Autor |
Wiadomość |
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:18 [D3 ALL
] Xenony ksenony ksenon xenon - sprawdzenie
|
|
|
Czy ktoś wie lub ma pomysł jak sprawdzić czy światełka świecą z prawidłową jasnością? Coś mi się wydaje, że moje się kończą :-( A może ktoś się zajmuje światełkami i może mi coś polecić? |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:37
|
|
|
Jak ja moje wyciągałem to stare żarniki miały mleczny kolor, a nowe były przeźroczyste :mrgreen:
Do sprawdzania jasności światła służy lumenomierz, ale pomiar nim raczej nie wchodzi w grę :mrgreen: jeżeli chce Ci się wyciągać lampę (niewiem czy konieczne) sprawdz w jakim stanie są odbłyśniki soczewek (ten chrom) jak jest matowy to do chromowania |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-17, 23:53
|
|
|
trzeba sobie skombinować takie lustereczko ala dentystyczne bo inaczej tego nie widać, trzeba wyjąć palnik i tam wsadzić lustereczko i popatrzeć na górną stronę odbłyśnika, po kilku latach wygląda w tym miejscu jak klosz lampy naftowej :-| |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-20, 20:39
|
|
|
sprawdź na stronie producenta jaki mają czas pracy, powinien być podany spadek natężenia oświetlenia z czasem; ksenony wymienia się po przepracowaniu określonej ilości godzin nie jak padną. Przykład świetlówek - czas pracy 10000h, spadek do 60% po 4000-6000h - zaleznie od producenta. Regułą jest szybkie padanie chińszczyzny itp .
Lampy renomowanych producentów dłużej utrzymują nominalny strumień świetlny, ale są droższe. |
|
|
|
|
|
|
|
piotrozog
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-01-10, 17:39
|
|
|
Witam
Mam taki sam Problem a mianowicei ma auto z 2005 r i bardzo słabo swiecą mi Xenonki a jak zerkam na soczewke to przy odpalonym swietle to wydaje sie jakby była brudna albo matowa . Czy wymiana zarówki uleczy moje swiatełka ? |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-01-10, 17:52
|
|
|
Słuchaj, ja wymieniłem żarówki i za dużej poprawy nie ma
Chyba trzeba (o ile jest taka możliwość) wymienić szkłą. Gdzieś słyszałem, że polerowanie szkieł starcza na bardzo ktrótko i znowu jest to samo. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2011-01-10, 19:53
|
|
|
Ja właśnie regenerowałem lustra w swoich światłach.
Ciężko tam normalnie zajrzeć, bez demontażu i rozbiórki reflektora. Można spróbować przez otwór mocujący świetlówkę przy pomocy lusterka dentystycznego. Ja zajrzałem tam innym sprzętem i zrobiłem sobie fotki.
Tak wyglądało lustro, które jest za soczewką w moich reflektorach.
Wyraźnie wypalona (zmatowiona) góra nad świetlówką, czego oczywiście nie da się wyczyścić.
i dla porównania zupełnie lustrzany dół
Tak jak powiedział kolega dwa posty wyżej wyżej, wymienianie żarówek/świetlówek przy zmatowionych lustrach nic nie daje.
Efekt po regeneracji robi na człowieku wrażenie. Teraz dopiero wiem, że mam w aucie światła. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-12, 00:33
|
|
|
normalna rzecz, że najpierw trzeba obejrzeć lustra a potem oglądać żarniki ;-) |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-14, 00:46
|
|
|
tyle, ze z zewnątrz tego nie widać, i tak wielu się nabiera kupując na giełdach używane lampy, sprzedawca z zewnątrz pastą polerską przeleci szkło i lampa wygląda niemal jak nowa - klient płaci kasę a lampa i tak świeci jak dynamo od roweru :-D , jeszcze lepiej jest w przypadku soczewkowych , w soczewce jest na tyle ciasno, że temperatura nad żarówką/palnikiem jest sporo wyższa niż w tradycyjnych konstrukcjach a na dodatek od przodu jest bardzo grube szkło (soczewki) które "świetnie" zasłania najważniejszy element lampy - odbłyśnik wewnątrz głównie nad palnikiem. dlatego wcześniej pisałem że taką lampę można sprawdzić jedynie bawiąc się w dentystę :-D |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
jaro_alfa
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 24 Gru 2010 Posty: 70 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-02-21, 14:51
|
|
|
Witajcie, ja trochę z innej beczki, ale nie chaiałem tworzyć nowego tematu, bo de facto chodzi o ksenon.
Po uruchomieniu auta następuje test ksenonów (góra - dół lub lewo - prawo przy skrętnych). U mnie test wykonuje się za każdym razem, ale czasami prawy ksenon zawiesza się w pozycji dolnej. Czy to oznacza, że uszkodzony jest czujnik (ten przy wahaczu) poziomowania, czy może coś innego ?
Dodam, że właśnie ten prawy czujnik jest jakoś podejrzanie "rozklekotany". Podpowiedzcie Koledzy, czy to możliwe, że to właśnie jest przyczyna ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|