Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] MMI 3G H problem ze światłowodem i komunikacją  
Autor Wiadomość
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-09-29, 12:53   [D3 ALL ] MMI 3G H problem ze światłowodem i komunikacją

2009 3.0 tdi, gaśnie MMI, to zapala się ni stąd ni z owąt, tradycyjnie żre prąd spoczynkowy. czasem strzela w głośnikach.
Błędy VCDS - radio 0
5F - nieważny zestaw danych (wgrana mapa, ale to chodziło), okresowo sporadyczny błąd inicjalizacji dysku - podejrzewam spowodowany częstym wyłączaniem i załączaniem zestawu.
Sterownik AKU zgłasza błąd - wysoki prąd spoczynkowy.
Magistrala optyczna - błąd wszystkich 3 połączeń po włączeniu testu, podmiana światłowodu - to samo - więc to nie optyka. Po bypassowaniu światłowodem radia /MMI - te same błędy.
Co nawala? Gatway?
Dodam, że nawet jak wszystko chodzi to test na standardzie i tłumieniu 3dB magistrali optycznej wyświetla błąd CAN gatway, Radio i Navi zarówno na oryginalnym jak i zapasowym światłowodzie
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-09-29, 14:15   

To, że wymieniłeś światłowód na próbę i dalej problem istnieje, nie znaczy, że nie ma problemu w torze optycznym. Możesz mieć zabrudzone wejście optyczne w którymś elemencie i efekt będzie ten sam co przy uszkodzonym światłowodzie. Problem pojawił się tak po prostu, czy po jakimś grzebaniu w aucie i np. rozpinaniu z jakiegoś powodu toru optycznego?
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-09-29, 19:26   

Problem pojawiał się sporadycznie tzn. gasło w trakcie jazdy MMI i pojawiały się trzaski w głośnikach tak jakby próbował się odpalić i zaraz gasł.
Po jakimś czasie wyładowywać zaczął się aku. Jest też problem z telefonem. Dzwoni. Odbiera, ale nie słychać rozmowy i mikrofon też martwy. Po kilkunastu minutach działania np. radia gaśnie bez usypiania (ekran robi się czarny). Po chwili wstaje i działa jakby nigdy nic.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-09-29, 21:10   

Zwróć uwagę, czy dzieje się to podczas jazdy po dziurach czy na równej drodze też. Problem występował latem czy teraz jak się pojawiły niższe temperatury nasiliło się?

Po tym co piszesz, przy założeniu że sam światłowód jest sprawny, zastanowiłbym się, czy gdzieś się zimny lut nie pojawił w którymś z urządzeń na pętli, bądź czy gdzieś jakaś kostka elektryczna np. zasilająca któryś z modułów nie zaczyna gubić styk.

Piszesz jeszcze o problemach z telefonem. Zaglądałeś pod wykładzinę, czy przypadkiem woda nie podlała modułów?

Postaraj się wyłapać, czy są jakieś okoliczności np. podczas jazdy, przy których problem występuje częściej.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-10-15, 10:23   

Zgodnie z sugestię Kolegi podpiąłem laptopa i jeździłem. Spadki napięcia zauważyłem podczas jazdy - poniżej 12 V. Po sprawdzeniu alternatora - wymiana akumulatora. Problem zniknął. Działa MMI bez przerw, test magistrali optycznej - wykonywany przebiega bezbłędnie. Zniknął bład z wysokim prądem spoczynkowym. Na razie jeżdżę jeden dzień i niby OK. Nie działa parktronik , ale ze względu na złożoność problemu który występował już wcześniej napiszę w osobnym temacie.
Nie zagryźcie mnie - podpowiedzcie jeszcze gdzie w D3 -VCDS koduje się akumulator

[ Dodano: 2024-10-15, 11:37 ]
Ok . znalazłem - Battery regul.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-10-15, 20:36   

