Autor |
Wiadomość |
kkrzysi0
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: LU/JG
|
Wysłany: 2017-04-22, 09:13
|
|
|
A czy ktoś pamięta jak jest mocowane jarzmo zacisku z tyłu? Czy normalna śruba czy coś wymyślnego? |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-04-22, 12:44
|
|
|
Odkręcasz zacisk, dwie śruby, potrzebujesz klucz 13 i 17
Wyjmujesz klocki i tarczę. Następnie dobrze jest odkręcić osłonę, trzy śruby torx T30. Masz wtedy łatwy dostęp do dwóch śrub trzymających jarzmo, klucz 18. |
|
|
|
|
|
|
|
krzysztof1
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 62 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 2017-08-07, 10:22
|
|
|
Klocki wymienione zgodnie z opisaną instrukcją. Dzięki drago_o!
Jedyny problem jaki się pojawił to wciśnięcie tłoczka w jednym z zacisków. Lewa strona poszła bez najmniejszego problemu. Natomiast w prawym kole nie udało mi się wcisnąć tłoczka używając śrubokręta. Zmuszony byłem na szybko zrobić sobie przyrząd do wciskania tłoczka i dopiero w ten sposób też z dużymi oporami tłoczek się schował.
Jak myślicie, czy oznacza to, że zacisk nadaje się do regeneracji? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-20, 05:36
|
|
|
A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni.... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-20, 05:40
|
|
|
denveco napisał/a: | A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? |
Bo procedura z ELSA wyraźnie opisuje, że aby poprawnie zakończyć całą procedurę i pozbyć się błędów należy wyłączyć zapłon i zablokować kierownicę. W innym wypadku ciągle będą błędy
I tak, jak chce się coś samemu robić to trzeba mieć program z kablem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
kkrzysi0
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: LU/JG
|
Wysłany: 2018-06-21, 09:30
|
|
|
denveco napisał/a: | A co ma blokada kierownicy z wymianą tylnych klocków? Czy jest jakaś czynność w tym samochodzie (naprawa) do której można podejść bez podpinania komputera? W innych starszych autach do wymiany klocków wystarczyły klucze, młotek, ścisk stolarski do wciśnięcia tłoczka, oraz nowe tarcze i klocki. Z każdą pierdołą to z komputerem trzeba podchodzić do tego samochodu... Wygląda na to że chyba sensownym rozwiązaniem będzie zakup programu z kablem. Tylko patrząc na allegro to tyle tego jest i cenowo także że nie wiadomo który jest odpowiedni.... |
Jak tanio to VAS od skośnookich zrobisz sporo. Jak lepszy interfejs + aktualizacje (nie wiem czy do A8 coś się jeszcze zmieni) to VCDS - raczej polecam ORI |
|
|
|
|
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-15, 14:30
|
|
|
Czyli po otwarciu zaciskow juz na samym początku trzeba wyłączyć zapłon i zablokować kierownice czy po adaptacji/teście ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-07-21, 16:59
|
|
|
No zrobiłem wszystko z instrukcja i albo coś poszło nie tak albo tak miało być. Bo przy adaptacji klocków zaciski mi w ogóle nie "latały" i czekałem tak z 10 min i dałem "gotowe" i skończyłem. ( Przy czym po zamknięciu zacisku przestawiły się na OFF)
Ale po wymianie pokazało błędy oto one:
Kod: |
Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 4E0-910-801.clb
Oznaczenie elementu: 4E0 910 801 C HW: 4E0 907 801 A
Komponent i/lub wersja: EPB A32C0220 H02 0220
Kodowanie: 0001031
Kod serwisu: WSC 00011 888 96745
VCID: 1F4CDBE0CEBDDDB9F0-804A
Kody błędów zostały skasowane.
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11110100
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 22
Wew.licznik błędów: 218
Przebieg: 163376 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.07
Czas: 17:24:25
Ramka zamrożona:
Napięcie: 11.90 V
Zliczanie: 94
02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11110100
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 22
Wew.licznik błędów: 218
Przebieg: 163376 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.07
Czas: 17:24:25
|
EDIT:
Dodam że właśnie ten po lewej stronie wyje głośno. I akurat ta usterka od tego silnika ręcznego pojawiała się wcześniej już ale pojeździło się parę dni nie używając ręcznego to znikał sam, a od pewnego czasu się świeci.
A ten drugi po wymianie klocków da się usunąć? |
|
|
|
|
|
|
|
|