Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10  
Autor Wiadomość
ASBIG TRANS 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Berlin/Legnica
Wysłany: 2015-04-20, 18:05   [D3 FL ALL ] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10

Witam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.

Pozdrawiam
_________________
Jah Bless Ya good people :D
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2015-04-20, 18:35   

Koszty utrzymania A8 4,2 , S8 5,2 czy też W12 6.0 były omawiane wielokrotnie .

Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów .
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-04-20, 19:39   

Co do napraw silnika, to myślę, że w 5.2 jak wszędzie - coś małego będzie kosztowało mało, duża awaria - duże koszta. Niektórzy mówią, że to mega ch**owe silniki ;-), ale trzeba dbać i są świetne. Po zakupie należy wyczyścić z nagaru (900PLN), ja u siebie zmodyfikowałem również odmę (1300PLN) - podobno już po 40 tysiach przebiegu układ odpowietrzania odmy nie daje rady, olej przedostaje się z powietrzem do kolektora ssącego (nowy 9tysi PLN), rozpuszcza cięgna klapek, które są w środku, klapki wpadają do środka i kaplica. Jak o to zadbasz, będzie OK.
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić TUTAJ
 
 
ASBIG TRANS 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Berlin/Legnica
Wysłany: 2015-04-20, 19:42   

No właśnie korzystałem z wyszukiwarki na stronie, oraz wujka google i nie znalazlem porównań w modelu D3. Wiem że A8 4.2 po fl też ma silnik fsi, a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo. Nie wiem jak z jego obsługą, jak z awaryjnością itp.

Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km
_________________
Jah Bless Ya good people :D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-20, 19:43   

Z szukajka mamy problemy,bedzie naprawiana nocą. Szukaj na piechote bo sporo tego jest.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2015-04-20, 20:51   

ASBIG TRANS napisał/a:
a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo

No niestety nie jest to ta sama jednostka , została przeprojektowana przez Audi na potrzeby S8 czy S6 i jak niestety bywa na niekorzyść oraz awaryjność dla klienta.
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-04-20, 21:21   

Gallardo z 5.2 pojawiło się w roku 2008, a S8 z silnikiem 5.2 było troszkę wcześniej - 2006

PS Właścicielem Lamborghini jest AUDI ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-20, 21:58   

Juz w niejednej gazecie moto także niemieckiej pisali że blizej silnikowi w RS6 do tego lambo niz z S8.
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-05-04, 17:41   

Walczylem ze swoją S8 i walczyłem z A8 D2 i tak: Spalanie nieznacznie większe na niekorzyść S8 (20-25l miasto ) A8 (18-22l) . Klocki hamulcowe firmy TRW: D2 - 260zł, S8 D3 220 zł. Pompka hamulcowa : A8 D2 350 zł, S8 D3 190 zł. Inne rzeczy w S8 jeszcze mi nie padły, w odróżnieniu od A8 którą praktycznie mam (a raczej miałem, bo niedługo idzie do żyda i wole jej nie pamiętać) całą nową. Walczyłem z klapami które siadły przy 170k km ale był to koszt 1500zł , dało się je jakoś obejść, bo naciskałem mechanika (całe szczęście ogarnięty gość), że wydawać 9k mi się nie uśmiecha. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś ma A8 D3 a chce S8 D3 to musi jedynie patrzeć na spalanie, którego gazem nie zaniżymy.
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-05-04, 17:51   

A jak ogąrnał mechanik klapy?
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-05-04, 17:57   

Dworek, jutro zadzwonie do niego i się zapytam. Masz podobny problem w swoim ?
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-05-04, 18:06   

Na razie nie, klapy chodzą jak trzeba, ale może jest jakiś myk na ich poprawkę?
 
 
ASBIG TRANS 
Użytkownik


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Berlin/Legnica
Wysłany: 2015-11-22, 22:36   

Ok a orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany rozrządu w S8? bo znalazłem ogłoszenie o sprzedaży S8 i klient pisze ze wymienił rozrząd i zapłacił 9 tys zł :/
_________________
Jah Bless Ya good people :D
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2015-11-23, 18:24   

Co do kolektora i felernych klap - można się ich pozbyć oraz przeprogramować sterownik silnika , coraz
więcej firm się tym zajmuje koszt ok.2 tyś zł .
 
 
tomek999 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 8 stopniowy ZF 6HP26
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 6
Skąd: FR
Wysłany: 2015-11-24, 21:33   

rozebrac kolektor i wywalic te klapki , nic nie trzeba przeprogramowywac z tego co ja wiem. W mojej nie wywalelem klapek, koszta eksploatacji sa zapewne podobne do A8 D3. Spalanie jest napewno sporo wieksze w S8 , moj mial srednio 22l/100. Czesci +/- takie same w obydwu modelach, skrzynia jest inna no i jednostka napedowa. Ale zarowno D3 A8 jak i S8 potrafi kosztowac jak cos padnie, np alternator ktory w aso kosztuje ok 700 euro, amortyzatory ktore kosztuaj ok 1500 EUR sztuka (przod) oraz troche innych kosztowych rzeczy.
_________________
@minus4
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.