To skoro wymieniłeś akumulator i masz nowy, to teraz zmierz napięcie podczas pracy silnika i jak instalacja jest obciążona odbiornikami. Bo jeśli masz problem z ładowaniem np. z powodu spadków napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem, to za jakiś czas zarżniesz nowy akumulator.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-10-16, 16:49   

Napięcie v/g VCDS 14 V na aku podczas pracy silnika, niezależnie od obciążenia. Niestety po dwóch dniach jazdy problem powraca. Podepnę dziś wieczór VCDS i zobaczę co wypluje. Wygląda jakby któryś z modułów (radio?) na chwilę traciło zasilanie. Jedyne co zauważyłem to stabilne napięcie podczas jazdy
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-10-16, 17:07   

14V to z załączonymi odbiornikami (światła, radio, ogrzewanie szyby tylnej, nawiew) ?

Napięcie podczas pracy na alternatorze udało ci się odnaleźć w VCDS? Trzeba by porównać napięcie na samym alternatorze, z tym co masz na akumulatorze. Wtedy będzie wiadomo ile gubi się po drodze na kablach.

A jeszcze jedno, ten cienki kabelek do klemy plusowej masz podpięty na akumulatorze?

Skoro problem powrócił po paru dniach, to sprawdź teraz poziom naładowania akumulatora po tych paru dniach (tylko najlepiej areometr albo podskocz do sklepu z akumulatorami i pod obciążeniem niech go sprawdzą). Wtedy się dowiesz czy problem wariowania elektroniki jest powiązany z niskim napięciem.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-10-30, 15:57   

Naprawiłem parktronika. Czeka mnie wymiana wiązki tyl zderzaka. Ale póki co polutowane.
Od 2 dni jeżdżę, nic się nie dzieje, z MMI, błędów prądu spoczynkowego ani rozładowania aku nie ma. Ale to cisza przed burzą.
Pewnie parktronic związku z tym nie ma, ale jak działa trudno coś wyłapać nadal gdzie kłopot.
Uznałem , że muszę naprawić wszystkie usterki elektryczne, które są od dawna i jak dotąd mi nie przeszkadzały.
Pozostało 2.
- czujnik przechyłu z prawej strony - niezrozumiały sygnał (czasem zawiesza lampy w pozycji neutralnej)
- klima - element grzejny z prawej strony z tyłu - przerwa w obwodzie.

[ Dodano: 2024-11-05, 16:00 ]
Jest nadal OK - nie znalazłem przyczyny zadyszki MMI. W każdym razie navi, radio , CD i telefon działają. Krowa przez święta śmignęła do Włoch i z powrotem. Cały czas muzyka grała jak nie z radia to z SD. Telefon fabryczny przestaje działać za granicą - jakby kompletnie był niekompatybilny z tamtejszą siecią (Włochy, Słowenia). Ja rozmowę słyszę , ale rozmówca słyszy moje zniekształcenia. Po powrocie do kraju wszystko jest OK.
Teraz prośba do kolegów.
Zrobiło się zimno - działa. Problemy zaczęły się w sierpniu jak były upały.
Amplituner Harman/Decker posiada wiatraczek chłodzący końcówke mocy. On wogóle się nie kręci. Podpięty na sztywno do CD 12 V- działa.
Czy tak ma być? Próbowałem dudniąc głośną muzyka w garażu, nawet delikatnie podgrzewałem moduł suszarką - nic - nie drgnął. podobny wiatraczek w stacji MMI rusza , gdy tylko ta się obudzi.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-11-05, 20:24   

Nie odpowiem ci na 100% bo nie znam tego systemu nagłaśniającego, ale może być tak, że wentylator jest sterowany i włącza się tylko wtedy kiedy trzeba. Ogólnie sama końcówka mocy też powinna mieć zabezpieczenie termiczne więc przynajmniej w teorii upalić to się nie powinno nawet jak wentylator nie wystartuje. Skoro piszesz że zasilony na sztywno działa, to obstawiałbym, że jest po prostu sterowany.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.