Autor |
Wiadomość |
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-20, 16:22
|
|
|
no to tą niebieską wtyczkę widać na zdjęciu starego zamku.
tutaj zrobiłem zdjęcia dodatkowe "nowego"
generalnie to utknąłem i nie wiem co sprawdzić.
dociągi były już w tym aucie, takie je kupiłem.
niedawno dociąg jeszcze działał.
może rzeczywiście wiązka gdzieś nawaliła.
widzę ze wiązka wchodzi w słupek, jest tam jakieś łączenie? gdzie sprawdzic czy dochodzi sygnał do zamka / dociągu? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-20, 17:21
|
|
|
nie wiązka nawala tylko jeden mikroswitch w zamku - opisane jest to tu na forum i
na wielu innych
z tego co widzę wtyczkę 3 pinową (nie wiadomo po co i tak dalej są wykorzystywane
tylko dwa), wprowadzono od modelowego 2008
tutaj sobie pooglądaj białe z dociągami - widac zawsze linka do dociągu jest
http://s13.photobucket.co...?sort=4&page=1# |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-20, 19:20
|
|
|
maciu, Czyli to, ze dociąg nie działa nawet po podłączeniu winny jest micro-switch?
ok to już wiem, ze mam zły zamek.
porównując ze zdjęciem z tej aukcji wygląda identycznie ten co mam.
maciu, jeszcze jedno pytanie? w wielkim skrócie co trzeba odkręcić by wytargać ten zamek?
mam juz gołe drzwi z szybą, ramką i został tylko zamek |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-20, 19:28
|
|
|
mikro switch jest winny za niedziałanie ale silnik i linka muszą być sprawne
zeby zdjac blache trzeba zdjac zaslepki gumowe, obnizyc szybe zeby pokazaly sie tam
dwie sruby - przykleic sobie duct tapem szybe do ramki odkrecic te dwie sruby
wypiac wiazki, odkrecic glosniki itp
odkrecic silniczek regulacji szyby i potem juz mozna odkrecac sruby tej duzej blachy
potem tylko jedna spinka plastikowa tej osłonki zamka, zerwać ją
i dwa spline od zewnątrz i to wszystko |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-20, 20:32
|
|
|
zabij mnie, ale ta osłona plastikowa za cholerę nie chce mi wyjść
była taka mala plastikowa śrubka to wyjąłem ją.
sprawdziłem wtyczkę od dociągu.
brązowy to masa, ale na czerwono-czarnym i szarym jest cały czas +12V
[ Dodano: 2018-01-20, 21:16 ]
lekkie podsumowanie dnia dzisiejszego.
zamek nie działa jeżeli dostaje sygnał "zamknij", czy to zamykając z pilota czy też z przycisku na drzwiach kierowcy.
Natomiast gdy dostaje sygnał "otwórz" z pilota czy tez z przycisku to normalnie próbuje się otworzyć.
blokada rodzicielska z przycisku także blokuje zamek.
dociąg ożył, gdy zacząłem bawić się tą większą wtyczką w module drzwi, poprzez wypinanie i wpinanie jej.
co do wyciągnięcia zamka, to u mnie w nie widzę opcji bez odkręcenia prowadnicy szyby. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-20, 21:24
|
|
|
nie trzeba prowadnicy, zdejmujesz plastik (zerwac, podważać...) , spliney od zewnatrz
i już...
dociąg ożył - motor sprawny bo działa przy podłączaniu wtyczek czy w ogóle ożył? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-20, 21:43
|
|
|
maciu napisał/a: | nie trzeba prowadnicy, zdejmujesz plastik (zerwac, podważać...) , spliney od zewnatrz
i już...
dociąg ożył - motor sprawny bo działa przy podłączaniu wtyczek czy w ogóle ożył? |
szarpie się z dziadem i nic
ale noc długa
tzn kreci się podczas gdy podłączam/odłączam ta wtyczkę z modułu.
[ Dodano: 2018-01-22, 10:49 ]
ostatnie pytanie,
czy zamek lewy tył jest zamienny z lewym przodem? (auto - anglik)
[ Dodano: 2018-02-04, 13:25 ]
no to więc kilka uwaga, które myślę, ze mogą się przydać w przyszłości
Zamki NIE są z sobą zamienne.
Wykorzystałem do porówniania zamek:
- Po pierwszym lifcie bez domykania i elektrycznej blokady
- Po pierwszym lifcie z domykaniem oraz elektryczna blokadą
- Po drugim lifcie z domykaniem
- Zamek bez elektrycznej blokady oraz dociągu ma tylko jedną wtyczkę 7 pinową, jedna linka do klamki wewnętrznej oraz cięgno do klamki zewnętrznej.
- Zamek z elektryczną blokadą oraz dociągiem posiada dwie wtyczki, większa 9 pinową oraz mniejszą 2 pinową, linka do dociągu oraz klamki wewnętrznej.
- Zamek z drugiego liftu niczym nie przypomina tych wcześniejszych. Ma dwie wtyczki jedną 9 pinową oraz drugą 3 pinową
Tak wygląda zamek z dociągiem oraz elektryczną blokadą z bliska (pierwszy lift):
a tak wewnątrz:
na zdjęciach wnętrza brakuje jedynie ramienia od elektrycznej blokady(to dwa plastikowe elementy)
Zamek taki posiada trzy microswitche, które w moim przypadku działają poprawnie (sprawdzone przejścia miernikiem).
U mnie winny okazał się jednak silniczek odpowiadający za zamykanie / otwieranie zamka.
Wymieniłem w nim tył obudowy gdzie są szczotki. podziałał chwile i po kilku otworzeniach/zamknięciach znowu przestał reagować.
Z zamków "dawców" nie da się przełożyć silnika bo są inne zębatki. Próbowałem je zdjąć, ale nie udało mi się to.
Wnętrza zamka bez zwykłego są wrzucone na forum przez kolegę dice111. Pozwolę sobie użyczyć jednego dla porównania (mam nadzieje, ze się nie obrazisz )
Jak widać oprócz "ślimaków" wnętrze się rożni.
i odpowiadając sam sobie na swoje pytanie.
Zamek przód od tłu różni się chociaż tym, ze nie posiada elektrycznej blokady. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-03-30, 21:47
|
|
|
Czy zamek czarny można zamienić na biały ? biorąc pod uwagę że czarny posiada dodatkowe 2 piny, a biały 3 piny |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-03-30, 21:57
|
|
|
Marcin2013, nie, nie można. Mają inne mocnowanie linek choćby. Nie są z sobą zamienne. |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-30, 22:17
|
|
|
Unknown napisał/a: | Marcin2013, nie, nie można. Mają inne mocnowanie linek choćby. Nie są z sobą zamienne. |
a co ma mocowanie linek?
ogarnij elektryke (wtyczki) i jezeli dlugosc linkek jest ok to powinno sie udac
ale i tak by mi sie nie chcialo |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-03-31, 09:51
|
|
|
No np to ze p'n'p nie zadziała. Jeżeli kolega chce rzeźbić. To pewnie jakoś by się dało. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-31, 11:37 https://www.a8team.pl/iv-ogolnopolski-zlot-audi-a8-zapisy-vt
|
|
|
moze z ciekawosci sprawdze jakie są różnice w pinologii między obydwoma
nowsza konstrukcja daje nadzieję że będzie trwalszy (switche dociągów)
i w razie zerwania linki nie trzeba będzie zmieniac całego
no i oczywiscie wszystkie są najswiezsze bo tylko z ostatnich roczników |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-03-31, 14:04
|
|
|
Założyłem do tej pory dociągi tylko na tył i tam miałem zamki czarne, teraz kompletuje zestaw na przód i brakuje mi dwóch zamków jednego silnika szyby i jednej osłony zamka.Instalację dzisiaj sprawdzałem i mam pod zamek nowszy 3 pin, ale we wtyczce są wykorzystane tylko dwa tak więc jak kupię czarne to wymienię tylko wtyczkę na dwu pinową taka sama jest do podświetlenia klamki.
[ Dodano: 2018-05-16, 18:23 ]
Marcin2013 napisał/a: |
Czy zamek czarny można zamienić na biały ? biorąc pod uwagę że czarny posiada dodatkowe 2 piny, a biały 3 piny |
Unknown napisał/a: | Marcin2013, nie, nie można. Mają inne mocnowanie linek choćby. Nie są z sobą zamienne. |
Biały/czarny nie ma znaczenia na prawy przód zakupiłem zamek w białej obudowie (stary zwykły miałem czarny) i pasuje bez problemu i jeszcze jedna ciekawostka ten nowy biały posiadał złącze 8 pinowe plus 3 pinowe, natomiast tylne które montowałem czarne posiadały wtyczkę 10 pin plus 2 pin, w związku z tym nie musiałem zmieniać okablowania ponieważ na aycie do zamka czarnego bez dociągu miałem wtyk 8 pin, dołożyłem tylko kabelek do złącza 3 pin w którym są wykorzystane dwa piny. |
|
|
|
|
|