Autor |
Wiadomość |
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-23, 21:09 [D3] Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia
|
|
|
Jakiś czas temu zauważyłem że mimo kalibracji zawieszenia, nie mogę ustawić idealnie równo wysokości wszystkich kół. Zauważyłem że chłopaki mają w sprzedaży zestawy Made in Home do ręcznej regulacji zawieszenia i postanowiłem w wolnej chwili zrobić sam taki zestaw. Na początku miałem dokładnie odwzorować zestaw który jest do kupienia na Alledrogo, jednak po chwili namysłu postanowiłem zrobić to szybciej i wygodniej.
Tak więc mój pomysł wygląda następująco:
1 włączamy tryb podnośnika
2 odkrecamy łącznik od czujnika poziomu zawieszenia
3 odkrecamy, lub zdejmujemy z pocowania na wahaczu łącznik
4 kładziemy na stole i zaznaczamy całkowitą długość łącznika
5 kupujemy dwie śróby rzymskie do naciągania drutu w siatce :-) z gwintem M6
6 skracamy śrubę rzymska (obcinamy i spawamy tak miała około 1/3 długości jaką ma cały łącznik
I Teraz dwa sposoby
7.1 obcinamy dwie końcówki od łącznika i spawamy do obciętych koncowek ze sruby rzymskiej tak by długość się zgadzała z tą zaznaczoną na stole
7.2 jedna końcówkę obcinamy i spawamy do śruby rzymskiej (tej z lewym gwintem) a druga obcinamy dłuższą i robimy na niej gwint M6 po czym wkrecamy z tej strony gdzie jest prawy gwint.
8 dajemy kontrę, nakrętke M6 od strony gdzie jest prawy gwint.
9 Zakładamy taki zestaw na auto, wyłączamy tryb podnośnika i reguluje kręcąc śrubą rzymską wysokość zawieszenia, po czym kontrujemy nakrętką (można to robić bez kanału na skteconych kołach)
Poniżej zdjęcia, na koniec pomalowalem na czarno całe łączniki. Czas pracy zajął mi ok 2h tak na spokojnie z kawą a koszt 20zł :-) Zrobiłem tylko przód bo tył mam idealnie.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-23, 21:17
|
|
|
Tak tylko że musisz zdejmować końcówkę do regulacji :-) Do tego musisz kupić jabłka które wkręcasz w czujnik i wahacz no i pręt. Ja zdecydowałem się właśnie na inny sposób, którego nie było jeszcze na forum dlatego go opisałem. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-24, 15:16 Re: Regulowane łączniki czujników zawieszenia - Zdjęcia
|
|
|
Pczester napisał/a: | Jakiś czas temu zauważyłem że mimo kalibracji zawieszenia, nie mogę ustawić idealnie równo wysokości wszystkich kół. Zauważyłem że chłopaki mają w sprzedaży zestawy Made in Home do ręcznej regulacji zawieszenia i postanowiłem w wolnej chwili zrobić sam taki zestaw. Na początku miałem dokładnie odwzorować zestaw który jest do kupienia na Alledrogo, jednak po chwili namysłu postanowiłem zrobić to szybciej i wygodniej. |
Co do samej konstrukcji się nie odniosę - taki miałeś pomysł i tak zrobiłeś.
Pragnę tylko zauważyć, że korygowanie ustawień pneumatyki poprzez regulowane łączniki to wg. mnie nie jest prawidłowa droga.
Sam robię, sprzedaję i sam od kilku lat jeżdżę na takim zestawie obniżającym ale jak dla mnie jedną z podstawowych rzeczy przed założeniem takiego zestawu jest właśnie kalibracja zawieszenia... przeprowadzona oczywiście prawidłowo i zakończona sukcesem.
Nie neguję zastosowania samego zestawu bo jak wielu kolegów wie jeżdżę na tym już ładnych kilka lat. Uważam jednak, że niewłaściwym jest poprawianie kalibracji takim zestawem.
Jeżeli robiona wielokrotnie kalibracja nie zakończyła się pełnym sukcesem to moim zdaniem należałoby szukać powodu takich anomalii.
Inna sprawa, że nie wiem jakie po kalibracji były u ciebie rozbieżności a korygowanie 1-2 milimetrów różnicy wydaje mi się już lekką przesadą. Jeżeli od tego kogoś "oko boli" to rzeczywiście można sobie takimi łącznikami pokręcić |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-24, 19:29
|
|
|
Różnice miałem między prawym przodem a lewym przodem 0.5cm której nie mogłem w żaden sposób usunąć. Poza tym między przodem a tyłem miałem różnice ok 1cm której też nie mogłem kalibracją wyrównać w jednocześnie najniższym posadzeniu auta. Dlatego zrobiłem tak jak opisałem i jestem zadowolony z efektu. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-24, 22:16
|
|
|
Pczester napisał/a: | Różnice miałem między prawym przodem a lewym przodem 0.5mm której nie mogłem w żaden sposób usunąć. |
0,5mm czy 0,5cm? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-25, 09:30
|
|
|
FOSS,
Poprawione :-)
0,5cm |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-25, 14:41
|
|
|
Witam
Ja osobiscie wykonalem obnizenie stosujac te same laczniki czujnikow.
Skrocenie osiagnalem przez zwiekszenie przegiecia "S" samego lacznika.
Skrocony lacznik ok 12mm obnizyl przod z 420 do 380mm
Zgadzam sie z FOSS''em ze przed i po zakonczeniu potrzebna jest kalibracja do poziomu bazowego.
Chce tylko jeszcze zwrocic uwage ze obnizenie polozenia zmienia rowniez wartosc zbieznosci kol.
Osobiscie obserwowalem zmiane wartosci zbieznosci dla trybu AUTOMATIK i DYNAMIK przy ustawieniu wysokosci 416mm-
Efekt im nizej Auto tym bardziej rozbiezne ustawienie kol. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-31, 21:33
|
|
|
Kto chętny? http://mapet-tuning.com/s...audi-a8-4e.html
Hehehehehe
[ Dodano: 2017-03-31, 22:46 ]
FOSS, drago_o, czyli jak to najlepiej zrobić?
Na początku zrobić adaptację zawieszenia? Następnie regulowane łączniki. I znowu adaptacja? Czy jak?
A jeśli tak jak piszę to pierwsza adaptacja z jakimi wartościami? Oryginalnymi czy obniżone o te np 20mm? Obniżyć łącznikami i kolejna adaptacjia z jakimi wartościami? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-06, 20:51
|
|
|
Taki zestaw mogę załatwić za około połowę tej ceny |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-04-06, 22:55
|
|
|
W Agromie kupiłem wszystko co potrzebne za 30zł :-) tylko odciąć szpilkę metrową na wymiar i zamontować :-)
[ Dodano: 2017-04-09, 10:44 ]
I wygląda to tak. Przód - 10mm, tył - 5mm w stosunku do oryginalnej długości łącznika. Nie wyginałem ich. O nic nie zawadzają.
Tak wygląda na dynamicu |
|
|
|
|
|