Autor |
Wiadomość |
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:27
|
|
|
No widzisz Lewian
tylko ty sie znasz na montazu hamulcow
W przypadkach ktore opisalem wszystkie tarcze z klockami byle montowane w ASO w DE
Jedne w Alzey inne w Wiesbaden i Mainz
Tam tez sie nie znaja i nie maja np czujnika zegarowego zeby sprawdzis bicie osiowe piasty
,prowadnice i stan systemu hamulcowego.
Dziwne jest tez ze zamontowane pozniej ATE i w innym przypadku Brembo przejechalo z dwoma hamowaniami awaryjnymi bez problemu kolejne 40 tys.
A Zimmermann uznał reklamacje i zwrocil pieniadze.
Generalizujac w niemczech uciera sie powoli opinia ze Zimmermann nadaje sie do Auto lekkich a w zastosowaniu w autach naszej klasy z duzym obciazeniem osi przedniej zawodzi w wielu przypadkach. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:31
|
|
|
hmmm
Nie, nie tylko ja się znam na montażu, jest jeszcze kilka osób w PL, które również mają pojęcie na ten temat, stosują to w najmocniejszych autach jakie są w PL i problemów nie ma
ASO to akurat jeżeli chodzi o jakość usług to każdy wie jak jest...
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie, Zimmermann w pudełku Zimmermann'a CI nie wytrzymał ale już Zimmermann w pudełku ATE dał radę
Jeżeli Panamerę, M5 czy np RS6 uznajesz za auto lekkie to zgadzam się z tym, że właśnie w takich sprawdza się Zimmermann
Dlaczego ja nigdy w A8 nie miałem problemów ? Bez znaczenia czy było to D2, D3 czy D4 |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:43
|
|
|
Generalnie nie widzę żadnej filozofii w założeniu tarcz. Wiadoma sprawa że trzeba wszystko ładnie wyczyścić smarujemy i czyścimy tłoczki. Potem przez pewnien czas kiedy docieramy zestaw, staramy unikać się mocniejszych hamowań. Czy ja wiem czy przegrzałem? Z tego co pamiętam nie miałem żadnego bardzo mocnego hamowania, moja jazda jest raczej miejska. Może klocki są nieodpowienie? Nadmienię że uzywam Remse.
Problem z hamulcami mam tylko w A8 - w innych tego problemu nie miałem ( A4, megane, almera, galaxy a nawet stare B2) |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:47
|
|
|
A8 to ogólnie ma słabe hamowanie i szybko przegrzewa... Wszystko w układzie przy swojej masie
Ale ogonie filozofii nie widzę żadnej w założeniu nowych tarcz. Jeśli sprawne są zaciski a piasta prosta, na co wskazuje w moim przypadku, że bić żadnych do tej pory nie miałem, to prosta robota.
A może i powodem takich opinii o zimerrman na tym forum, bo trochę ich tu negatywnych jest, jest masa auta i to, że łatwo się je przegrzewa co często doprowadza do ich późniejszego krzywienia się |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:06
|
|
|
A co powiecie koledzy o różnych twardosciach klocków? Jakie macie z tym doświadczenia i jak dobieracie klocki do tarcz? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:55
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Z tego co pamiętam nie miałem żadnego bardzo mocnego hamowania, moja jazda jest raczej miejska. Może klocki są nieodpowienie? Nadmienię że uzywam Remse. |
Remsa nie jest złym klockiem ale ja bym go nie założył ani nie polecił do takiego auta jak A8.
drago_o napisał/a: | A8 to ogólnie ma słabe hamowanie i szybko przegrzewa... Wszystko w układzie przy swojej masie |
Niestety masz rację, tyczy się to wszystkich generacji A8
drago_o napisał/a: | Ale ogonie filozofii nie widzę żadnej w założeniu nowych tarcz. Jeśli sprawne są zaciski a piasta prosta, na co wskazuje w moim przypadku, że bić żadnych do tej pory nie miałem, to prosta robota. |
Jak widać nie dla wszystkich
Cytat: | A może i powodem takich opinii o zimerrman na tym forum, bo trochę ich tu negatywnych jest, jest masa auta i to, że łatwo się je przegrzewa co często doprowadza do ich późniejszego krzywienia się |
No ale czemu ja nigdy nie miałem tego problemu w żadnym A8 ?
Pczester napisał/a: | A co powiecie koledzy o różnych twardosciach klocków? Jakie macie z tym doświadczenia i jak dobieracie klocki do tarcz? |
Nie ma różnych twardości, często ludzie mylnie to określają po tym czy klocki pylą bardziej czy mniej ale to nie ma związku z twardością, w cywilnych klockach nie wyróżnia się różnych twardości. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:58
|
|
|
Andrzej
To super ze nie masz problemow z produktami Zimmermann.
Ja sie mocno sparzyłem i koledzy moi również zarówno niemcy jak i rodacy.
I nie będę polecał .
Zrozum ze nawet jesli ta sama firma odlewa i obrabia dla Zimmermanna i ATE to nie oznacza ze konstrukcja tych tarcz jest taka sama nie wspominając o materiałach i wymaganiach jakościowych.
Wiec generalizowanie ze to tylko rożne pudełko to tez błąd.
W tym poscie kolega pytal o nasze doswiadczenie z Zimmermannem i je uzyskal.
