Autor |
Wiadomość |
danek90099
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4400
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: BMW x5
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-08-12, 13:47 [D3 6.0W12, 4.2TDI] Który silnik wybrać do dynamicznej jazdy
|
|
|
Witam wszystkich na forum, jako nowy użytkownik Mam pytanie, dla niektórych pewnie głupie. Jakiś już czas przystawiam się do przesiadki z suwa do A8. W grę wchodzi A8 D3 tylko i wyłącznie. Jako iż przebiegi miesięczne mam na poziomie 4-5 tys km. po mieście jak i autostradą nie mogę się zdecydować konkretnie który silnik wybrać. Spalanie czy serwis się nie liczy, inne silniki również nie wchodzą w grę. Jako iż lubię grzać autostradą jak i dynamicznie poruszać się po mieście, dawać pstryczka w nos na światłach wybór silnika dokonać chce na podstawie tego który lepiej przyspiesza. Co lepiej się nada do gonitw po autostradzie i latania po mieście, W12 476km 610nm czy 4.2 TDI 385km 780nm. Spalanie, koszty utrzymania się nie liczą. Tylko moc i przyspieszenie. Na Autocentrum pokazują że 4.2 TDI bez chipa lepiej do 100 wali od 6.0. pozdrawiam i dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-08-12, 16:44
|
|
|
Jak typowe świrowanie to bierz S8 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-08-12, 17:54
|
|
|
4.2 po chipie leci jak S8 na spokojnie i spali rozsądnie. Tylko brakuje dźwięku W12 dobrze lata ale charakterystyka silnika raczej pod spokojniejsza jazdę, chociaż też po autostradzie poleci ile będzie trzeba
Czytając post, do Twoich celów idealnie wpisuje się S8 najlepiej po chipie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
danek90099
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4400
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: BMW x5
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-08-12, 18:16
|
|
|
Dzięki wielkie, S8 odpada niestety, samochodem dzielić się muszę z drugą połówka a tutaj nie ma kolorowo. Chyba że babę zmienić zdążę do czasu kupna a powiedzcie mi jak się ma 4.2 w benzynie bez fsi do 4.2 TDI po chipie? Szczerze po waszych wypowiedziach na 90% wybór padnie na 4.2 TDI. Dzięki panowie, szerokiej życzę i paliwa za darmoche |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Sifacil
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2018-08-12, 21:25
|
|
|
Powiedzcie mi w takim razie... Czemu na tym forum przeważa zdanie, że 4.2 tdi po chipie, z dpf, ~380km robi S8 i W12? Ja oglądając filmiki, czy czytając zagraniczne fora i porównując suche dane, dochodzę do całkowicie innych wniosków, podobnych do tych z posta wyżej. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-08-13, 06:10
|
|
|
Tutaj dane dla D4 385KM TDI:
D4 4.2 TDI 385 KM
To autko wciągnie D3 S8 i D3 W12.
Robotę robi 8 biegowa skrzynia biegów. Krótsze biegi, więcej Nm na kołach w porównaniu do 6HP.
Co do porównania aut D3. Ważny jest moment ruszenia, jak ktoś tego nie ćwiczy to
opóźnienie np o 0.5 sek (a nie jest to duże opóźnienie przy starcie) skutkuje, że jest się wolniejszym do 100 km/h.
Dalej kłania się technika startu automatem. Jak startujesz w wersji: prawa noga na hamulcu i
przy sygnale na start ściągasz ją i kładziesz na pedał gazu... to już mija od 0.5 do 1 sek.
Zmienić to na: lewa noga na hamulcu, prawa na gazie, sygnał startu to puszczamy hamulec gaz w podłogę, straty przy starcie mniejsze.
Zmodyfikować start do ala procedury startowej (test konwertera): lewa noga na hamulcu, obroty trzymamy (zapięty 1-wszy bieg) na poziomie 2000. Sygnał startu: lewa noga z
pedału hamulca, prawa w podłogę... i tutaj zyskujemy przy starcie sporo z reakcją.
Falstarty: jedno z aut rusza minimalnie szybciej od sygnału startowego, itd. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
Sifacil
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2018-08-13, 07:11
|
|
|
D4 rozumiem, procedurę startu również. Rozchodzi mi się tylko i wyłącznie o D3 i silnik 4.2 tdi, który zostałby poddany remapie, co według mnie, nie ma szans na zejście do ~15 sekund w czasie 0-200. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Sifacil
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: ***
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: kto wie
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2018-08-13, 10:39
|
|
|
No właśnie... 19 sekund, a W12 krótka ~16 sekund. Gdzie zawsze do 6.0 można jeszcze spróbować do komputera zajrzeć i coś pozmieniać i pewnie sekundę idzie urwać przy zdrowej motorowni. |
|
|
|
|
|
|
|
|