Autor |
Wiadomość |
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2014-07-15, 14:36
|
|
|
FOSS napisał/a: | drago_o napisał/a: | Powiem tak, jeździłem Phaeton i do pięt mu nie dorasta niestety w tym względzie, da się gadać ale szumu dość słychać nawet i przy 140... |
To raczej mocno subiektywne odczucia.... jeździłem Phaeton'em wielokrotnie i szału nie robi.
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie szyby są te podwójne i przy 140km/h jest pełna kultura. A8 jest na tyle dobrze wyciszone że aby posłuchać swojego wydechu muszę uchylać szyberdach.... a wydech chichy nie jest.
Poza tym Phaeton cięższy a elektronika na poziomie D2-ki a nie D3-ki |
powiem wiecej, u mnie przy jeszcze glosniejszym wydechu (przelot) tez musialem uchylac szyby |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-07-15, 17:20
|
|
|
Ale się dyskusja wywiązała dla jasności nie robie sobie żartów a8 widziałem tylko z zewnątrz kilka razy no w holandii do cieżej bo balasting im drogo wychodzi oni wolą toyote yaris kia itp albo a4 w wszelkich odmianach i rocznikach , ja osobiście jestem w posiadaniu a4 b6 1.8t Q i powiem tak auto nie jest po przejsciach ale przy rozpędzaniu chałasu co nie miara , wiem że to pojęcie wzgledne ale dla mnie jest poprostu glosno , znosnie jest tak do 120 pozniej juz szalu nie ma jednym podoba sie basowy pomruk z tylnich wydechów , mnie to akurat nie kręci i wolalbym nie słyszec ani silnika chociaż ładnie pracuje ani wydechu, zaraz powiecie że pewnie jakiś rzęch ta moja a4 ale co to to nie silnik pracuje pięknie turbina również , ja na samochód i cześci nieżałuję grosza bo w holandii serwis jest po prostu beszczelnie droogi i nie chce zaskoczyć się na autobanie nie miło podczas drogi do PL czy też do pracy , jezeli ktos przez miesiąc robi z 6 tys km to nie dziwcie sie że zadaje pytanie typu czy auto jest dobrze wyciszone bo nawet pomruk wydechu po 1500 km drogi jest jak ryk słonia .
Nie porównuje A4 do A8 po prostu chciałbym wiedzieć czy przy średniej prędkości z jaka użytkuję auto czyli pomiędzy 150-180 bedzie kultura w kabinie i naprawdę pytanie było poważne Panowie mam nadzieję że pomiędzy a4 a a8 bedzie przepaść <hura> |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:06
|
|
|
Dracus6662, jeździsz w Holandii 150-180 km/h? To chyba sporo idzie na mandaty, bo tam dyskusji nie ma. Najgorzej jest w podatkiem od wagi (tym nieszczęsnym balastingiem). A8 D3 jest dość lekka w porównaniu do innych aut tej klasy. Dla porównania A4 B6 1,8T (190 PS) Q waży około 1480 kg, natomiast A8 D3 3,2 FSI Q 1758 kg. Nie wiem czy da się zrobić taki myk, że przed ważeniem opróżnisz z auta niemalże wszystko i dojedziesz na oparach. Co do ciszy, to jest naprawdę cicho. Ja jestem wrażliwy na jednostajne dźwięki i tak jak piszesz, jeśli przejedziesz w ciągu dnia 1 tys. km to nawet wentylator dmuchawy zaczyna irytować. Pod tym względem A8 spokojnie polecam. Ciche, stabilne, nie emituje własnych zapachów (poza zapachem skóry) i ma dość dobrą klimatyzację. Jak dobrze zauważył Stefan, warto dobrać sobie ciche opony, bo szeroki kapeć o niskim profilu też potrafi nieźle hałasować. Niestety, w NL zbyt wielu D3 nie zauważyłem, domyślam się, że podatki i opłaty mogą być tam drakońskie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:15
|
|
|
Wg testu adaca audi a8 d3 4.2 v8:
Innengeräusch 50/100/130 km/h ...............................53/61/65 dB
dla porownania co mi sie nawinelo:
Subaru Legacy 3.0 H6, sedan: 68 dB przy 100? km/h tez z testu adaca
http://www.adac.de/infote...82006+-+2009%29
A4 B8 ma 66dB i jest to srednia dla tej klasy, ale przy 100km/h
Dodam, ze roznica 3dB to dokladnie 2x glosniej (skala logarytmiczna). |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:15
|
|
|
wydaje mi sie, że koledze chodziło o trasie przez niemcy 150-180km/h
pebo, Ja nie slyszalem jeszcze zeby było jakieś "wazenie" pojazdu specjalne do wyliczenia podatku
Ale fakt jest taki, ze serwis strasznie drogii
podatek za taką d3 w TDI to jest dramat jakiś <jezu> lepiej nie mowic ile to na PLN na kwartał wychodzi |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:22
|
|
|
danielos8 napisał/a: | wydaje mi sie, że koledze chodziło o trasie przez niemcy 150-180km/h
pebo, Ja nie slyszalem jeszcze zeby było jakieś "wazenie" pojazdu specjalne do wyliczenia podatku
Ale fakt jest taki, ze serwis strasznie drogii
podatek za taką d3 w TDI to jest dramat jakiś <jezu> lepiej nie mowic ile to na PLN na kwartał wychodzi |
