Ogłoszenie 
blacharstwo lakiernictwo WRC części samochodowe forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Sztuka
lakierowania
werden.pl
moto market
Pompy paliwa
Przepustnice
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Montaż kiery F1 + Grzanie  
Autor Wiadomość
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1886
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-02-17, 10:16   [D3 ALL ] Montaż kiery F1 + Grzanie

Postanowiłem zrobić przewodnik jak zmienić kierownicę bez F1 na F1 + Grzanie

zatem co potrzebujemy :

taśmę pod kiere grzana 4E0953451B

moduł pod kiere grzaną 4E0953549B [ numer modułu został poprawiony na własciwy a stary usunięty , przepraszam za zamieszanie]

kierę F1 + grzanie

tutaj podaję zestaw kierownic jakie sa dostępne

4E0419091AP wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

4E0419091AP25D (czarny); -LA, LR

4E0419091AP39H huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX

4E0419091AP6K9 indygo; -Czy, LT

4E0419091AP74J jive (szary beż); -LV, LW, LY


--------------------------------------------------------------------

4E0419091BE wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD :
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""

4E0419091BE25D Dusza (czarny); -LA, LR

4E0419091BE1KT Dusza (czarny); -LA, LR

4E0419091BE39H huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX
4E0419091BP 1LF indygo
4E0419091BE6K9 indygo; -Czy, LT

4E0419091BE74J jive (szary beż); -LV, LW, LY

--------------------------------------------------------------------

4E0419091CE wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

4E0419091CE1KT Dusza (czarny); -LA, LR

4E0419091CE1LT huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX

4E0419091CE1LF indigo blue; -Czy, LT

4E0419091CE1VB beżowo-szary; -LV, LW, LY

__________________________________________________________________


BEZ GRZANIA!!!!!!!!!!!!

4E0419091CD mult.steering koła (skóra); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZS



Przepraszam za tlumaczenie...

Do operacji zabieramy sie następujaco :

najpierw podważamy dwie zatyczki polokragle za kiera [ robimy to na odpalonym aucie ]

kiere ustawiamy pod katem w którym wyjelismy zatyczki

gasimy auto i włączamy blokade kiery

kluczyk w kieszeń !!!

otwieramy bagaż i odkrecamy aku....

[ i jezeli kluczyk polozyliscie w bagazu a klape zatrzasneliscie to macie klopot a jezeli gluczyk zostal na rynience czyli wnece miedzy bagazem a uszczelka to macie duzego pecha

zakladajac że kluczyk zapasowy został 300 km od miejsca gdzie przebywacie zostaje wam hotel tylko]

wracamy do kabiny próbujemy wlaczyc mmi np. po to aby reszte prądu z kabli wykrzesac

odkrecamy 2 torxy z kktórych zdjeliśmy wczesniej zatyczki

torxy nie wychodza tylko poduszka sie wysuwa w nasza strone

odciagamy ją do siebie delikatnie troszke

natepnie odpinamy 2 wtyczki i odkladamy poduche w bezpieczne miejsce

teraz potrzebujemy klucza spline którym odkrecimy kiere...

odkreca sie w lewa strone czyli normalnie

kiery nie da sie zle zalozyc bo sa tam dwa otwory które wchodza na bolce

pamietajmy ze pomimo ze mamy wlaczona blokade kiery to jedna reka trzymac kiere a druga odkrecać tak aby nie uszkodzic blokady elektrycznej

po odkreceniu mamy na zewnatrz tasme ...

ja nie zmienialem taśmy ani modulu bo mialem odpowiednie akurat u siebie ...

pamietajajcie ze jezeli zmieniacie tasme to po jej wyciagnieciu najprosciej zaznaczyc polozenie wtyczki tasmy starej i obrucic w lewo do oporu a potem liczyc obroty

i tyle samo obrotów ma byc na nowej bo inaczej zerwiemy....przy skreceniu na maxa kiera w jedna ze stron bedzie tasma wtedy za krótka

zakladamy kiere f1

przykrecamy kluczem dynamometrycznym momentem 50Nm

przykrecamy poduche u mnie bylo to uciazliwe bo nie moglem jednym z torxów natrafic na gwint ale udalo sie

zakladamy zaslepki
podlaczamy aku

kodujemy

mamy F1 + grzanie

ja miałem kiere grzaną wiec nie zmienialem nic wiecej poza kodowaniem i kiera z grzaniem + f1

podziękowania DLA KOLEGI JORDAN

za wsparcie w projekcie

mam nadzieję że fotki będa dzialać














































na koniec .... tak parkuje sie w pl <brawo>

_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA
http://www.liqui-moly.de/...g=e&voiladb=web
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-17, 12:50   

dracus6662 napisał/a:
na koniec .... tak parkuje sie w pl


Chodnika sporo parking mały to co się dziwić :D

BTW co to ma do tematu?? :)
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1886
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-02-17, 13:11   

tia dobre chodnika..... <hihiwiesz>

to tak na odstresowanie po zabawie z poducha powietrzna ja sie pykalem ze wystrzeli w momencie odpiecia albo jak bedzie lezec obok <boisie>
_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA
http://www.liqui-moly.de/...g=e&voiladb=web
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pawelpaw 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 19
Skąd: Wwa
Wysłany: 2016-10-17, 14:50   Re: Montaż kiery F1 + Grzanie

zatem co potrzebujemy :

taśmę pod kiere grzana 4E0953451B

moduł pod kiere grzaną 4E0953451B

kierę F1 + grzanie

tutaj podaję zestaw kierownic jakie sa dostępne

Wie ktoś może które moduły obsługują grzana kiere i łopatki? Czy moduł w d3 jest osobnym elementem od taśmy czy tworzy jedna całość? Z powyższego wynika ze to jedna cześć jest bo numer identyczny 😀
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1886
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-10-17, 17:30   

moduł jezeli miales grzana kiere to spoko obsłuży

moduł to osobna częsć

jak miałeś grzanie to taśma ostaje się

wpinasz manetki i hoola jezeli zakodujesz poprawnie
_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA
http://www.liqui-moly.de/...g=e&voiladb=web
 
