Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-12, 18:03 [D3 ALL
] moment dokrecenia sruby przegubu
|
|
|
jaki jest moment dokręcenia sruby przegubu zewnętrznego ponieważ zdemontowałem polos żeby wymienić przegub wewnętrzny a teraz trza to złozyc
podajcie ten moment tej sruby |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-12, 18:14
|
|
|
200NM |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-12, 20:16
|
|
|
dziękuję bardzo , właśnie idę składac |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-12, 21:03
|
|
|
Czekaj 200NM i jeszcze 180 st.
Do dokręcenia śruby kołnierzowej półosi napędowej jest nieodzowny drugi mechanik:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik dokręca śrubę kołnierzową półosi napędowej tylko momentem 200 Nm.
– Zamontować i dokręcić koło → Koła i opony; Grupa napraw44.
– Postawić samochód na kołach → Rozdział.
– Dokręcić śrubę półosi napędowej, w tym celu obrócić śrubę kołnierzową o 180°.
200NM tylko poruszania auta:
– Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-12, 22:22
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Czekaj 200NM i jeszcze 180 st. |
Faktycznie, przepraszam, moje niedopatrzenie |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-13, 06:35
|
|
|
jeżeli dobrze rozumiem to zrobić to tak :
dokręciłem momentem 200
zakładam kolo opuszczam i dokręcam 180
dobrze rozumię |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-04-13, 07:07
|
|
|
Tak jest, oczywiście dobrze jest trzymać w tym czasie hamulec |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-13, 07:28
|
|
|
dobra bardzo fajnie dzięki za zainteresowanie panowie a smar wrzucić w gume czy w te metalową obudowę przegubu?\\
trzeba zabezpieczać przegub ?
tzn ten ori miał napite srubokretem \nabijakiem i za ui nie mogłem bez wyciagniecia polosi wyciagnac przegubu wewnetrzngo , kilogramowym mlotem ale udało się , tylko nie wiem czy musze tez zabezpieczyć hmm po coś to chyba służyło te lekkie zabicie obudowy żeby łożysko przegubu wew nie wycofało się |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-13, 10:14
|
|
|
Smar w przegub ile wejdzie i reszte w gumę.
Przeguby wewnętrzene wychodzą bez młota - trzeba te 3 pierścienie przesunąć maksymalnie na zewnątrz bo tam są stożki i jak są opuszczone to faktycznie musisz młotem walić.
Starego nie szkoda, ale jak zakładasz ten sam to lipa takie ściąganie. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-13, 15:42
|
|
|
ori przegub był zabezpieczony tzn przy każdym końcu ''jezdni '' obudowy jest zabite czyli w 6 miejscach tak żeby wlasnie kolka nie wyszly i nie wyszło bez mlota
nowy trzebabbylo ustawić prosto ale wchodzi i wychodzi bez ztresu i doszłem do wiosku ze na wzor stareko lekko zapunktuje w 6 miejscach jak stary |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-13, 16:00
|
|
|
Raczej to fabryczne zabezpieczenie, bo rozbierałem jakiś czas temu przegub wewnętrzny z A6 C6 (zdaje się, że to samo co w D3) i też był na końcach zabity. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-13, 16:19
|
|
|
i kurcze ,musialem kupic klucz do przegubu zewnętrznego bo nie szło sciagnac zabitego bez wyciagniecia polosi... a ten moment to ma być 200nm dokręcenia ?\\to jakokos rury nie trzeba według mojego klucza dynamomtrycznego no chyba ze cos nie tak tzn za malo dowalilem bo może ma być więcej? ja dałem 200 i tak az do pstrykniecia |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-10-26, 21:32
|
|
|
Ale jeszcze coś było o poluzowaniu (odkręceniu) o 90⁰...
Prawda to?? |
|
|
|
|
|