Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-13, 20:00
|
|
|
z lewej strony deski bezpiecznik 38 powinien byc od poziomowania 30A
w gore do akku ma kabel 6mm2 wiec powinien przezyc ten prad poczatkowy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-01-13, 20:33
|
|
|
a co lepiej podlaczyc - prostownik (mam rosyjski z ustawieniem pradu ladowania), czy poprostu drugi akumulator?? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-01-13, 20:49
|
|
|
@drago_o - to znaczy, ze obojetnie co podlaczyc? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-01-13, 21:30
|
|
|
podlaczylem na chwile i otworzylem bagaznik, teraz juz bezposrednio laduje aku
Dzieki wszystkim za pomoc ! |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2017-01-13, 21:32
|
|
|
Do czego się w końcu podłączyłes? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
McBoss
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: McBoss
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 109 Skąd: KO
|
Wysłany: 2017-01-13, 21:43
|
|
|
Minus pod karoserie, a plus z prostownika pod bezpiecznik nr 38 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-13, 22:25
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jeśli to taki przewód to możesz spokojnie ładować aku ale coś mi się wydaje, że kolega przesadził z przekrojem |
nie ja raczej projektant ale dlaczego zaraz przesadzony? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Piotrek91
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-21, 16:25
|
|
|
Witam, podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Niedawno kupiłem a8 d3 4.2, wstawiłem do garażu na 2 tyg i okazało się że aku padło.
Niestety wtedy jeszcze nie przeczytałem, że nie można ładować zwykłym prostownikiem dlatego na chwilę podłączyłem żeby tylko odpalić i wyjechac kilka metrów (bo chciałem ściągnąć blachy do rejestracji) i wjechałem znów.
Aku jak się domyślam do wywalenia(?) I teraz moje pytanie. Jak najlepiej odpalić teraz auto żeby zawieźć je do mechanika żeby zmienił aku? Bo ładować przez prostownik się boję, nie wiem czy odłączenie aku całkowicie nie spowoduje masy błędów? I czy odpalenie "z kabli" od innego auta wchodzi w grę? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-21, 16:34
|
|
|
Najprościej przytachać nowy aku i wymienić bo to 3 śrubki.
Od pojedynczego odpalenia na kable nic się nie stanie od razu ale jak to mówią jak ktoś ma pecha to wiadomo gdzie palec da radę złamać.
Odłączenie aku spowoduje masę błędów ale jeśli się rozładował to już tam są. Ważne aby przy odłączaniu i podłączaniu robić to dość stanowczo i szybko aby zminimalizować iskrzenie i będzie git. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Piotrek91
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-21, 16:37
|
|
|
drago_o dziękuje za sprawną odpowiedź.
Mechanikiem niestety nie jestem zbyt dobrym więc sam tego nie zrobię ale kupię aku i przywiozę mechanika niech zmieni.
Rozumiem, że od razu po tej operacji podjechać pod komputer sprawdzić błędy i kodować aku? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-21, 16:42
|
|
|
Kodowanie aku tak, im szybciej tym lepiej. Skasować błędy też wszystkie bo będzie ich tam w każdym sterowniku od groma. Ale najpierw może lepiej sprawdzić aktualny aku? W sklepach z akumulatorami zazwyczaj takie mierniki i testery mają. Może się okazać, że coś kradnie prąd, co w D3 jest popularną usterką i nowy aku też szybko padnie a problem zostanie nierozwiązany. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Piotrek91
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Lip 2016 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-21, 16:59
|
|
|
drago_o mówisz o zrobieniu "testu akumulatora?" |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|