Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Odkręcanie przedniej półosi  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-09-01, 20:12   [D3 ALL ] Odkręcanie przedniej półosi

Witam,

czy jest możliwość odkręcić całą pół-oś bez rozpinania zawieszenia ? Czy od str skrzyni nie wyleci olej? Czy wyjdzie bez problemu ?

Plan jest taki aby odkręcić dużą śrube od piasty i odkręcić cały przegub wew no i zdjąć całą pół-oś .

Da się tak czy raczej kiepski pomysł ? Jak da rade to dla profilaktyki łożysko wymienię będzie wtedy łatwy dostęp do śrub.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-09-01, 23:00   

raftor napisał/a:
czy jest możliwość odkręcić całą pół-oś bez rozpinania zawieszenia ?


Tak

raftor napisał/a:
Czy od str skrzyni nie wyleci olej?


Nie

raftor napisał/a:
Czy wyjdzie bez problemu ?


Tak

Wklejam procedure wymiany łożyska piasty:

No i po wymianie

1.Trzeba poluzować śrubę trzymająca piastę do półośki imbus 19, najlepiej poluzować jak auto stoi na kołach,przydatna druga osoba żeby nacisnąć hamulec, dostęp do śruby po zdjęciu dekielka felgi.

2.Demontaż koła i zacisku hamulcowego.

3.Demontaż jarzma zacisku hamulcowego dwie śruby 21 i tarczy hamulcowej

4.Odkręcić całkowicie śrubę od półośki.

5.Odkręcamy łożysko które znajduje się w obudowie łożyska (tak jest sprzedawane) cztery śruby Spline 12.

6.Wyciągamy teraz całą piastę z łożyskiem, półośka normalnie wychodzi z wieloklina i zostaje na aucie.

7.Najgorsze trzeba wyjąć piastę ze starego łożyska następnie na nowe łożysko wciskamy piastę i gotowe. Później oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.

Etka o śrubie kołnierzowej:

" Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-

– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. "

Mam nadzieję że się komuś opis przyda ;)

 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-09-01, 23:39   

Marcin2013,

Wspaniale, wielkie dzięki kolego.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-09-02, 13:34   

Cos mi tu nie gra w tym opisie...

Luzujemy piaste (tutaj moze byc imbus 19 ale moze byc 18 lub 17 rowniez).

Zdejmujemy kolo.

Odkrecamy srube gornych wahaczy.

Odkrecamy drazek kierowniczy od zwrotnicy.

Wyjmujemy na lajcie polos z lozyska.

Odkrecamy polos od skrzyni.

Wybierz sobie latwiejszy sposob ;) nie widze potrzeby odkrecania ani lozyska ani zacisku czy jarzma. Nie trzeba nawet go ruszac :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-09-02, 15:06   

drago_o, Ja to mam plan wgl nie ruszać zawieszenia chce odkręcić półoś od str skrzyni śrubę na piaście i wyjąć półośke. Następnie odkręcić łożysko wraz z piastą, na prasie wycisnąć piaste i wcisnąć na nowe łożysko, poskładać i do domu :)

Nie byłem tylko pewny czy wyjdzie półośka bez rozpinania zawieszenia.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-09-02, 15:18   

Przednie lozysko z piasta wychodzi do przodu. Nie orietuje sie w tm momencie doklad ie ale sruby sa od srodka wiec dostep przy polosi slaby. Na spietym zawieszeniu wydaje mi sie ze nie wyjmiesz polosi. Po rozpieciu gory mialem tylko lekki zapas. Jesli odkrecisz lozysko to calosc dosc fajnie wychodzi do przodu ape latwo uszkodzic oslony przegubow przy kreceniu z wcisnieta polosia.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-09-02, 16:13   

Ja wkleiłem opis wymiany łożyska piasty, ale ostatnio wyciągałem sama półoś celem wymiany osłon gumowych i po odkręceniu śruby piasty (u mnie był klucz imbus 19, ale jak w zeszłym roku wymieniałem łożysko piasty to w zestawie była śruba na imbus 17 z mniejszym łbem i zostawiłem swoją starą) odkręciłem półośkę od skrzyni obracając półośką żeby był dostęp do śrub jeszcze trzeba odkręcić osłonę klucz imbus 5 trzy śruby, za pierwszym razem wyjąłem półoś razem z łożyskiem obudowę przykręconą na cztery śruby spline 12 da radę odkręcić długim splinem żeby klucz nie atakował o przegłub :] Zawiechy raczej nie ruszałem półoś ma duży luz osiowy na przegłubie wewnętrznym, ale teraz nie pamiętam w najgorszym wypadku luzujesz tylko śrubę mocującą górne wahacze do zwrotnicy,jedna śruba u mnie przy wymianie miechów wyszła bez żadnych oporów, drążka kierowniczego na 100% nie trzeba ruszać.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-09-03, 13:52   

Marcin2013 napisał/a:
miechów wyszła bez żadnych oporów, drążka kierowniczego na 100% nie trzeba ruszać.


no własnie nie wiem jak u mnie będzie
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.