Autor |
Wiadomość |
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 12:10 [D3 05 W12
] Obroty silnika na P ?
|
|
|
Jak w temacie.
Jaki powinien być prawidłowy zakres obrotów silnika Pb na postoju? I jaki po otwarciu przepustnicy na max? Na pozycji skrzyni biegów parking.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 13:29
|
|
|
Ok, a jakie max obroty?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-06-13, 13:52
|
|
|
Do odcięcia zapłonu lub paliwa czyli około 6500 obr/min (tak średnio). |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:10
|
|
|
Dziś sobie w ramach robotek ręcznych wymieniłem filtry powietrza i kabinowy. Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min! Skala jest do chyba do 7000. Stąd moje pytanie o obroty. I chyba mam za niskie maksymalne? Zaznaczę, że pali się od kilku dni "czek". W sobotę mieniam olej. Macie jakiś pomysł na niepełny zakres pracy silnika?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:22
|
|
|
Serrgiusz napisał/a: | Odpaliłem, żeby sprawdzić i na postoju wcisnąłem do końca pedał "gazu". I obroty silnika doszły do max 4800 obr/min! |
Masz u siebie system antypoślizgowy (ESP czy jakoś tak ) sprawdzałeś ile się rozpędzi na biegu (max obroty) ??
Wujas ma w skodzie też "system ułatwiający ruszanie" i na "N" obroty max 4800/min , to samo ja wduszę sprzęgło i wrzucę bieg .
Ale jak puszczę sprzęgło i ruszę to na 1 idzie do 6200obr/min :-/ dziwne , ale ten typ tak ma .
Jest tam przycisk do wyłączenia tego ustrojstwa , jak go wyłączę to normalnie obroty do 6500 się kręcą ;-)
Może u ciebie tak samo działa :?: :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:25
|
|
|
Idę sprawdzę.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:38
|
|
|
u mnie na maxa się kręci auto do odcięcia ale ty masz W12 i tam jest może inaczej pamiętam jak miałem BMW E46 3.0 d to też na P nie chciała się wkręcić . ESP na 100 % ma chyba każde D3 ma :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:46
|
|
|
Na podstawie badania empirycznego przeprowadzonego przed 10 min stwierdzam:
- silnik BHT skala obrotów 8000 pole "czerwone" od 6200,
- obroty na biegu jałowym 800,
- max obroty na postoju 4800 niezależnie od ESP,
- podczas jazdy na skrzyni automatycznej niezależnie D czy S max obroty 6200,
- na Tip nie sprawdzałem.
Także wszytko git.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2012-06-13, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:12
|
|
|
Jeśli świeci się "czek" to podpiął bym na twoim miejscu pod kompa. Bo u mnie w innym autku jak zapalił się czek i obroty odcinało przy 4500 to okazał się uwalony czujnik wałka rozrządu i silnik przechodził w tryb awaryjny. Ni huhu nie można było go więcej pokręcić. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:56
|
|
|
Podjadę do Fossa na pizze ;-) . Ale myślę, że to lambdy.
Ostatnio miałem taki przypadek. Na stacji Lukoil zatankowałem PB 95 pod korek. Miałem jeszcze ok 20% paliwa z Neste. Po jakiś 150 km zacząłem odczuwać jak by minimalnie gorzej przyspieszał. Później wyraźnie przerywał na wyższych obrotach lub przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. Czek palił się już wcześniej. Ale przy przerywaniu jw czek zaczął świecić i gasnąć jak w kierunkach. Po następnych kilku godz już silnik nie przerywał, a czek palił stale. Wyjeździłem to paliwo do końca i wróciłem na Neste. Już nic nie przerywa silnik jak velvet.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2012-06-17, 20:36
|
|
|
mrugający czek oznacza cykliczne wypadanie zapłonów. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam84
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A6 C6, A4 B6, MB W211
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-06-18, 22:35
|
|
|
Z tego co wiem w W12 jest ogranicznik obrotów biegu jałowego, także wszystko jest w porządku. Na biegu jałowym nie silnik nie powinien się rozkręcic do więcej niż 4800obr./min. Jest bardzo często stosowana rzecz w nowoczesnych silnikach m.in. w 1,8TSI, 2,0TSI etc. |
|
|
|
|
|