|
Autor |
Wiadomość |
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-10-10, 11:29
|
|
|
Inter32 napisał/a: | trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy |
W moim przypadku z tą teorią się raczej nie zgodzę:) |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2014-10-10, 11:38
|
|
|
to bardzo dobrze że usadzałeś |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-10-10, 12:25
|
|
|
MW Motorline napisał/a: | Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem. |
Tak ,ale jak wszystkim wiadomo ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem Quattro , odnośnie FSI to tak jak mówisz. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-10, 19:17
|
|
|
No niestety widzę, że tutaj dla niektórych ciężki do przyjęcia jest fakt nie trzymania mocy w FSI. Czyszczenie specyfikami typu "turbo cleaner" pozostawiam wieszczom i wróżkom
Jordan wytłumacz mi proszę dlaczego ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem quattro? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-10, 19:51
|
|
|
Inter32 napisał/a: | trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy |
na forum bmw to sobie chłopaczki mogą pisać niestworzone historie <tjaa> prawda jest taka, że zanim on wystartuje tym swoim bmw i spali przy starcie połowę bieżnika z opon to takie s6 będzie już mocno z przodu, bo dzięki quattro rusza mocno od startu, bez boksowania. brałem się kiedyś z takim 4.4 tylko e38, już nie wiem w jakim napędzie-nie obchodzi mnie to i szczerze to mało kiedy objechałem inny samochód z taką lekkością jak to cudowne bmw, tak więc te ich historie to w między bajki można włożyć <papapa> |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-10, 20:05
|
|
|
MW Motorline napisał/a: | Jordan wytłumacz mi proszę dlaczego ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem quattro? |
Poczytaj sobie, z tego czegoś tam się dowiesz, może
http://www.a8team.pl/inne...nych-vt4033.htm
Ja już ten temat przeczytałem od deski do deski i w skrócie mogę Ci stwierdzić, że te całe hamownie to jedna wielka lipa, bo nie potrafią wiarygodnie wyhamować aut w quattro i z automatem. Weź się złap od świateł do świateł z furą o podobnych parametrach i będziesz wiedział, czy coś jest nie tak. Albo lepszy sposób-zmierz na stoperze ile masz do setki i porównaj z katalogiem, będzie wszystko jasne |
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-10-10, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2014-10-10, 20:15
|
|
|
Bayer28 dzięki za wyręcznie , można trochę poczytać na forum o hamowaniu.
Mój brat ma A4 w 3.0 Q i również hamował autko kilka razy i za każdym razem inny rezultat a mianowicie od 170 KM do 205KM ,jak dla mnie te wyniki są nie zrozumiałe. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-10, 20:55
|
|
|
Prawda jest taka, że te całe hamownie to się nadają do mierzenia jakichś jedno napędowych turbognojków co najwyżej takich technologii co mamy w naszych starych autach już kompletnie nie ogarniają
Coś musi być na rzeczy...każdemy kto jeździł na to hamowanie pokazywało min 20% mocy mniej. Sory Pany, ale to jest nie możliwe, że każdego quattro w automacie jest padaką, nigdy w to nie uwierzę |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-10, 21:17
|
|
|
Przeczytałem cały temat. Cały! 15 stron i aż musiałem piwo otworzyć. Pomijam fakt, że zdecydowana większość ludzi wypowiada się o starych jednostkach z D2, ale najważniejsze dla mnie spostrzeżenie- nikt, absolutnie nikt nie odpowiedział wprost, jasno dlaczego ciężko jest wykonać pomiar. Więc podpowiem- pomiar przede wszystkim trudny jest do wykonania ze względu na skrzynię biegów. Natomiast warto zauważyć, że tiptroniki z połowy lat 90 dosyć znacznie różnią się od tiptroników montowanych w obecnych eSkach.
W obecnych skrzyniach biegów od 3 biegu jest tzw. Lock up czyli cała moc jest przekazywana na koła bez puszczania "nadmiaru ciśnienia" zaworem zwrotny tak jak to ma miejsce przy biegu 1 i 2. I właśnie dlatego pomiar wykonuje się na ostatnich biegach jeśli nie na ostatnim. Niestety w całym tym temacie bardzo często pojawiają się takie stwierdzenia jak: "słyszałem", "podobno", "możliwe" itd. W całym temacie przeczytałem jedną godną wypowiedź i należała ona do kolegi FOSS'a:
"Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM"
Jak warto zauważyć- rozbieżność to +/- 4KM przy średnio 300KM, czyli tyle co nic.
I teraz uwaga- nie twierdzę, że hamownie są w stanie pomierzyć moc z dokładnością do 0,000000000000000001% mocy ale te błędy pomiaru są tak małe, że można je śmiało pominąć, ponieważ są to urządzenia niezwykle precyzyjne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać. Myślę, że gdybym przyjechał tam ledwo co zagrzanym silnikiem, a temperatura powietrza w trakcie pomiaru wynosiłaby -5st. C wynik mógłby się różnić nawet o 20-30KM.
Nie zmienia to jednak faktu, że silniki FSI ze względu na swoją budowę mają problem z odkładaniem się nagaru i co za tym idzie ze spadkami mocy. Dla porównania jutro postawię moje A4 3.0TDI i S8 na kresce. Odnośnie zasyfienia silnika FSI proponuję przeczytać temat założony prze kolegę z jakże zacnej firmy Sportmile
http://www.racingforum.pl...opic=77606&st=0
Z ciekawości pojadę swoja A4 B7 na hamownię.
