Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Wał napędu a skrzynia  
Autor Wiadomość
Karolina 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39
Dołączyła: 10 Lip 2012
Posty: 8
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2012-07-10, 11:22   [D3 05 4.2MPI ] Wał napędu a skrzynia

Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam
_________________
Karolaaa
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-07-10, 14:50   Re: A8 d3 4.2pb 2005 wał napędu a skrzynia

Karolina napisał/a:
Cześć czy mógł by ktos mi pomoc i napisać jakie są objawy padajacego przeguba wału napędu, a druga sprawa jakie są objawy gdy automat w d3 wymaga ponownej adaptacji,
A trzecia jak się będzie zachowywał automat który domaga się wymiany oleju??
Czy ktos się zna i potrafilby mi to opisać?
Z góry dziękuje i czekam na pomoc
Pozdrawiam

przede wszystkim jak jest uszkodzony przegub , to jest na nim luz i są drgania na aucie , najlepiej to sprawdzić pod autem . Automaty w D3 z początku produkcji często uczą się złych ustawień , skrzynia chodzi tak jak by zamulona potrafi być szarpnięcie przy schodzeniu z 3 na 2 lub 2 na 1 , adaptuje się vas-em tylko i wyłącznie . Olej trzeba wymieniać co 60 tyś tylko w większości D3 ten olej jest nigdy nie wymieniany , bo tak zaleca serwis i pada skrzynia wątpię jak masz jakieś objawy żeby zmiana oleju pomogła .
_________________

 
 
Karolina 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39
Dołączyła: 10 Lip 2012
Posty: 8
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2012-07-10, 15:08   

A może jest stary olej zużyty i nie ma odpowiedniego ciśnienia żeby biegi płynnie zmieniała jak należy ? Czy jest taka opcja?
_________________
Karolaaa
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-07-10, 15:10   

Wątpie opisz co się dzieje jak chodzi na zimno jak się rozgrzeje itp.
_________________

 
 
Karolina 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39
Dołączyła: 10 Lip 2012
Posty: 8
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2012-07-10, 16:18   

Wszystko pracuje normalnie , jedyny problem to jest to ze przy zmianach biegów na wyższe jest to odczuwalne lekkim szarpnieciem a szczególnie z 2 na 3 słychać jakiś dźwięk i przy dojechaniu np do świateł gdy redukuje sam do jedynki to czuć jak ta jedynka dobija mocno z opóźnieniem , jest to minimalne na każdym biegu ale wiem ze nie jest to normalne bo miałam dużo samochodów innych marek z automatami i zmiany biegów były płynne nie odczuwalne. Dodam ze przy dodaniu gazu łapie jakby z opóźnieniem zabierała na przegubach, a jak stoję np na światłach odczuwam drgania takie delikatne na długości podlokietnika
_________________
Karolaaa
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-07-10, 16:33   

na początek spróbuj skasować wartości wyuczone Vas-em masz może przy redukcjach taki jak by pisk - skrzypienie ze skrzyni ? falują troszkę obroty jak jedziesz ze stałą prędkością ? przedział około 1200-2000 rpm ? sprawdz poziom oleju w skrzyni zgodnie z procedurą
_________________

 
 
Karolina 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Karolina
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 39
Dołączyła: 10 Lip 2012
Posty: 8
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2012-07-11, 08:32   

Hejka właśnie ze nie mam tych objawów o które pytasz, obroty stałe nie faluja, a przy redukcji nic nie słychać, ale czuć tak jakby biegi i w gore i w dół z opóźnieniem wchodziły z lekkim przeciagnieciem i z dużo większa siła nie płynnie tak jak powinny, jedyny dźwięk jest slyszalny z 2 na 3 jak przezuca z lekkim skrzypnieciem i nie wiem co jest grane bo napewno nie działa tak jak powinno. Z tego co wyczytałam to będzie czas na wymianę oleju albo wina przegubow wału napędu, nie znam się na tym za bardzo dlatego pisze .
_________________
Karolaaa
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-07-11, 09:02   

objawy o których piszesz to prawdopodobnie uszkodzenie mechatronika niestety serwis Audi zabija te skrzynie bo po co wymienić olej . Jak skrzypi-piszczy to tylko mechatronik nie będzie to wał przeguby itp ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni i wykasuj skrzynie zapewne nic to nie pomoże . Przerabiałem ten temat też .
_________________

 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-07, 21:39   

Przyłączę się do tematu.
Mam następujący obiaw, rano kiedy olej jest zimny zmiana biegu z 1 na 2 jest lekko wyczuwalna. Poźniej jak olej jest rozgrzany nic nie czuć.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy,

Ponoć poprzedni właściciel wymieniał olej.
Może adaptacja ?
Może zbyt niski poziom oleju ?
Może niewłaściwy olej ?
 
 
Detter 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-08, 22:48   

Nie jestem znawcą od skrzyń, ale na moją logikę to: olej zimny - źle pracuje. Olej się nagrzewa - a tym samym zwiększa swoją objętość: i pracuje dobrze...
Sprawdź stan oleju. To ja bym uczynił :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.