Autor |
Wiadomość |
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-08-26, 20:00 [D3 ALL
] Tarcze przód - jakie żeby się nie pogięły?
|
|
|
Witam!
A8 d2 96r jednak przedni układ hamulcowy od d3 tarcze 360mm. Mam problem jest to już moje drugie a8 w którym tarcze musiałbym wymieniać co 3 miesiące. Obecnie założyłem nawet zaciski i tarcze z d3 jest lepiej ale itak wszystko się gnie. Dodam że dużo bardzo jeżdżę do pracy mam 120km w jedną stronę
Miałem z tych 360mm Brembo - wytrzymały dwa tygodnie zaczęły bic, po przetoczeniu dwa tyg i znowu biły - na śmietnik
Obecnie zimmermann sport od lewian - wytrzymały miesiąć - zaczęły bić
Jeżdżę szybko często przekraczam 200km/h w trasie dużo wyprzedzam hamulce są często używane, jednak nie rozgrzewam tarcz do czerwoności Dodam że jak tarcze są zimne prawie nie biją prawie rozgrzane biją masakrycznie
Jeździłem jakiś czas mercedesem s500 w identyczny sposób - żadnych problemów z tarczami po 20tyś km
Jakie mam teraz kupić tarcze co zrobić aby się pozbyć tego problemu EBC będzie dobre?
Nie chce mi się wierzyć że Brembo to szajs a Zimmerman lepszy znacznie ale nie wytrzymał nawet 10000km.
Dodam że z mechanikiem zawsze sprawdzamy bicie po montażu nowych tarcz czujnikiem zegarowym więc błąd podczas montażu wykluczony. Mam już dosyć A8 przez te hamulce. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-08-26, 20:12
|
|
|
telmax napisał/a: | Dodam że z mechanikiem zawsze sprawdzamy bicie po montażu nowych tarcz czujnikiem zegarowym więc błąd podczas montażu wykluczony. |
a czy sprawdziliście bicie tarcz tym miernikiem po tych kilku miesiącach używania?
Ja mam u siebie zestaw 360mm, tyle że tarcze i klocki oryginalne i nie mam żadnego problemu z biciem, a jeżdżę na nich już ponad rok chyba ...
tyle, że ja mam FL i tu pasuje p&p a Ty masz PreFL i pewnie masz adaptery? no chyba że całe zwrotnice zmieniałeś??? Pytanie czy czasem ten adapter pod wpływem ciepła nie powoduje tego bicia...
poza tym...przy jakiej prędkości biją? tylko w danym zakresie np. 130-90kmh czy już hamując od 200kmh czuć jak bije...Czasem opony mają też duży wpływ na bicie ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-08-26, 20:36
|
|
|
TEXTAR, ATE... ale teoretycznie pokrzywić możesz każde. Jak Twój styl jazdy tak wygląda to załóż ceramikę, ale będzie pomału warta więcej niż całe Twoje D2. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
ryspih
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: tiptroninic
Zasilanie: PB
Imię: rysiek
Jeżdzę: a8 (D3)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 20 Skąd: wolin
|
Wysłany: 2017-08-26, 22:27
|
|
|
ja wymieniłem na rs-owe 390 mm i po problemie teraz tylko kwestia pieniędzy jak przyjdzie czas na wymianę |
_________________ rychu |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-08-27, 13:51
|
|
|
Tak mam adaptery ale gdyby to ich wina biło by nawet podczas jazdy nie tylko hamowania. Tarcze ewidentnie nie wytrzymują cieplnie. Odkształcają się pod wpływem temperatury. Ja często używam hamulców choć nie hamuje mocno ale przed każdym zakrentem gdyż jeżdżę szybko. W sumie te zimmerman najdłużej wytrzymały. Może ktoś polecić tarcze do 2000zł które wytrzymają z 20tyś km bo dość mam tego toczenia czy wymian. Myślałem o SP Performance Drilled Slotted Silver mają podobno bardzo dobrą wytrzymałość cieplną znacznie lepszą od EBC. Miał ktoś z tym jakieś doświadczenie? Może polecicie coś innego? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-08-27, 21:36
|
|
|
telmax, nie ważne jakie tarcze założysz trzeba je najpierw dotrzeć (oprócz ceramiki)! Zwykłe Brembo i Zimmermany są dobre dla niedzielnych kierowców, jak na razie to tylko ATE mnie nie zawiodło ale oczywiście tylko poprawne dotarcie tarcz zapewni jazdę bez wibracji (szczegółowa instrukcja w każdej paczce). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-08-28, 14:29
|
|
|
Najpierw tp trzeba sprawdzoć bicie piasty, bicie tarczy ma piascie a potem bicie tarvzy na adapterze. Jeśli masz prefl to jedynym slusznym wyjsciem był montaż zwrotnic z lifta, najlepiej żeliwa.
Sam mam textara 385 mm, jak dopadne bestie to lekko tam nie ma przy 6t. Dymi sie z klocków ale nic nie bije. Najważniejsze po jeździe wariackiej to nie szokować tarcz temp, jeśli wiesz że bedzoesz się zaraz zatrzymywal na dłużej to nie katowac... itd.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|