 
Pawelpaw 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 19
Skąd: Wwa
Wysłany: 2016-10-17, 17:55   

Nie mam F1 ani grzanej kiery. Powyżej jest błąd w numerach części... ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika, który obsługuje grzanie + F1?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1886
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-10-17, 18:21   

W jakich numerach cześci jest błąd??
_________________
LIQUI-MOLY 0W40 IDEALNY WYBÓR DLA CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI PRACY SILNIKA
http://www.liqui-moly.de/...g=e&voiladb=web
 
 
eed 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 186
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-10-18, 08:43   

dracus6662, a tutaj:

taśmę pod kiere grzana 4E0953451B

moduł pod kiere grzaną 4E0953451B

niby dwie czesci a ten sam nummer ;)
_________________

 
 
Pawelpaw 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 19
Skąd: Wwa
Wysłany: 2016-10-24, 19:15   

Dobra. Metodą eliminacji ustaliłem, że numer taśmy do kiery grzanej i F1 to 4e0953541b

Nadal nie wiem które moduły/sterowniki kiery obsługują grzanie i F1.

Może ktoś potwierdzić numer sterownika?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1532
Skąd: GBY/NL
Wysłany: 2016-10-24, 20:13   

Pawelpaw napisał/a:
Dobra. Metodą eliminacji ustaliłem, że numer taśmy do kiery grzanej i F1 to 4e0953541b

Nadal nie wiem które moduły/sterowniki kiery obsługują grzanie i F1.

Może ktoś potwierdzić numer sterownika?



oczywiście że nie!!!

moduł kierownicy pod grzanie i F1 musi być :4E0953549B ja przynajmniej taki kupiłem i działa!!!

Dodam że mam taśmę o numerze 8E0 953 541E z VW PHEATONA i działa,jedynie trzeba zmienić żółtą wtyczkę od Airbaga(jest inna)

Oczywiście mowa jest o kierownicy przedliftowej (okrągła poducha) - nie wiem jak jest w poliftowych modelach.
_________________
www.facebook.com/D3jordan233
 
 
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 26
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 104
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-10-27, 17:21   

Piekny i napewno przydatny tutorial :) ale tak zeby wszystko dopiac na ostatni guzik cytuje wpis kolegi z forum tzn jak zakodowac kierownice...


0 xxxxx: model 0 = lewej strony kierownicy
1 = Prawa Ręka kierownicy
2 = z lewej strony kierownicy Fingerprint Identification
3 = prawy Mocne Strony z Fingerprint Identification

- pierwsza cyfra 0, bo kierownicę masz po lewej (kierunki określa się tak jak siedzisz za kierownicą)

Xxxx 0x: Regulacja kolumny kierowniczej? +1 = Elektryczna regulacja kolumny kierowniczej

0xx xxx: Kierownica 0 = Standardowa kierownica
1 = kierownica sportowe
2 = Wielofunkcyjne kierownicy

- druga cyfra od prawej tak jak wybór, czyli jeśli masz wielofunkcyjną to 2, a jak sportową, to 1, a jeśli masz elektryczną regulację sportowej to 1+1, a jak elektryczną regulację wielofunkcyjnej to 2+1=3 czyli wstawiasz 3

0xxx xx: Tiptronic i ogrzewanie +1 = Z Tiptronic
2 = z kołem kierownicy ogrzewanie

0xxxx x: komputer pokladowy / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC) 0 = Nie Board Computer - Nie Cruise Control System (CCS) - Nie Adaptive Cruise Control (ACC)
1 = z komputer pokladowy
2 = z Cruise Control System (CCS)
3 = Adaptive Cruise Control (ACC)
4 = z forum komputer i Cruise Control System (CCS)
5 = z Zarządu Computer Adaptive Cruise Control (ACC)

0xXXXX: Podwozie 1 = Sedan

i tak dalej. czasami przydają się PR-kody z wyposażenia. Określ co masz z wyposażenia, to napiszę dokładniej.

Poprawiam na oryginalną treść, bo tłumaczenie dobija:
0?xxxxx : Model
 0 = Left Hand Steering
 1 = Right Hand Steering
 2 = Left Hand Steering with Fingerprint Identification
 3 = Right Hand Steering with Fingerprint Identification
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 939
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-03-16, 21:30   

Piszecie że jak było grzanie to obsłuży F1, a ja mam pytanie posiadam F1, ale bez grzania czy trzeba zmieniać moduł i taśmę, czy można w VCDS sprawdzić numer modułu ??
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-15, 09:13   

Ma ktoś może numery części dla po lifta?

Czy można zaadoptować te, które są w przed liftem?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga


Testy opon
hamulce
OC/AC


| Serwis mechaniczny | Blacharstwo lakiernictwo | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Serwis samochodowy | Nagranie spotów | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |