Ogłoszenie 
blacharstwo lakiernictwo forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Sztuka
lakierowania
werden.pl
moto market
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 FL ALL ] Drgania na kierownicy na postoju.  
Autor Wiadomość
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-05, 13:35   [D3 FL ALL ] Drgania na kierownicy na postoju.

Cześć
Taki oto temat:
D3 4.2tdi na postoju na biegu jałowym 630rpm czuć drgania na kierownicy, drgania całkowicie ustępują dla ponad 820rpm

w ASO sprawdzone, silnik BVN ma miec obroty 530-730 ma 630 więc podnosić nie warto bo na zimnym będzie sobie robił chyba kuku

poluzowane i sprawdzone 2 poduszki silnika i 2 skrzyni biegów (bujałem autem może się ułoży inaczej), sprawdzone wydechy (naginanie wyginanie nie zmniejsza drgania)

w trakcie jazdy nic nie szarpie nie słychać wału itd
wiatraki elektryczne ok
wtryski nie leją ON

wiem że po zakupie to auto jako nowe miało wymieniony chyba słupek po 15k km w ASO i zaciekawiła mnie ta przednia poduszka(wsparcie momentu obrotowego).
1. Co to jest ?
2. Dlaczego to ma regulację pierścieniem?
3. Na zdjęciu widać fajkę z boku czy ona ma diagnozę jak poduszki silnika?
Czy brak ustawienia tego pierścienia po ponownym włożeniu silnika może skutkować drganiem tylko na postoju?
załączam plik z erWin strona 54-57 tam jest opisana procedura wyjęcia to będzie wiadomo o co mi chodzi.

plik z opisem: wsparcie dla momentu obrotowego
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
krzysztof1 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 69
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2019-01-07, 17:29   

Pytanie jakie to są drgania? Jak to czuć? Są jakieś dźwięki przy tym?
Genralnie lekkie drgania na wolnych obrotach w dieselu to nic dziwnego. Szczególnie w takim który ma już swoje lata. Gumy poduszek pod silnikiem nie są już wystarczająco sprężyste aby tłumić drania.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1063
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-07, 21:42   

krzysztof1 napisał/a:
Genralnie lekkie drgania na wolnych obrotach w dieselu to nic dziwnego.

bzdury piszesz kolego... na kierownicy w D3 4.2TDI przy postoju na D czy R nic nie czuć... nie ma żadnego mrowienia czy drgań
jeżeli pojawiają się takie efekty to coś auto boli (skrzynia, napęd, silnik)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-07, 22:16   

Mrowienie czuć cały czas na postoju na kierownicy ale tez jak oprę głowę na szybie to aż w uchu dzwoni, jakby cala karoseria przenosila te drgania tyle ze one maja taka wysoka częstotliwość ze trzeba to raczej nazwać właśnie mrowieniem

jednak przy tym jednocześnie nic nie stuka nie piszczy, czuć to i na zimnym i na rozgrzanym silniku, cały czas ta sama częstotliwość tych drgań bez różnicy czy to P N czy D znika całkowicie ponad 830 rpm

wyginalem trochę wydechy i bujalem autem z poluzowanymi poduszkami skrzyni ale bez różnicy, poduszki silnika suche ale one i tak maja swoja diagnozę.
Nawet nie wiem od czego zacząć, jakiś potrzebny plan z punktami co po kolei odpinac, wyginac itd, wiecie u mechanika to roznie może być, jeśli sam znajdę mogę zlecić wymianę jak nie ogarnę albo czasu szkoda, ale dałem rade poskładać skrzynie w D2 to może i tu dam rade bo grzebać lubię, taka odskocznia od prozy życia codziennego :> .

A to ustrojstwo z przodu co pytałem może mieć wplyw czy to tylko amortyzuje wychył silnika przy ruszaniu i hamowaniu?
_________________

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6804
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-08, 06:14   

Kolego ja od niedawna mam podobną zagwozdkę i jak na razie wychodzi na to, że może mieć to związek, przynajmniej u mnie, z pompą podciśnienia. Tylko u mnie jest jeszcze jeden objaw. Dokładnie czuć, że wraz z wciśnięciem pedału hamulca drgania się zmieniają i najmocniej czuć je an w pełni wciśniętym. Jak wyrzucę z biegu na N lub P to prawie całkiem ustają.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-08, 07:10   

U mnie bez różnicy czy D czy N lub P z wciśniętym hamulcem lub bez cały czas jest wyczuwalne takie samo mrowienie.
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 131
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-09, 09:03   

Drgań czy mrowienia nie powinno być na wolnych. Jak już sprawdzisz wszystkie bezkosztowe sprawy, sprawdź porządnie wtryski. Jak Ci to tak przeszkadza, podnieś minimalnie obroty, silnikowi nie powinno się nic stać.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6804
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-09, 09:16   

stan napisał/a:
Drgań czy mrowienia nie powinno być na wolnych.

Oczywiście, że nie powinno. 4 lata nic nie miałem a teraz się pojawiło to czemu miałoby tak po prostu być? Niestety dużo ludzi powiela podobne teksty typu "Ten model tak ma". W D3 jak wszystko dobrze to zero drgań, zero skrzypień i zero szarpnięć.

Ja dzisiaj wymieniam moją pompę podciśnienia i zobaczę jak zmieni się sytuacja. Jak nie to raczej też poszedł bym za radą kolegi i dalej będę szukał we wtryskach. Już raz miałem je regenerowane ale może nie jest to aż tak trwałe rozwiązanie.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-27, 12:14   

@drago_o
Po wymianie pompy jest lepiej? Daj znać.
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6804
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-27, 12:37   

W moim przypadku tak. Zniknęły drgania na postoju. Pompa miała sporą nieszczelność.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-27, 14:35   

To gitara u Ciebie temat ogarnięty.
U mnie jak pisałem mrowienie nie zmienia się gdy wrzucę P lub N nie wzrasta przy wyciśniętym hamulcu do końca znika dopiero przy ponad 820rpm.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime


regeneracja turbosprężarki
Testy opon hamulce
OC/AC


| Serwis mechaniczny | Blacharstwo lakiernictwo | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |