Autor |
Wiadomość |
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2017-05-07, 16:37
|
|
|
Panowie, znacie sklep internetowy do zamowienia w/w elementów? Muszę dorobić łącznik do a3 8p. Mój się zapiekł i pękł |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-05-07, 21:22
|
|
|
U MAPETA za 399zł
[ Dodano: 2017-05-10, 13:40 ]
Nurtuje mnie jedno pytanie.
Czy można gdzieś zmienić, aby różnica między trybem Comfort a Dynamic była inna nic faktyczne 20mm (czy tam ile jest)? Coś zakodować? Przerobić? Zmienić?
Ktoś może coś z tym robił u siebie? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-02-03, 08:35
|
|
|
Panowie, bo w sumie w temacie oprócz tego jak wykonać łączniki nie ma nic o samej procedurze.
Sam niedługo chciałbym to zrobić, ale narazie zbieram informację
Pierwszym krokiem jest kalibracja zawieszenia
Instrukcja: http://www.ross-tech.com/...velcontrol.html
Wartości mierzymy od środka koła do rantu błotnika.
Co do samego obniżenia.
- Porównujemy regulowany łącznik z oryginalnym.
- Skręcamy go o wartość obniżenia, która chcemy uzyskać
- Kalibrujemy zawieszenie na wartościach obniżenia (podstawa - wartość o która skręciliśmy łączniki)
podstawa dla A8 to :
Audi A8 (4E) standard suspension (PR-1BK): 416 mm (front) and 398 mm (rear)
Audi A8/S8 (4E) sport suspension (PR-2MA/2MB): 396 mm (front) and 378 mm (rear)
Zapisujemy i cieszymy się obniżoną furą
Pytanie
- Jak rozpoznać jaki mamy rodzaj zawieszenia ??
- Coś pominąłem w procedurze? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-02-03, 09:52
|
|
|
Jak chcesz uzyskać -10mm to nie skręcasz łącznika o 10mm bo Ci wyjdzie dużo więcej niż -10. Jak po obniżeniu auta łącznikami zrobisz kalibrację i podasz wartości nominalne - wartość obniżenia to auto Ci "wstanie" do nominalnych. Możesz zrobić kalibrację przed zamontowaniem łączników dla radości oka że w komputerze Ci się cyferki zgadzają ale jak założysz regulowane czujniki i coś będzie krzywo stało to znaczy że nierówno poskręcałeś łączniki i tam trzeba poprawić. |
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-02-05, 19:29
|
|
|
szary824, czytam to po raz któryś i nadal czegoś nie rozumiem?
Mam zawieszenie standard i chce je obniżyć o 4-5 cm. Jakie czynności muszę wykonać?
Kalibracja - ok kumam ze potrzebna aby auto wróciło na nastaw podstawowych w pełni.
Dodaje do wartości nominalnych powiedzmy 40mm (auto teraz myśli, ze jest o 40 za wysoko) i się ono nam obniża? to jaka role graja tutaj łączniki.
Nie bardzo rozumiem jak mam założyć te łączniki. skrócone, wydłużone od oryginalnych i o ile? Jaka jest w ogóle kolejność w całej tej zabawie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-02-05, 20:27
|
|
|
Nie. Adaptacja komputerowa to osobny sposób od łączników. Adaptacją komputerową można tylko ograniczoną możiwość obniżenia. I w adaptacji komputerowej zawyżasz pomiary aby auto opadło. Natomiast łączniki im bardziej skracasz tym auto samo z siebie już się opuszcza. Najlepiej zrobić obniżanie samymi łącnzikami moim zdaniem |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-02-06, 10:23
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą. Zrób adaptację z oryginalnymi łącznikami żeby cyferki w komputerze się zgadzały. Łączniki przed założeniem możesz ustawić tak żeby były równe lub krótsze (ale nie o 4 - 5 cm) od oryginalnych. Wymień łączniki, sprawdź wysokości i jeśli nie będziesz zadowolony z wyników, kręć nimi do momentu kiedy będziesz zadowolony i auto będzie stało równo. Po wymianie łączników komputera już nie ruszaj. |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-02-06, 10:28
|
|
|
Gitara!
Teraz już wszystko jasne.
Dziękuje za wytłumaczenie. |
_________________
|
|
|
|
|
|