Autor |
Wiadomość |
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-30, 17:14 [D3 ALL
] Elektryczna kolumna kierownicy , sterowanie, blo
|
|
|
Cześć
Posiadam taką oto kolumnę z A8 D3 z 2003r
Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość elektrycznego bądź ręcznego odblokowania elektrycznej blokady (nie chcę podłączać się w piny na ślepo by jej nie uszkodzić) bym mógł nią sterować oraz jaki dokładnie moduł odpowiada za jej sterowanie. Na zewnątrz niej widzę otwór , czy przypadkiem nie przychodzi tam jakiś specjalny klucz do awaryjnego odblokowania ?
Jakie moduły wchodzą w skład sterowania wysuwania/podnoszenia-opuszczania kolumny ?, czy ktoś mógłby mi udostępnić schematy bym mógł takie sterowanie odpalić bezpośrednio na stole i zamontować gotowy zestaw do auta ?
Będę wdzięczny za każde wskazówki |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6717 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-30, 17:45
|
|
|
A czy przypadkiem to blokada kierownicy nie jest z immo jakoś połączona? Bo gdzieś czytałem, że aby wymienić kolumnę to starą blokadę się przekłada właśnie aby pozbyć się tego problemu
Ale to info czytane gdzieś w necie więc nie brałem tego za pewnik |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:07
|
|
|
Właśnie w necie nic nie mogę o niej znaleźć ....ale to chyba dobrze
We wtyczce są 3 piny pewnie +/- i data
A tak poza blokadą, wiesz jak jest rozwiązane sterowanie kolumną z jojsticka ?, tzn jakie moduły biorą w tym udział ?
W A8 D2 jest oddzielny moduł dla regulacji kolumny, i zastanawiam się czy go nie zaadaptować do tej kolumny bo silniki praktycznie te same, jedyne czym się martwię to to że manetki są wpięte w jeden moduł i wszystko idzie po CAN'ie i jeśli zrobię sterowanie od D2 to wycieraczki już nie zadziałają bo lecą po CAN który będę musiał wywalić
Dlatego chciałbym się dowiedzieć w jakim stopniu mogę niektóre moduły i sterowanie przełożyć, bo jestem pewien że cały osprzęt kolumny będzie z D3 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6717 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:10
|
|
|
Tej blokady w prosty sposób elektrycznie nie rozblokujesz (kessy rozblokowuje ją po rozpoznaniu klucza - kessy jest zsynchronizowane z blokadą, więc nawet podpięcie jej na chwilę do innego auta celem rozblokowania nic nie da). Jedynie mechanicznie możesz ją odkręcić i wtedy "językiem" ręcznie blokować lub rozblokowywać kierownicę. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:27
|
|
|
A czy da się wpiąć moduł kessy i zdjąć z niej blokadę tak bym mógł w analogowy sposób sterować blokadą bądź nawet z użyciem fabrycznej stacyjki ?
Tzn chodzi mi o sparowania - blokada - moduł -stacyjka by móc używać takiego zestawu jak takiego kupnego immobilisera |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:50
|
|
|
kluczyk, stacyjka, kessy, kolumna kierownicy z jednego kompletu i będzie się blokować i rozblokowywać, jednak nie uruchomi rozrusznika, ponieważ nie będzie widział pozycji lewarka skrzyni biegów. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-30, 22:02
|
|
|
Czyli sparowanie całości z elementów z innych D3jek jest niemożliwe ?
Mówisz że keesy nie uruchomi rozrusznika, czy on bezpośrednio steruje rozrusznikiem ? (tzn poprzez przekaźnik) ,czy odpowiada za funkcję automatycznego odpalania, że wystarczy tylko kliknąć na "start" a po odpaleniu rozrusznika automatycznie go wyłącza ?
Pracowałem nad modułem automatycznego rozrusznika , ale ciekawiło mnie czy nie ma już takiego gotowego modułu od Audi. |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-30, 22:20
|
|
|
Jest możliwe, ale w Twoim wypadku całkowicie nieopłacalne, taniej kupisz komplet z D3 lub phaetona.
