tak. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:51
|
|
|
tez bylbym zainteresowany taka informacja. mam takowy konwerter z bardzo malym przebiegiem. ponoc od 4.2 tdi sa duuuuzo bardziej zywotne jak się je zamontuje w benzynie, bo w dieslu przenosza spory moment, wiec taki benzyniaczek 4.2 to bedzie pikus. ponoc w 4.2tdi i 4.0tdi są jakieś dwusekcyjne lockupy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-17, 12:10
|
|
|
Szukałem info i nie znalazłem nic konkretnego poza tym że np u danishow był z diesla ale się zepsuł.
Pewnie pozostaje tylko to żeby ktos wsadził i sprawdził. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-10-17, 17:07
|
|
|
Czyli znając życie ja będę pierwszy |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-17, 17:14
|
|
|
Jak BMW przyjmuje to i audi przyjmie-skrzynie tego samego producenta |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-17, 17:30
|
|
|
Chodzi o to aby tylko aby sterowanie lockapem było. W D2 jak się zły konwerter założyło to wywalało błąd. W tym przypadku teoretycznie powinno to pasować, nowsza generacja konwertery bliźniacze - tyle z suchych danych. |
_________________
|
|
|
|
|
Lukiluxs
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-22, 17:58
|
|
|
Jak najbardziej pasuje,osobiscie mam tak poskladany nie ma zadnego problemu ogolnie chodzi o to aby byl od 6 hp i V8 |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Lukiluxs
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-10-24, 11:40
|
|
|
Oznaczenia niestety nie pamietam. Natomiast u mnie w 4.2 BFM siedzi konwenter od 4.2 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
luki289
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-25, 00:10
|
|
|
Zmieniam konwerter w 4.2 MPI silnik BFM i mam możliwość zamontowania typowego konwertera lub od 4.0 tdi znacznie taniej. Skoro 4,2 tdi pasuje to 4,0 tdi też podpasuje? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-25, 22:06
|
|
|
luki289, konwertery do Diesli są całkiem inaczej skonstruowane niż do PB. Po pierwsze Diesel ma znacznie większy moment obrotowy do tego już przy niskich obrotach, po drugie obroty silnika które w PB są o 2000 wyższe co przekłada się na inny kąt łopatek w konwerterze ...to tak w skrócie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lukiluxs
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-12-26, 20:46
|
|
|
danishow rozcinales te 2 konwentery? Dla mnie sa one identyczne. W de dokladnie Ratingen, tam zajmoja sie regeneracja mialem okazje to zobaczyc. Osobiście mam u siebie od 4.2tdi zadnych różnic podczas jazdy brak |
|
|
|
|
|