Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-04-14, 15:56 [D3 ALL
] Podłokietniki przód jak zdjąć ?
|
|
|
Witam w podłokietnikach przednich na dziurach coś mi piszczy (w środku) i strasznie mnie to denerwuje :-D może ktos ma jakiś schemat jak je zdemontować żeby nic nie połamać z góry dziekuje |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-14, 17:33
|
|
|
Jeśli to ci w czymś pomoże to wrzucam schemat. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2011-04-18, 08:48
|
|
|
Jak to rozgryziesz to daj znać bo u mnie jest to samo- piszczy mi podłokietnik od pasażera. Jak jest w pionie to mniej :mrgreen: dlatego jeźdzę z podniesionym :-P |
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-06, 21:25
|
|
|
moglby ktos jeszcze raz wrzucić instrukcje demontażu podłokietnika? mam złamany od strony kierowcy , kupilem sprawny i chce odkręcić swój uszkodzony i zamontować sprawny, proszę o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-11, 15:04
|
|
|
Ja mam jeden wielki i mnie tak razil ze postanowilem kupic odzielny (co za kalafior wymyslil jeden wielki podlokietnik) i borykam sie od 2 dni jak sie za to zabrac wiec jak ktos moze to niech zapoda schemat.
Ma ktos do sciagniecia z chomika elsa vin ?? ja sciagnolem i mi ustrojstwo nie chodzi bo niby 32bit system trzeba a ja mam 64bit-owy |
|
|
|
|
xluqas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 207 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-11, 22:29
|
|
|
U mnie jest inaczej bo ja mam szeroki podlokietnik moze uda mi sie foty wrzucić i pokaze |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-12, 09:03
|
|
|
ok już sobie poradziłem:
trzeba ustawić klapy podłokietnika w pionie
zdjąć chromowana aluminiowa maskownicę.
odkręcić 2 śruby mocujące uchwyt podłokietnika do nogi przykręconej do podwozia |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-12, 15:12
|
|
|
<brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> <brawo2> |
|
|
|
|
|
|
|
TomekD
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-09, 18:29
|
|
|
U mnie był problem że po podniesieniu górnej części podłokietnika przestał on wracać na swoje położenie, blokował się 3 cm powyżej pozycji zamkniętej.
Okazało się że górna część podłokietnika spęta jest z amortyzatorkiem gazowym który zapewne ma powodować wolniejsze opadanie lub ogólnie pracę z lekkim oporem.
Wpięło się mocowanie tego amortyzatora z osią górnej części podłokietnika. Niestety ponownie wpięcie na niewiele się zdało ponieważ przy w miarę szybkim ruchu do góry następowało ponowne odpięcie. Zacząłem poruszać samym amortyzatorem i okazało się ze daje on duży opór podczas ostatniego etapu unoszenia natomiast zerowy podczas opadania. To własnie ten duży opór podczas podnoszenia powoduje wypinanie.
Zapiąłem, zmontowałem i wiem że jeżeli chcę podnosić górną część podłokietnika to mogę to robić tylko powoli..:(
Jeżeli chodzi o demontaż to przy podniesionych podłokietnikach ściągnąć do góry metalową osłonę, potem cienkim płaskim śrubokrętem od przodu podważamy welurowy środek.
Odkręcamy 5 śrub i delikatnym zdjęciu plastików mamy wszystko na wierzchu. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-08-10, 05:25
|
|
|
Mam wrażenie, że słabo sie przyjżałeś tej konstrukcji ;P
Nie ma tam amortyzatora, chociaż jest coś na jego wzór. Jak byś całkiem rozebrał to zobaczysz, że to jest czpień i zwykła plastikowa prowadnica tego czpienia, które pracują na wzór amortyzatora. Idzie ciężko w górę bo pewnie się jakoś ukosuje i klinuje. Może bolce na zawiasach już masz wyrobione, bo one są z plastiku i górna część podłokietnika się kiwa i skosuje? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
TomekD
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: D3
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-13, 12:39
|
|
|
I takie bylo moje pierwsze wrazenie ze plastik porusza sie na jakimś zwykłym grubym trzpieniu. Ale tak nie jest...
Owszem jest amortyzator i na nim wcisnięty plastik z mocowaniem do osi gotnego podłokietnika. Jak sciągniesz ten plastik widzisz amortyzator ktory mozna wyciągac i wciskac, słychac nawet syk podczas pracy, na obudowie amortyzatora jest wiele oznaczeń. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-08-13, 12:43
|
|
|
Ale ja demontowałem u siebie kompletnie cały ten mechanizm i tak nie mam na 100% Miałem ten jeden podłokietnik uszkodzony, może ktoś już coś grzebał...
Ja dorabiałem aluminiowe bolce do zawiasu bo te plastiki się porozpadały a jednego nie miałem jak kupiłem... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-17, 16:40
|
|
|
własnie mi jeden z tych amortyzatorków wylał i mam problem bo zeby go wyciagnac
i wywalic całkowicie bo i tak juz nie spelnia swojej funkcji to trzeba chyba powybijać bolce....
ktoś to ogarniał może?
jakby ktos kwestionowal te amorki to tu widac jak i gdzie to siedzi
[ Dodano: 2017-09-17, 20:41 ]
ogarniete zamiast wyciagac amorek trzeba wypiąć jego górny zawias
ten z którego on właśnie wypada jak jest wylany lub wolno działa |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|