Zreszta........... będzie fotorelacja z rozbiórki silnika, będzie hamownia na koniec. Pożyjemy, zobaczymy. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-10, 23:00
|
|
|
MW Motorline napisał/a: |
W obecnych skrzyniach biegów od 3 biegu jest tzw. Lock up czyli cała moc jest przekazywana na koła bez puszczania "nadmiaru ciśnienia" zaworem zwrotny tak jak to ma miejsce przy biegu 1 i 2. I właśnie dlatego pomiar wykonuje się na ostatnich biegach jeśli nie na ostatnim.
Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać. Myślę, że gdybym przyjechał tam ledwo co zagrzanym silnikiem, a temperatura powietrza w trakcie pomiaru wynosiłaby -5st. C wynik mógłby się różnić nawet o 20-30KM.
|
Co do ogolu to moge sie zgodzic, natomiast naprostowalbym:
1. Pomiar na hamowni wykonuje sie na biegu o przelozeniu mozliwie 1:1, w wiekszosci samochodow jest to ostatni/przedostani bieg, bez wzgledu czy automat/manual.
2. Hamownia w wiekszosci przypadkow ma korekte DIN, a wiec przelicza wynik (netto) biorac po uwage cisnienie, temperature i pewnie jeszcze cos. Jesli to samo auto bysmy mierzyli w roznych warunkach (upal 30st i -10st) to wyniki powinny byc takie same. Czynnik ludzki malo znaczacy, no chyba ze ktos wprowadzi zle przelozenia/zle wpisze dane pojazdu. Nawet jak wprowadzi zle przelozenie, to ilosc Nm powinna byc taka sama - rozna wyjdzie ilosc KM. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-10-10, 23:03
|
|
|
Swoja droga uwazam, ze d3 4.2 jedzie srednio (wiadomo, dla jednego bedzie rakieta, dla kogos mul), ale jak na katalogowe 335KM, to zwlaszcza powyzej 100km/h juz nie robi wrazenia. Glownym powodem, masa, automat, quattro |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-10, 23:14
|
|
|
Prościej wydrzeć silnik i go zmierzyć jak to robi się u producenta... Wynik byłby miarodajny |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-10-11, 00:52
|
|
|
MW Motorline napisał/a: | W całym temacie przeczytałem jedną godną wypowiedź i należała ona do kolegi FOSS'a:
"Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM"
Jak warto zauważyć- rozbieżność to +/- 4KM przy średnio 300KM, czyli tyle co nic. |
Ech, albo nie czytałeś uważnie albo w tamtym temacie nie opisywałem tego dokładnie ale problem tych pomiarów był następujący....
począwszy od pierwszego który wykonany był na padającej już przepływce i oryginalnym programie silnika a kończąc na trzecim który zrobiony był na nowej przepływce, po modyfikacji wydechu i modyfikacji programu silnika.
I właśnie problem tej konkretnej hamowni to właśnie to, że po dokonaniu kilku zmian nie objawiło się to niczym szczególnym na wyniku końcowym
Co ciekawsze stawałem tym autem na kresce z kilkoma innymi i jeździło to tak jak po-liftowe S8 D2 w manualu i lepiej niż Dodge Magnum 5.7HEMI co raczej nie wskazuje na niedobór znacznej części koników.
Inna sprawa że po tych wszystkich zabiegach już nie chciało mi się jeździć na inną hamownię a pewnikiem jakbym pojechał do Mastersa to prawda wyszła by na jaw
MW Motorline napisał/a: | I teraz uwaga- nie twierdzę, że hamownie są w stanie pomierzyć moc z dokładnością do 0,000000000000000001% mocy ale te błędy pomiaru są tak małe, że można je śmiało pominąć, ponieważ są to urządzenia niezwykle precyzyjne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać. |
No nie ma co ukrywać, że tylko nieliczne nasze hamownie wraz z obsługą dają radę poprawnie to zmierzyć.... niestety pozostali odwalają jakąś popelinę i wmawiają klientom jakieś dodatkowe rzeczy co by trafić klienta na robotę.
Nie mówiąc już o tym, że niektórzy potrafią zmanipulować wynik pod własne potrzeby lub pod klienta
MW Motorline napisał/a: | Nie zmienia to jednak faktu, że silniki FSI ze względu na swoją budowę mają problem z odkładaniem się nagaru i co za tym idzie ze spadkami mocy. Dla porównania jutro postawię moje A4 3.0TDI i S8 na kresce. Odnośnie zasyfienia silnika FSI proponuję przeczytać temat założony prze kolegę z jakże zacnej firmy Sportmile |
Ale co ciekawsze, jak dobrze kojarzę, problem syfu występuje przede wszystkim w jednostkach wolnossących... w tych doładowanych jak np. 5.0V10BiT z RS6C6 jakoś nie słychać o takich problemach
MW Motorline napisał/a: | Zreszta........... będzie fotorelacja z rozbiórki silnika, będzie hamownia na koniec. Pożyjemy, zobaczymy. |
Też jestem ciekaw - wprawdzie przy S8 czy S6 5.2V10 dłubałem ale problemem syfu akurat wogóle się nie zajmowałem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-10-11, 08:17
|
|
|
Jeszcze raz- problem występuje tylko w jednostkach FSI. W TFSI tego problemu już nie ma. Chyba, że ktoś jeździ w sposób nie wykorzystujący Turbo |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-11, 09:07
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Prościej wydrzeć silnik i go zmierzyć jak to robi się u producenta... Wynik byłby miarodajny |
Zgadzam się bo wtedy jest mierzona moc samej jednostki napędowej bez strat które wynikają z układu napędowego. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|