Kessy po canie wysyła żądanie do sterownika silnika (tzw. cyfrowa KL50), to sterownik silnika steruje rozrusznikiem i na podstawie obrotów silnika czytanych czujnikiem połozenia wału wie kiedy silnik odpalił i przestać kręcić rozrusznikiem.
Teoretycznie temat rozrusznika możesz rozwiązać w tym wypadku inaczej.
Generalnie to do czego Ty zamierzasz to wsadzić ? |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-30, 22:29
|
|
|
iCAtronic napisał/a: | Jest możliwe, ale w Twoim wypadku całkowicie nieopłacalne, taniej kupisz komplet z D3 lub phaetona.
Kessy po canie wysyła żądanie do sterownika silnika (tzw. cyfrowa KL50), to sterownik silnika steruje rozrusznikiem i na podstawie obrotów silnika czytanych czujnikiem położenia wału wie kiedy silnik odpalił i przestać kręcić rozrusznikiem.
Teoretycznie temat rozrusznika możesz rozwiązać w tym wypadku inaczej.
Generalnie to do czego Ty zamierzasz to wsadzić ? |
Do mojej Cordoby ;P
Tak , aż tak mnie szurnęło, ale mam do tego auta sentyment i część mojej pasji jest w nią włożona (elektronika, elektromechanika)
Pytałem o sparowanie, bo blokada jest przykręcona na śruby zrywalne i nie chciałbym tego psuć/niszczyć. Jeśli chodzi o rozrusznik to bardzo spodobał mi się efekt automatycznego odpalania, że wystarczy muśnięcie stacyjki i sekwencja odpalania jest całkowicie automatyczna. Prototyp powstał ale był cholernie wrażliwy na zakłócenia i potrafił czasem nie wyłączyć rozrusznika. Jako sygnału odpalenia użyłem sygnału kontrolki alternatora.
... i teraz tylko czekać aż zostanę znienawidzony |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-31, 01:13
|
|
|
Generalnie wszystko jest wykonalne, kiedys tez miewalem tego typu pomysly ale mi przeszlo i w tej chwili montuje tylko i wylacznie wyposazenie przewidziane dla danego modelu. Musisz wiedziec ze jesli sam nie bedziesz w stanie wykonac emulatora pozycji P oraz odebrac ramek CAN, odfiltrowac i na podstawie tej informacji wysterowac odpowiednie obwody wykonawcze to raczej nikt Ci nie pomoze. Ja ze swojej strony jestem w stanie Ci pomoc w uruchomieniu tego zestawu jesli chodzo blokowanie i rozblokowywanie kolumny kierownicy, ale reszte musialbys ogarnac sam, bo pomimo ze mam wiedze w tym temacie to z czasem kiepsko... dodatkowo jesli kessy nie bedzie widzialo wbitej pozycji P to stacyjka nie odda Ci kluczyka. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-01-31, 14:29
|
|
|
A pomijając kwestię keesy
Czy centralny sterownik instalacji oraz moduł komfortu mają możliwość w kodowaniu wyłączenia każdej funkcji ?
Bym mógł np sterować światłami a resztę zostawić niepodpiętą w module tak, by nie wyświetlało błędu ? |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-01, 11:05
|
|
|
Nie. Wylaczyc mozesz jedynie funkcje opcjonalne. Tych ktore byly standardowe nie wykodujesz. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
Tektronik
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Seat Cordoba
Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-02-01, 15:21
|
|
|
Czyli jeśli zrobię sobie układ
Moduł manetek J527 + Moduł centralny instalacji J519 + Moduł komfortu J393 to całość będzie współpracować ,lecz permanentnie będę miał w pamięci błędy urządzeń niepodłączonych ?
Rozumiem że stacyjka ma elektromechaniczną blokadę która trzyma kluczyk w środkowej pozycji dopóki nie jest wrzucany P ? |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-01, 17:49
|
|
|
Tak dokładnie, nie trzyma kluczyka w środkowej pozycji bo taka pozycja nie istnieje w tym aucie - kluczyk jest cały czas w tej samej pozycji i po odpaleniu auta lub włączeniu zapłonu wraca do niej z powrotem. Jednak póki nie ma P to kluczyk nie wyjdzie. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
|