A stwierdzenie ze Ci ktory mieli problemy z Zimmermannen to tylko blad montazowy to juz obciach. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:06
|
|
|
Lewian napisał/a: | No ale czemu ja nigdy nie miałem tego problemu w żadnym A8 ? |
Ja też nie ale tak nagminna opinia pewnie nie mogła wziąć się z nikąd. Też nie ufam internetom na 100% i do sporej części informacji/oponi podchodzę z dystansem. Ale przyznaj, że jest tego w necie sporo. Nie mówie, że wszyscy bo mam ziomka co lubuje się lexach i dla niego zimerman jest najlepszą tarczą ever. No ale negujących jest więcej
[ Dodano: 2017-03-13, 22:09 ]
mmalinas napisał/a: | Andrzej
To super ze nie masz problemow z produktami Zimmermann.
Ja sie mocno sparzyłem i koledzy moi również zarówno niemcy jak i rodacy.
I nie będę polecał .
Zrozum ze nawet jesli ta sama firma odlewa i obrabia dla Zimmermanna i ATE to nie oznacza ze konstrukcja tych tarcz jest taka sama nie wspominając o materiałach i wymaganiach jakościowych.
Wiec generalizowanie ze to tylko rożne pudełko to tez błąd.
W tym poscie kolega pytal o nasze doswiadczenie z Zimmermannem i je uzyskal.
A stwierdzenie ze Ci ktory mieli problemy z Zimmermannen to tylko blad montazowy to juz obciach. |
Faktem jest, że wiele firm w motoryzacji tak robi. Wypuszcza własny produkt ale też robi dla konkurencji. I o ile to ta sama firma je robi to częśto opinie już są różne. Sam znam przykłądy np SKF i FAG gdzie FAG niby lepsze a to robi SKF tylko wedle standardów jakościowych jakie wyznacza im FAG więc nie można powiedzieć, że Zimerman i ATE to to samo nawet jeśli robi to i to Zimerman. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:20
|
|
|
cytat kolegi z forum
"
Właśnie mam Zimmermann Sport od Lewiana.... i tak nie do końca jestem z nich zadowolony. Już po kilku tysiącach zacząłem odczuwać negatywne skutki.
"
Pewnie tez zle zalozyl co nie ? |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:24
|
|
|
Cytat: | Ja też nie ale tak nagminna opinia pewnie nie mogła wziąć się z nikąd. Też nie ufam internetom na 100% i do sporej części informacji/oponi podchodzę z dystansem. Ale przyznaj, że jest tego w necie sporo. Nie mówie, że wszyscy bo mam ziomka co lubuje się lexach i dla niego zimerman jest najlepszą tarczą ever. No ale negujących jest więcej |
Nie no oczywistym jest, że na temat każdych tarcz znajdą się negatywne opinie, nie ma takich, na które by nie było psioczenia, fakt jest taki, że 95% to wylewanie żali osób którym mechanik spaprał robotę. Przez 23 lata miałem mnóstwo przypadków gdzie ludzie rozkładali ręce bo wieczny problem, w końcu przyjeżdżali do nas, często z drugiego końca polski, wymiana tarcz i klocków i problem znikał
Nie zgodzę się z tym, że jest więcej negujących, spośród klientów wracających najwięcej jest takich, którzy mieli Zimmermanna i nic innego nie chcą, jeżeli chodzi o inne marki nie wygląda to tak kolorowo, większość telefonów rozpoczyna się od "tylko nie firma x bo już miałem i się pogięły"
drago_o napisał/a: | że Zimerman i ATE to to samo nawet jeśli robi to i to Zimerman. |
Owszem, jest jak napisałem ale w przypadku Zimmermann'a tak to nie wygląda, dokładnie te same tarcze z jednej serii trafiają jedne na pierwszy montaż dla Audi, BMW czy Porsche, te same do pudełek ATE i te same do pudełek Zimmermann Bywam od 23 lat przynajmniej raz w roku w fabryce także wiem jak to wygląda |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:27
|
|
|
Lewian napisał/a: | Nie zgodzę się z tym, że jest więcej negujących, spośród klientów wracających najwięcej jest takich, którzy mieli Zimmermanna i nic innego nie chcą, jeżeli chodzi o inne marki nie wygląda to tak kolorowo, większość telefonów rozpoczyna się od "tylko nie firma x bo już miałem i się pogięły" |
Ja nie znam branży, nie jestem też mechanikiem ani niczym pochodnym. Piszę o opini w internecie. Więcej jest negatywnych. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:36
|
|
|
No to zależy gdzie czytasz w takim razie, z moich obserwacji wynika, że negatywów jest śladowa ilość |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:58
|
|
|
No dla przykładu tu, gdzie poza Twoją opinią są prawie same negatywne
Czytuje różne fora, grupy na fb itp. No ale opieram się też o własne doświadczenia. U mnie narazie zimermat zostaje. Bo był dobry. Na 40tys km z jednymi klockami ubyło na grubości tarczy pół milimetra. To chyba dobry wynik biorąc pod uwagę, że mają 34mm a minimalna to 30. Wychodzi mi około 350tys żywotności tarczy pod warunkiem, że nowe będą spisywac się jak te poprzednie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2017-03-13, 23:02
|
|
|
Dla mnie jednak bardziej wiarygodne są opinie osób, które w Polsce prowadzą najgrubsze projekty i fakt, że korzystają oni właśnie z tarcz Zimmermann bo nie oszukujmy się, kto lepiej jak oni jest w stanie wiarygodnie ocenić jakość takich elementów jak tarcze czy klocki ?
Skoro R8 na torze poznań nie ma problemu z tarczami zimmermann to dlaczego A8 miałoby je mieć ? |
|
|
|
|
|