Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Zmiana klocków hamulcowych tył  
Autor Wiadomość
kkrzysi0 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 101
Skąd: LU/JG
Wysłany: 2017-04-22, 09:13   

A czy ktoś pamięta jak jest mocowane jarzmo zacisku z tyłu? Czy normalna śruba czy coś wymyślnego?
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-04-22, 12:44   

Odkręcasz zacisk, dwie śruby, potrzebujesz klucz 13 i 17
Wyjmujesz klocki i tarczę. Następnie dobrze jest odkręcić osłonę, trzy śruby torx T30. Masz wtedy łatwy dostęp do dwóch śrub trzymających jarzmo, klucz 18.
 
 
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 62
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2017-08-07, 10:22   

Klocki wymienione zgodnie z opisaną instrukcją. Dzięki drago_o!
Jedyny problem jaki się pojawił to wciśnięcie tłoczka w jednym z zacisków. Lewa strona poszła bez najmniejszego problemu. Natomiast w prawym kole nie udało mi się wcisnąć tłoczka używając śrubokręta. Zmuszony byłem na szybko zrobić sobie przyrząd do wciskania tłoczka i dopiero w ten sposób też z dużymi oporami tłoczek się schował.
Jak myślicie, czy oznacza to, że zacisk nadaje się do regeneracji?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-07, 12:42   

Warto dodac dla potomych, ze jak macie problemy z blokada kierownicy to wymiana tylnych klockow bedzie bardzo ciezka... Znaczy sie, wymienic sie da ale bledu skasowac nie mozna.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 332
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-20, 05:36   

A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-20, 05:40   

denveco napisał/a:
A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków?

Bo procedura z ELSA wyraźnie opisuje, że aby poprawnie zakończyć całą procedurę i pozbyć się błędów należy wyłączyć zapłon i zablokować kierownicę. W innym wypadku ciągle będą błędy :)

I tak, jak chce się coś samemu robić to trzeba mieć program z kablem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
kkrzysi0 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 101
Skąd: LU/JG
Wysłany: 2018-06-21, 09:30   

denveco napisał/a:
A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni....


Jak tanio to VAS od skośnookich zrobisz sporo. Jak lepszy interfejs + aktualizacje (nie wiem czy do A8 coś się jeszcze zmieni) to VCDS - raczej polecam ORI
 
 
nexus 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-15, 14:30   

Czyli po otwarciu zaciskow juz na samym początku trzeba wyłączyć zapłon i zablokować kierownice czy po adaptacji/teście ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-15, 15:47   

Po... Normalnie wszystko zgodnie z instrukcją. Na koniec testu wyłączyć zapłon i zablokować kierownice.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
nexus 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-21, 16:59   

No zrobiłem wszystko z instrukcja i albo coś poszło nie tak albo tak miało być. Bo przy adaptacji klocków zaciski mi w ogóle nie "latały" i czekałem tak z 10 min i dałem "gotowe" i skończyłem. ( Przy czym po zamknięciu zacisku przestawiły się na OFF)
Ale po wymianie pokazało błędy oto one:
Kod:

                Adres 53: Hamulec postojowy       Plik etykiet: 4E0-910-801.clb
Oznaczenie elementu: 4E0 910 801 C    HW: 4E0 907 801 A
  Komponent i/lub wersja: EPB  A32C0220   H02 0220
           Kodowanie: 0001031
           Kod serwisu: WSC 00011 888 96745
                      VCID: 1F4CDBE0CEBDDDB9F0-804A
Kody błędów zostały skasowane.

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.90 V
                    Zliczanie: 94

02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte
            008 - Niezrozumiały sygnał
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110100
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 22
                    Wew.licznik błędów: 218
                    Przebieg: 163376 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2018.07.07
                    Czas: 17:24:25



EDIT:
Dodam że właśnie ten po lewej stronie wyje głośno. I akurat ta usterka od tego silnika ręcznego pojawiała się wcześniej już ale pojeździło się parę dni nie używając ręcznego to znikał sam, a od pewnego czasu się świeci.

A ten drugi po wymianie klocków da się usunąć?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.