Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-15, 21:19 [D3 FL ALL
] AQF Wzajemne ustawienie wałków
|
|
|
Witam, przymierzam się do zmiany felernych napinaczy łańcuszków rozrządu w moim silniku 4.2 AQF.
Niezbędne graty zgromadzone, mam prośbę do kolegów obeznanych z mechaniką silników 40V, czy ktoś mógłby mi napisać, jak wzajemnie ustawić wałki względem siebie? Mają jakieś kropki (jak w 2,5TDI V6) czy jakieś trójkąciki? Jak to ustawić?
Kiedyś kiedyś znalazłem na jakiejś obcojęzycznej stronie informację, że można na stałe usunąć te napinacze i zastąpić je łańcuszkami od silników 32V przedliftowych, czy ktoś ma jakieś informacje o takiej przeróbce? Nie mogę znalźć tej strony (była chyba niemiecka lub austriacka). Pisali tam że ponoć nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i mocy, a z głowy feler tych silników.... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-15, 22:20
|
|
|
trojkaciki maja |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-16, 06:55
|
|
|
Ok, ale jak ustawić te trojkaciki ? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-16, 12:59
|
|
|
Ustaw wał na 1 lub 5 cylinder w gmp zdejmuje pokrywki zaworów i będziesz wszystko widział na walkach są znaki i na obudowie panewki |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-17, 19:58
|
|
|
trojkaciki do kwadracikow na panewnicach.
[ Dodano: 2012-06-17, 21:00 ]
bo jak go ustawisz z napiaczami, na znaki, to wskazane jest pokrecic walem recznie, sprawdzic ustawienie, jak bedzie ok to pokrecic rozrusznikiem, az sie napinacze napompują olejem i jeszcze raz sprawdzic ustawienie. Czasem jest tak ze trzeba poprawic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-17, 19:58
|
|
|
Ok super dzieki za odpowiedzi.
Mechanikiem nie jestem, ale dam sobie radę. Co do ustawienia to raczej nie zobaczę, bo u mnie raczej wałki poprzeskakiwały - grupa 93 wygląda dramatycznie - pozycja 3 to -11stopni a pozycja 4 to +25stopni, więc wałki będę misiał jeszcze raz ustawić a nie tylko "skopiować" stare położenie. Mam plan, aby spróbować złożyć to bez napinaczy, odpalę i zobaczę co się będzie działo. Napiszę i zrobię fotostory jeśli będzie to działało. Jeśli nie założę napinacze, bo kupiłem jakieś używane 2 sztuki, ponoć sprawne i z gwarancją. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-06-18, 13:09
|
|
|
Marcin a gdzie kupowales? i jakie koszta? ja sam mysle o zmianie tego, ale poki jest ok to cena odstrasza... |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-19, 07:58
|
|
|
Kupiłem 2 uzywane glowice za 1600zl, głownie dla tych napinaczy (moje głowice są sprawne). W tym tygodniu zabiorę się za robotę. Znalazłem u siebie na dysku tę stronę o której pisałem w pierwszym poscie, tam goście w 3.7 AQG wywalili w ogole napinacze wałków i użyli łańcuszków z przedlifta, poustawiali na znali tak, że w 90 grupie mieli zera i pojechali na hamownię, wynik - 255KM z fabrycznych 260 w AQG. Ponieważ lubię eksperymentować, sprawdzę to u siebie, mam 2 łańcuszki z przedlifta a w razie jakiejś wpadki mam 2 sprawne głowice
Czy do wymiany napinaczy trzeba zdejmować rozrząd? Czy łańcuszek zejdzie bokiem po odkręceniu wałka ssącego i uda się wymienić napinacz bez wyjmowania wałka wydechowego? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-19, 20:51
|
|
|
Zdjęcia:
ładnie widać kwadraciki (na wałkach) i trójkąciki na zamkach. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-20, 19:44
|
|
|
oooo to mi właśnie chodziło! Dzięki, dla wszystkich dotychczas zabierających głos po punkciku
[ Dodano: 2012-07-08, 19:48 ]
uprzejmie więc donoszę, że taka przeróbka, o jakiej pisałem w pierwszym poście, jest jak najbardziej możliwa i realna. Jest jednak jeden minus. Nie można zastosować łańcuszków od przedlifta, bo są za krótkie. Trzeba fabryczny łańcuszek skrócić o 2 ogniwa. Ustawić wałki można, ale niestety wałek ssący zarówno w jednej, jak i drugiej głowicy wypada dokładnie na wpół ząbka, więc po odpaleniu w grupie 93 mamy po +4 stopnie lub -4 stopnie w zależności od tego, w którą stronę te pół ząbka ustawimy. Silnik działa bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy - jeździ dokładnie tak samo, jak ze sprawnymi napinaczami.
Przy okazji dla potomnych: napinacze lewej głowicy i prawej nie są zamienne. Wyglądają identycznie, ale jeden napina górę napinacza, a drugi napina w dół.
Ja jednak, ponieważ miałem dobre napinacze z głowic które kupiłem, składam to tak jak ma być, czyli z napinaczami. Jeśli jednak ktoś miałby problem z kupnem napinaczy lub nie byłoby akurat nigdzie używanych, może śmiało ciąć stare napinacze w pół, zaślepiać otworek olejowy i składać głowicę bez napinaczy (jak w przedlifcie, np ABZ, AEW itp). |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-09-11, 20:20
|
|
|
Kolego potrzebuje lewy napinacz bo mój się przycina-kręcąc silnikiem w pewnym miejscu łancuszek u góry jest luzny więc zanim dojdzie do "kolizji"wolałbym go zmienic ale gdzie go dostac? |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-11, 21:03
|
|
|
Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-09-12, 19:13
|
|
|
k44761 napisał/a: | Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii. |
Raczej szukam używki bo pytałem w serwisie i 2200zł,a ponad 20% upustu to niedostane... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-13, 22:07
|
|
|
Nie szukaj używki. Kup nowe. Ja kupiłem całe głowice z napinaczami, które po 2tys km padły. Za 1600pln kupiłem 2 głowice, wyglądały faktycznie na igiełki, czyściutkie, ślizgi nie powycierane, i tak czy siak musiałem kupić dwa nowe napinacze NA UŻYWKACH NIE OSZCZEDZISZ. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|