Wiem że ważenie jakieś jest, chociaż nie brałem w tym udziału. Opłaty wzrastają w zależności od masy auta oraz tego, czym jest zasilane. Np. Pb - drogo, ON - drożej, Pb+LPG - najdrożej. Z serwisami jest różnie. Wielu znajomych będąc przy okazji w PL serwisuje swoje auta tu, jednakże ceny niektórych napraw są niższe w NL (np. wymiana turbiny w Octavii 1,9 na pompowtryskach wyszła taniej w NL). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:46
|
|
|
pebo, Ja akurat teraz przebywam w NL <niegadam> i sie ostatnio interesowałem (podatkami) i kolega nawet na polskie auto placił i zadnego wazenia nie było <tjaa>
No diesel jest o wiele drozszy wszystko zalezy czy duzo sie jezdzi bo tak to sie nie oplaca chyba, ze ktos lubi klekoty. No i z tymi naprawami to jest najczesciej tak, że czesci beda w podobnej cenie ale robocizna 4xdrozej niz w PL dlatego staram sie robic w PL |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:49
|
|
|
Możliwe, ja aż tak na bieżąco nie jestem. Póki co do NL się nie przeprowadzam, choć owszem, podoba mi się ten kraj. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:54
|
|
|
pebo napisał/a: | , choć owszem, podoba mi się ten kraj. |
Nie no daj spokój ten kraj sie wydaje na początku taki ładny wszystko takie rowno i ładnie i Sztucznie. Po dłuzszym po bycie ten kraj własnie wydaje sie za sztuczny i dlatego wole Polske(wiecej natury )
A tak odnoscnie tematu to niewiem jak jest w d3 ale w d2 jest bardzo przyjemnie(cicho) przy prędkosciach autostradowych |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:56
|
|
|
danielos8 napisał/a: | pebo napisał/a: | , choć owszem, podoba mi się ten kraj. |
Nie no daj spokój ten kraj sie wydaje na początku taki ładny wszystko takie rowno i ładnie i Sztucznie. Po dłuzszym po bycie ten kraj własnie wydaje sie za sztuczny i dlatego wole Polske(wiecej natury ) |
Owszem, dlatego pewnie jeszcze nie wyjechałem. No i tu u nas są ładniejsze dziewczyny! |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-15, 21:09
|
|
|
drago_o napisał/a: | Hoho nie chciałem Was tak poruszyć... uważam VW za lepiej wyciszone, macie racje aby słuchac wydechu też uchylam szyberdach ntomiast jakiś taki głośny szum się w kabinie unosi... Takie moje odczucie |
Spoko, nie czuję się poruszony czy w jakikolwiek sposób urażony i w znacznej mierze przyznaję rację koledze Danielos8. Po prostu wymiana zdań i poglądów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-07-16, 05:02
|
|
|
Chłopaki nie wspominałem tu o ważeniu aut na polskich blachach chociaż w sprawie legalenego oplacania auta czyli placenia podatku raczej na 90 % jest uwzględniana waga auta, jego zasilanie oraz ilosc kilometrów jakie deklaruje się zrobić w ciągu roku , mówimy tu o oplacaniu balasting oplaty są kwartalne roczne oraz półroczne na kwartał wychodzi bodajzee 429 eur wszystko można sprawdzić na stronie RDW tak to mniej więcej wyglada nie bedę zaśmiecał tym forum , <lipa> poprostu dla holendra jest to zbyt drogo auto duuze(czyt cięzkie) mało nie pali , ulice wąskie z parkingiem kiepsko
Ale dzięki za odpowiedzi w mojej sprawie kazde wasze uwagi są bardzo cenne te bardziej w temacie i te mnie wszystko się liczy każda opinia |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-16, 20:19
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | Chłopaki nie wspominałem tu o ważeniu aut na polskich blachach chociaż w sprawie legalenego oplacania auta czyli placenia podatku raczej na 90 % jest uwzględniana waga auta, jego zasilanie oraz ilosc kilometrów jakie deklaruje się zrobić w ciągu roku , mówimy tu o oplacaniu balasting oplaty są kwartalne roczne oraz półroczne na kwartał wychodzi bodajzee 429 eur wszystko można sprawdzić na stronie RDW tak to mniej więcej wyglada nie bedę zaśmiecał tym forum , <lipa> poprostu dla holendra jest to zbyt drogo auto duuze(czyt cięzkie) mało nie pali , ulice wąskie z parkingiem kiepsko
Ale dzięki za odpowiedzi w mojej sprawie kazde wasze uwagi są bardzo cenne te bardziej w temacie i te mnie wszystko się liczy każda opinia |
Przecież to jest jakaś kpina! Debilizm jakiego by tusk nie wymyślił!
Nie byłem nigdy przeciwny gandzi ale tym holendrom widac już dawno wyprała umysły.
Ważyć auta delkarować przebiegi i jeszcze te sumy z d..y wyciągnięte...A wcale super kokosów się tam nie zarabia. Uj z tym idiotycznym krajem. |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-07-16, 20:58
|
|
|
tylko też trzeba pamietać, że w polsce podatek jest paliwie a w nl niee.. nie wazne ile jezdzisz placisz tyle samo.. ale paliwo i tak drogie pomimo tego calego europortu itp.
wgl. najlepiej zalozyc jakiś oddzielny temat zwiazany z zyciem za granica itp itd hehe <tjaa> |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|