|
Autor |
Wiadomość |
pfx
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-09-29, 13:53 [D3 ALL
] MMI 3G H problem ze światłowodem i komunikacją
|
|
|
2009 3.0 tdi, gaśnie MMI, to zapala się ni stąd ni z owąt, tradycyjnie żre prąd spoczynkowy. czasem strzela w głośnikach.
Błędy VCDS - radio 0
5F - nieważny zestaw danych (wgrana mapa, ale to chodziło), okresowo sporadyczny błąd inicjalizacji dysku - podejrzewam spowodowany częstym wyłączaniem i załączaniem zestawu.
Sterownik AKU zgłasza błąd - wysoki prąd spoczynkowy.
Magistrala optyczna - błąd wszystkich 3 połączeń po włączeniu testu, podmiana światłowodu - to samo - więc to nie optyka. Po bypassowaniu światłowodem radia /MMI - te same błędy.
Co nawala? Gatway?
Dodam, że nawet jak wszystko chodzi to test na standardzie i tłumieniu 3dB magistrali optycznej wyświetla błąd CAN gatway, Radio i Navi zarówno na oryginalnym jak i zapasowym światłowodzie |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 330 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-09-29, 15:15
|
|
|
To, że wymieniłeś światłowód na próbę i dalej problem istnieje, nie znaczy, że nie ma problemu w torze optycznym. Możesz mieć zabrudzone wejście optyczne w którymś elemencie i efekt będzie ten sam co przy uszkodzonym światłowodzie. Problem pojawił się tak po prostu, czy po jakimś grzebaniu w aucie i np. rozpinaniu z jakiegoś powodu toru optycznego? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
pfx
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-09-29, 20:26
|
|
|
Problem pojawiał się sporadycznie tzn. gasło w trakcie jazdy MMI i pojawiały się trzaski w głośnikach tak jakby próbował się odpalić i zaraz gasł.
Po jakimś czasie wyładowywać zaczął się aku. Jest też problem z telefonem. Dzwoni. Odbiera, ale nie słychać rozmowy i mikrofon też martwy. Po kilkunastu minutach działania np. radia gaśnie bez usypiania (ekran robi się czarny). Po chwili wstaje i działa jakby nigdy nic. |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 330 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-09-29, 22:10
|
|
|
Zwróć uwagę, czy dzieje się to podczas jazdy po dziurach czy na równej drodze też. Problem występował latem czy teraz jak się pojawiły niższe temperatury nasiliło się?
Po tym co piszesz, przy założeniu że sam światłowód jest sprawny, zastanowiłbym się, czy gdzieś się zimny lut nie pojawił w którymś z urządzeń na pętli, bądź czy gdzieś jakaś kostka elektryczna np. zasilająca któryś z modułów nie zaczyna gubić styk.
Piszesz jeszcze o problemach z telefonem. Zaglądałeś pod wykładzinę, czy przypadkiem woda nie podlała modułów?
Postaraj się wyłapać, czy są jakieś okoliczności np. podczas jazdy, przy których problem występuje częściej. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
pfx
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wczoraj 11:23
|
|
|
Zgodnie z sugestię Kolegi podpiąłem laptopa i jeździłem. Spadki napięcia zauważyłem podczas jazdy - poniżej 12 V. Po sprawdzeniu alternatora - wymiana akumulatora. Problem zniknął. Działa MMI bez przerw, test magistrali optycznej - wykonywany przebiega bezbłędnie. Zniknął bład z wysokim prądem spoczynkowym. Na razie jeżdżę jeden dzień i niby OK. Nie działa parktronik , ale ze względu na złożoność problemu który występował już wcześniej napiszę w osobnym temacie.
Nie zagryźcie mnie - podpowiedzcie jeszcze gdzie w D3 -VCDS koduje się akumulator
[ Dodano: 2024-10-15, 11:37 ]
Ok . znalazłem - Battery regul. |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 330 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wczoraj 21:36
|
|
|
To skoro wymieniłeś akumulator i masz nowy, to teraz zmierz napięcie podczas pracy silnika i jak instalacja jest obciążona odbiornikami. Bo jeśli masz problem z ładowaniem np. z powodu spadków napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem, to za jakiś czas zarżniesz nowy akumulator. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|