Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Spada Temperatura, ubywa płynu  
Autor Wiadomość
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 18:12   [D3 06 4.2TDI ] Spada Temperatura, ubywa płynu

Witam, w mojej A8 ubywa płynu ok. 200ml/100km... W mieście w korkach trzyma temperature 90 stopni, lecz gdy się wyjedzie poza miasto temperatura spada na ok. 80 stopni. Termostat dzisiaj zmieniony, nadal to samo... Miał ktoś takie objawy ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 18:24   

Po pierwsze skoro masz wymieniony termostat to należy poszukać wycieku. Wszelkie połączenia układu chłodzenia muszą być sprawdzone. Przez taki wyciek jaki masz układ nie pracuje prawidłowo i nie potrafi utrzymać właściwego ciśnienia.
Sprawdź kolanka, obejmy, okolice rozrządu, chłodniczki oleju. Podstawa to wyeliminowanie wycieku na początek. Jeśli się go wyeliminuje a problem pozostanie to trzeba będzie szukać dalej.

Zdejmij osłonę pod silnikiem, rozłóż pod silnikiem kawałek kartonu lub dużego prześcieradła. Jeśli pozostawi jakieś plamy to będzie widać.

Sprawdź czy na stalce od oleju nie ma niepokojącej mazi która mogła by wskazywać na dostawanie się płynu do oleju.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 18:41   

Mechanicy mówią, że to początek uszczelki na którejś z głowic, ale zrobię jak mówisz sam przepatrzę wszystko jeszcze raz, może im coś umknęło..
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-01-19, 18:42   

Termostat przepływowy także wymieniony - mowa oczywiscie o 4.2 TDI tak ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 18:50   

Tak mowa tu o 4.2 tdi, bardziej nurtuje mnie to gdzie podziewa się ten płyn, na warsztacie sprawdzali szczelność układu, podobno jest... a płyn znika.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-01-19, 18:58   

Przewodów wodnych w 4.2 TDI jest bardzo dużo - którys z nich napewno puszcza płyn .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 19:01   

Czyli uszczelki byś nie obstawiał ? Jutro wszystko przepatrzę sam..
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 19:10   

Konrad111a napisał/a:
Mechanicy mówią, że to początek uszczelki na którejś z głowic,


Najlepiej jest obstawiać w ten sposób, duża kasa do zarobienia. A w końcu stwierdzą że trzeba silnik remontować bo te nowe silniki tak mają że trzeba remont robić przy 200 tyś. Wróżbici... wymiotować mi się chce na takich.

Dam Ci przykład. Boli Cię brzuch, żona mówi weź krople, napij się mięty albo pepsi i przejdzie.
A lekarz stwierdzi... wie pan, musi pan przyjść do mnie prywatnie zapłacić za wizytę to panu pomogę. A czytając między wierszami ( będę Cię doił jak pokorne ciele, a ty będziesz płacił bo Ci zależy )
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 19:15   

Przykład bardzo dobry ! Dzisiaj ciężko znaleźć rzetelnego mechanika.. Jutro będę działał, mam nadzieję, że to tylko głupi przewód.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 19:19   

Konrad, sprawdzaj na zimnym silniku bo jak odpalisz to możliwe że płyn odparuje. Wkładaj rękę dotykaj przewodu i połączenia i patrz na dłoń czy nie ma płynu na niej.
Obejrzyj dokładnie spód auta, okolice chłodnicy, pod dywanikami też możesz sprawdzić, okolice zbiorniczka. Dosłownie wszędzie gdzie się da.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-19, 19:24   

Teeż o tym myślałem, wyciek spory, więc powinno się go dostrzec. Dzięki za wskazówki...
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 22:13   

Sprawdź, czy oleju Ci nie przybywa
 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-20, 20:00   

Olej ok, dziś zauważyłem, że jak wyłączę ogrzewanie na OFF temperatura jest 90 stopni, gdy tylko włączę nadmuch temperatura o drazu spada...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-20, 22:49   

Konrad111a napisał/a:
Olej ok, dziś zauważyłem, że jak wyłączę ogrzewanie na OFF temperatura jest 90 stopni, gdy tylko włączę nadmuch temperatura o drazu spada...


Czy to spadanie jest natychmiastowe czy powolne i stopniowe ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Konrad111a 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-01-21, 18:52   

Powolne schodzi do 80 stopni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.