Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Zasięg Xenon - poziomowanie  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-26, 11:40   [D3 ALL ] Zasięg Xenon - poziomowanie

Witam,

jaki powinien być zasięg świateł? Wczoraj pierwszy raz od zakupu auta jechałem w nocy w trasie i świecą ok 70 metrów. Światła są mocne i pole przed autem jest jasne, ale ok 70 metrów w przód widać wyraźne odcięcie.

Jazda jest męcząca - trzeba jechać wolno ponieważ nic nie widać w razie jakiejś przeszkody na drodze.

Jak są nierówności to punkt odcięcia światła przemieszcza się w przód i tył o kilkanaście metrów (skacze).
Czy tak powinno być? Czy poziomowanie powinno to niwelować?

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale auto kupiłem obniżone.


Nie mam jeszcze kabla diagnostycznego - pewnie trzeba kupić, żeby to zdiagnozować samemu?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 11:46   

70m mijania?? Bo jak tak to zdecydowanie za daleko a jesli to sa drogowe to za blisko. Mijania w xenonie maja wyraźną linie światłocienia i niektóre bixenony tez dlatego sa wspomagane halogenami.
Może trza ci adaptacje/regulacje zrobić.

Poziomowanie na nierownościach to jest abstrakcja,zadziała jedynie jak jedziesz pod lub z góry jakis odcinek a nie na chwile gdzie w zasadzie oslepi najwięcej. nawet w DE gdzie stan dróg lepszy to w górskich rejonach gdzie pełno serpentyn nowe fury daja po oczach az miło. Temu uwazam że t samopoziomowanie to kpina.

Najnowsze ledowe-full led lights jedynie mnie nie oslepiaja ale to inna natura swiatła. Żarówki i xenony beda zawsze waliły po oczach i najwiecej własnie żarówki :)
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-26, 11:59   

Światła mijania 70 m. Jak włączę Bi to widać po horyzont..

Za daleko? Może źle to skalkulowałem w trakcie jazdy. Postaram się to ocenić jeszcze raz na postoju w nocy.

W każdym razie w poprzednim aucie xenon świecił o wiele dalej - można powiedzieć normalnie. Z tym, że tam było odłączone poziomowanie ponieważ z powodu nierówności na gorszej drodze system głupiał i często opuszczał lampy na maxa w dół (nie zdarzyło mi się, żeby ktoś mi mrugnął, że go oślepiam) - więc nie bardzo mam porównanie do sprawnego xenonu.

Adaptację piszesz - czyli kabel trza zakupić :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 12:05   

U mnie granica światlocienia jest na poziomie ok 25-30m i dalej jest ciemność. Nie powoduje mi to szczególnego dyskomfortu,ale jak mi kiedyś na SKP ustawił na 15m to nie szło jechać.

musisz stanac na rownym terenie i odmierzyc sobie nawet metrowymi krokami ile masz zasiegu. 70m u mnie to juz by waliło po oczach innym niemiłosiernie. Jestem uczulony na oslepianie i dbam tez o innych komfort.
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-26, 14:15   

Poszukałem w necie i znalazłem info

"Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, światła mijania (popularnie zwane krótkimi) powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza. W przypadku świateł drogowych (tzw. długich) przepisy mówią o zasięgu minimum 100 m."

Znalazłem też takie przedstawienie graficzne


 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 14:23   

W praktyce jest troche inaczej. jak jedziesz to widzisz szczególnie w xenonie czy walisz po oczach czy nie. A chodzi o delikatny kompromis pomiedzy dostateczna widocznościa dla ciebie i nie oslepianiem innych gdy zbliża sie powiedzmy 15m do ciebie. Ja wole miec niżej ale szerzej niz swiecic sobie na tylko prawa cześc daleko a nie widziec np chetnego do wejścia na droge dzika po lewej.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-26, 15:48   

GLAC VCDS to podstawa więc koniecznie zainwestuj w kabelek

Światła możesz ustawić na zasadzie wzorcowego auta.... w pewnej odległości stajesz autem wzorcowym i na ścianie zaznaczasz kreską wysokość... później swoim autem regulujesz wysokość do tej kreski i jest ok.... oczywiście wykonujesz adaptacje vcds-em
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2015-04-27, 20:13   

Nie trzeba od razu grzebać w sterowniku świateł, wystarczy podjechać na stację diagnostyczną i ustawić porządnie światła. Xenon też ma regulacje, tak samo jak zwykłe światła.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-28, 10:17   

shaqal napisał/a:
Nie trzeba od razu grzebać w sterowniku świateł, wystarczy podjechać na stację diagnostyczną i ustawić porządnie światła. Xenon też ma regulacje, tak samo jak zwykłe światła.


Prawda ma regulacje, ale kompem trzeba sie podpiac, bo inaczej po regulacji wywali bledem. Kompem informujesz sterownik ze zmienilasz ustawienia i pozniej je zatwierdzasz.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-28, 18:36   

a jak to sie robi vcds ja bym sobie tez troche zwiekszył zasieg xenonu
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-28, 20:41   

raftor napisał/a:
a jak to sie robi vcds ja bym sobie tez troche zwiekszył zasieg xenonu


http://wiki.ross-tech.com...s%29#Adaptation

lub

http://wiki.ross-tech.com...t%29#Adaptation

Wchodzisz w adaptacje, ustawiasz srubami w reflektorach pozycje swiatla i na koniec zatwierdzasz adaptacje. DONE!
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 08:46   

Dzięki za informacje.

Wczoraj niespodziewanie wyświetliła mi się żółta ikonka reflektora z kreskami skierowanymi w dół.
Domyślam się, że to błąd poziomowania? Czy możliwe, że po prostu mam opuszczone na maxa w dół? Jak to naprawić? Czy ustawić po prostu jak pisaliście?

Stanąłem autem i zmierzyłem zasięg - i jest to nie jak oceniłem początkowo 70 metrów, ale święcą na 42 metry.
Jak stoję na światłach świecąc w tył innego auta to samochód obok świeci znaczeni wyżej na ten przed nim.

Kabelek już zamówiony u naszego kolegi forumowego.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2015-04-29, 08:52   

Trzeba sprawdzić błędy, możliwe że któryś czujnik poziomowania wymaga interwencji.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-29, 12:18   

GLAC napisał/a:
Wczoraj niespodziewanie wyświetliła mi się żółta ikonka reflektora z kreskami skierowanymi w dół.


u mnie zwarła sie wiązka przy lewym przednim czujniku i tez waliło tym błędem , po zaizolowaniu błędu nie ma i wszystko działa
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
rav85 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 258
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-04, 15:39   

Panowie u mnie po zapaleniu świateł lampa od pasażera świeci światłem w dół , od strony kierowcy jest ok, czy regulacja gorą <->dól jest na tych śrubach?




jeżeli tak to która śruba odpowiedzialna jest za regulacje słupa światła gorą dol?

czy muszę przed kręceniem robić jakieś tryby serwisowe w vcds aby nie wywaliło błędu poziomowania bi xenonu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.