Autor |
Wiadomość |
ASBIG TRANS
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Berlin/Legnica
|
Wysłany: 2015-04-20, 18:05 [D3 FL ALL
] koszty eksploatacji A8 4.2 a S8 5.2 V10
|
|
|
Witam
Widziałem takie porównania w modelu D2, jednak nie znalazłem żadnego porównania modelu D3. Nie chodzi o spalanie, tylko typowe koszta ekploatacji, ewentualnie koszta jakichś napraw silnika, wymiany rozrządu itp.
Pozdrawiam |
_________________ Jah Bless Ya good people |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-20, 18:35
|
|
|
Koszty utrzymania A8 4,2 , S8 5,2 czy też W12 6.0 były omawiane wielokrotnie .
Patrząc na ceny części (zamienników) na np. Inter-cars to okazuje się że posiadanie najsłabszej wersji 4,2 nie oznacza wcale najmniejszych kosztów , co więcej niektóre z części są droższe niż do topowych wersji .
Natomiast niektóre koszty nie występują w S8 / W12 np. interwał wymiany rozrządu a występują w 4,2 MPI i odwrotnie np. większa ilość oleju silnikowego czy filtrów . |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-04-20, 19:39
|
|
|
Co do napraw silnika, to myślę, że w 5.2 jak wszędzie - coś małego będzie kosztowało mało, duża awaria - duże koszta. Niektórzy mówią, że to mega ch**owe silniki ;-), ale trzeba dbać i są świetne. Po zakupie należy wyczyścić z nagaru (900PLN), ja u siebie zmodyfikowałem również odmę (1300PLN) - podobno już po 40 tysiach przebiegu układ odpowietrzania odmy nie daje rady, olej przedostaje się z powietrzem do kolektora ssącego (nowy 9tysi PLN), rozpuszcza cięgna klapek, które są w środku, klapki wpadają do środka i kaplica. Jak o to zadbasz, będzie OK.
Rozrząd wymieniasz jak przy zimnym zaczyna terkotać, nie ma interwału jego wymiany. Pozostałe serwisowanie normalne - 10 litrów oleju koło 500 zeta, 10 świec (komplet 360), dwa filtry powietrza po 100 zeta, filtr oleju 70, filtr paliwa 60, filtr paliwa 90.
Orientacyjnie ceny możesz sobie sprawdzić TUTAJ |
|
|
|
|
ASBIG TRANS
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Berlin/Legnica
|
Wysłany: 2015-04-20, 19:42
|
|
|
No właśnie korzystałem z wyszukiwarki na stronie, oraz wujka google i nie znalazlem porównań w modelu D3. Wiem że A8 4.2 po fl też ma silnik fsi, a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo. Nie wiem jak z jego obsługą, jak z awaryjnością itp.
Znalazłem tylko info jednego z kolegów z forum o kosztach przy pierwszych 30 tys km |
_________________ Jah Bless Ya good people |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-20, 19:43
|
|
|
Z szukajka mamy problemy,bedzie naprawiana nocą. Szukaj na piechote bo sporo tego jest. |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-20, 20:51
|
|
|
ASBIG TRANS napisał/a: | a nie wiem nic o silniku 5.2, prócz tego że bylo montowane w Lambo |
No niestety nie jest to ta sama jednostka , została przeprojektowana przez Audi na potrzeby S8 czy S6 i jak niestety bywa na niekorzyść oraz awaryjność dla klienta. |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-04-20, 21:21
|
|
|
Gallardo z 5.2 pojawiło się w roku 2008, a S8 z silnikiem 5.2 było troszkę wcześniej - 2006
PS Właścicielem Lamborghini jest AUDI ;-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-20, 21:58
|
|
|
Juz w niejednej gazecie moto także niemieckiej pisali że blizej silnikowi w RS6 do tego lambo niz z S8. |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-05-04, 17:41
|
|
|
Walczylem ze swoją S8 i walczyłem z A8 D2 i tak: Spalanie nieznacznie większe na niekorzyść S8 (20-25l miasto ) A8 (18-22l) . Klocki hamulcowe firmy TRW: D2 - 260zł, S8 D3 220 zł. Pompka hamulcowa : A8 D2 350 zł, S8 D3 190 zł. Inne rzeczy w S8 jeszcze mi nie padły, w odróżnieniu od A8 którą praktycznie mam (a raczej miałem, bo niedługo idzie do żyda i wole jej nie pamiętać) całą nową. Walczyłem z klapami które siadły przy 170k km ale był to koszt 1500zł , dało się je jakoś obejść, bo naciskałem mechanika (całe szczęście ogarnięty gość), że wydawać 9k mi się nie uśmiecha. Wydaje mi się, że jeśli już ktoś ma A8 D3 a chce S8 D3 to musi jedynie patrzeć na spalanie, którego gazem nie zaniżymy. |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-05-04, 17:51
|
|
|
A jak ogąrnał mechanik klapy? |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-05-04, 17:57
|
|
|
Dworek, jutro zadzwonie do niego i się zapytam. Masz podobny problem w swoim ? |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-05-04, 18:06
|
|
|
Na razie nie, klapy chodzą jak trzeba, ale może jest jakiś myk na ich poprawkę? |
|
|
|
|
|
|
|
ASBIG TRANS
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: Ford Transit 2.2 TDCI
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Berlin/Legnica
|
Wysłany: 2015-11-22, 22:36
|
|
|
Ok a orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany rozrządu w S8? bo znalazłem ogłoszenie o sprzedaży S8 i klient pisze ze wymienił rozrząd i zapłacił 9 tys zł |
_________________ Jah Bless Ya good people |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-23, 18:24
|
|
|
Co do kolektora i felernych klap - można się ich pozbyć oraz przeprogramować sterownik silnika , coraz
więcej firm się tym zajmuje koszt ok.2 tyś zł . |
|
|
|
|
|
|
|
tomek999
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 8 stopniowy ZF 6HP26
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 6 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-11-24, 21:33
|
|
|
rozebrac kolektor i wywalic te klapki , nic nie trzeba przeprogramowywac z tego co ja wiem. W mojej nie wywalelem klapek, koszta eksploatacji sa zapewne podobne do A8 D3. Spalanie jest napewno sporo wieksze w S8 , moj mial srednio 22l/100. Czesci +/- takie same w obydwu modelach, skrzynia jest inna no i jednostka napedowa. Ale zarowno D3 A8 jak i S8 potrafi kosztowac jak cos padnie, np alternator ktory w aso kosztuje ok 700 euro, amortyzatory ktore kosztuaj ok 1500 EUR sztuka (przod) oraz troche innych kosztowych rzeczy. |
_________________ @minus4
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-) |
|
|
|
|
|