Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3 Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-06-13, 09:20 [D3 ALL
] Mój sposób na gumy stabilizatora przód po 8zł
Stabilizator oryginalnie ma zawulkanizowane gumy na stabilizatorze i po ich wybiciu należałoby zakupić nowy kompletny co jest dość kosztowne dlatego często robi się to tak że wycina się resztki starych gum i wkłada od Audi A8 D2
Też tak zrobiłem (przetestowałem 2 różne średnice) i owszem można jeździć ale nie byłem do końca usatysfakcjonowany...
Do przeróbki użyłem gum od stabilizatora do Mercedes E klasa W210
Miałem oryginały i zamienniki FEBI i jedne i drugie dało się założyć ale po rozcięciu (mają wewnątrz siatkę wzmacniajacą co uniemożliwiało ich naciągnięcie) czyli odpadły bo efekt podobny jak na gumach od Audi D2
Egzamin zdały najtańsze zamienniki do Mercedes (ja kupiłem w Auto-Partner) MAXGEAR po kilka złotych/sztuka gumy nr MGZ-206045 ewentualnie numer katalogowy: 72-2272
Jest to zamiennik np FEBI 15381 ale ten ze wzgledu na siatkę wewnątrz nie da się naciągnąć bez rozcinania
Ta guma od Mercedes ma wewnętrzny wymiar teoretycznie 26 a drążek ma 30-31 (zależy jak mierzyć) - bez obawy da radę...
Zewnętrznie jest za duża o prawie 15mm i tu wykorzystałem to co miałem pod ręką na szybko tj kątówkę z papierem ściernym, jakąś przedłużkę i końcówkę do świeć etc...
Nadziałem gumę na tą przedłużkę i przykładając kątówkę (lekko się to obracało) zjechałem do średnicy ok 53mm i już. Przy tym zabiegu ta guma się nieźle nagrzewa i trzeba to wykorzystać (bo zimnej się nie naciągnie) szybko smar na wewnętrzną stronę i naciągamy na drążek stabilizatora i gotowe. Jeśli ostygła to trzeba ją dobrze podgrzać albo i drążek też i wtedy naciągać.
Efekt końcowy czyli jak teraz zachowuje się zawieszenie satysfakcjonuje nawet mnie :-)
Koszt 2 gumy po jakieś 8zł i całość 30 minut roboty ( i bez browaru da się radę)
Ponizej fotki:
Na pierwszej u góry to ta najtańsza guma, poniżej oryginał Mercedes 29mm już wcześniej przerobiony (zewnętrzna średnica zmniejszona) ona też nie zdała egzaminu, trzecia guma to od Audi D2
tą srednicę trzeba zmniejszyć
a to markowa guma której się nie wciśnie ze względu na siatkę
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum