Ogłoszenie 
części samochodowe części samochodowe Części aut Tarcze, hamulce

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

części samochodowe

Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Rozwiązanie problemu z zawieszeniem A8D3 zawór N  
Autor Wiadomość
DropsRTE 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 30
Dołączył: 10 Gru 2022
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-12-10, 10:51   [D3 ALL ] Rozwiązanie problemu z zawieszeniem A8D3 zawór N

Siemanko temat wydaje mi się dość częsty. Utworzyłem go tylko z tego względu że sam bardzo długo borykałem się z tym problemem u Siebie w moim A8D3.
Zdjęcia są poglądowe ponieważ w czasie naprawy oraz szukania przyczyny nie robiłem u siebie.

Jeżeli mieliście problem z błędem

00805 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N148
00806 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy przód – N149
00807 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N150
00808 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy tył – N151


Wszystkie 4 zawory są tak naprawdę jednym , mamy tu na myśli wyspe zaworową która znajduje się z lewej strony pod nadkolem bliżej drzwi.


Na początku podejrzewałem że błąd jest spowodowany przez czujnik znajdujacy się w amortyzatorze jednak po dokokonaniu pomiarów okazało się ze nie ma z tym nic wspólnego.
Jest to czujnik który odpowiada za twardość zawieszenia dodam że sprawny czujnik na ustawieniu zawieszenia auto powinien mieć rezystancje 2.0-2.6 Ω).

Dalszą częścią diagnozy było sprawdzenie wiązki pomiędzy czujnikiem a sterownikiem który znajduje sie za schowkiem ( pisze jego umiejscowienie bo też chwile czasu zajeło mi jego zlokalizowanie) wygląda on tak


Dalsza diagnoza ( sprawdzenie połączenia pomiędzy wyspą zaworową o której pisałem wcześniej a sterownikiem zawieszenia )

Wyspa zaworowa jest podpięta kostką 10 pin ( 9 przewodów , 1 pusty )


interesują nas przewody: ( podane kolory były u mnie)
niebieski
niebiesko biały
niebiesko zielony
niebiesko czerwony

Drugi ich koniec znajduje się w dużej wtyczce przy sterowniku zawieszenia ( można z niej wysunąć dwie mniejsze wtyczki ( biała i czarna ) nasze przewody znajdują się w czarnej )

Bierzemy multimetr ustawiamy na pomiar przejścia i sprawdzamy jeżeli wszystkie 4 przewody mają przejście oznacza to że nasza wyspa zaworowa jest uszkodzona.
Jest to element nienaprawialny ( koszt używki ok 200 zł ) .
Jeżeli jednak okazało by się że któryś s przewodów nie ma przejścia to osobiście polecam przeciągnąć nowy przewód od wyspy do sterownika tak jak zrobiłem to w moim przypadku .
Przeciągnięcie nowego przewodu z lutowaniem i złożeniem wszystkiego zajęło ok 3 godzin ( nie mówię o szukaniu przyczyny problemu bo tutaj było znacznie więcej czasu)

Po naprawieniu problemu status błędu zmienia się z zwarcie/przerwa na sporadyczny po skasowaniu już nie wraca .

W przypadku uszkodzenia sterownika będzie problem z jego komunikacją ( upala się na lini zasilania jeden z elementów )
Jeżeli jesteście zmuszeni do wymiany sterownika należy pamiętać że musi on być o dokładnie tych samych numerach co wasz oryginalny.

Po złożeniu całego auta polecam zrobienie pełnej adaptacji zawieszenie przez vcds.

Wchodzimy w kategorie 34 ( Poziomowanie) kasujemy błędy które są , następnie dostęp upoważniony ( login 31564) później adaptacje . ( jeżeli pokaże wam że kod dostępu jest niewłaściwy oznacza to że w sterowniku dalej jest jakiś błąd który jest błędem stałym i nie pozwoli na przyjęcie kodu wtedy należy odczytać błędy i rozwiązać pozostałe istniejące problemy. Jeżeli zaczęliście procedurę adaptacji z błędem może się okazać że dopóki nie rozwiążecie problemu nie będzie możliwości przeprowadzenie adaptacji co bd skutkować że wasze zawieszenie będzie żyć własnym życiem

Na początku wybieramy grupe 00 ( kasowanie adaptacji )
Procedura mówi żeby mierzyć miarką od środka koła do rantu błotnika
(Osobiście nie latałem z miarką tylko zostawiłem wysokości które były w sterowniku ( Przód 391- Tył 373)
Przy adaptacji maska, klapa oraz wszystkie drzwi muszą byc zamknięte ( inaczej sterownik nie zezwoli na rozpoczęcie adaptacji )
Póżniej 01 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 02 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 03 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 04 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 05 wpisujemy wartość 1 -zapisz

05 spowoduje zapisanie wszystkich parametrów które wpisaliśmy wcześniej


Myśle że napisałem wszystko w ten sposób że będzie to zrozumiałe dla każdego. ;) ;)

Jeżeli jest możliwość proszę admina o podpięcie tego poradnika , myślę że może się przydać
 
 
Perfektcar 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 33
Dołączył: 28 Gru 2019
Posty: 21
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2022-12-26, 16:08   

Witam pojawia mi się błąd 01772. Chwilę świeci mi się żółta kontrolka od zawieszenia . Auto nie opada kompresora prawie nie slychac jak chodzi. Jak sprawdzic kompresor. Auto niedawno kupiłem i kompresor niby jest po regeneracji . Nie chodzi długo i jest cichy . Niewiem co robić
_________________
Seba
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 69
Skąd: Łomża
Wysłany: 2022-12-30, 12:52   

Perfectcar raczej są to prawidłowe objawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
ucando - części samochodowe Części Audi

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami

Prywatność.