Autor |
Wiadomość |
Mateov
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3199
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A3 8P
Dołączył: 05 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-05, 21:27 [D3 preFL ALL
] Opinie 3.0 V6 220KM
|
|
|
Witam !
Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.
Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-05, 21:47
|
|
|
Mateov napisał/a: | Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe |
ciekaw jestem gdzie takie informacje na temat A8 w szczególności D3 znalazłeś? ponieważ rozumiem, że interesuje Cię kupno właśnie A8 D3?
W A8 D2 V6 miało motor 2.8. 193KM.
Niemniej jednak.... z samego silnika auto się nie składa i decydując sie na kupno A8 w szczególności D3 zrób rozeznanie całokształtu kosztów związanych z utrzymaniem, nie tylko samego silnika..
Co do samego silnika to nie słyszałem wiele negatywnych opinii o nim. Na forum A4 Klub Polska chwalą sobie tą jednostkę. Są jednak i negatywy w postaci podobno pękających głowic lub bloku
Jednak odsetek tych negatywów w stosunku do zadowolonych użytkowników jest stosunkowo niski. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-11-05, 21:48
|
|
|
Motor ASN. Szlag trafia głowice i pękają bloki. Do tego wałki przy LL i fazatory. colln ma, albo miał taki motor u siebie to możesz go podpytać, z tego co wiem był zadowolony (ale miał też multi i chwalił). Jedyne V6 w D3 nie FSI.
Jak chcesz TIPa to tylko z quattro. Wg mnie za słaby do tej budy. Więcej o nim poczytasz na forum A6, u nas mało kto ma coś innego niż V8 (samo to może Ci dać do myślenia). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Mateov
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3199
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A3 8P
Dołączył: 05 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-05, 21:59
|
|
|
Hmm no wiem ze D3 jest najpopularniejsze z V8 i tez osobiście by mi pasowało, wiem tez ze dużo osób ma na lpg i tez chwała. Lecz strach przed naprawami mnie chyba odrzuca 😁 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-11-05, 22:02
|
|
|
To zostań przy A3
PS - w D3 FL tez masz 3.2 FSI |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-05, 22:07 Re: Opinie 3.0 V6 220KM
|
|
|
Mateov napisał/a: | Witam !
Pisze do was z zapytaniem ze względu na za niedługi zakup tego motora.
Ogólnie jeżdżę aktualnie A3 8P 3.2 i przed jej zakupem planowałem A8 4.2 lecz
Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. Lecz ostatnio dostrzegłem ze był taki silnik jak 3.0V6 , wiadomo osiągami nie rozwala bo od tego jest W12 lub S8. Lecz moje pytanie z tego co wiem
Drogi nie jest w utrzymaniu strasznie a i dźwięk jak na V6 tez idzie coś pokombinować.
Czy mogą się jacyś użytkownicy podzielić opiniami o swoim użytkowaniu ? |
Gdyby zrobili A8 z silnikiem 1.6 biturbo + LPG to myślę, że byłoby kilku chętnych.. Po co Ci auto jak pierwsze pytanie dotyczy kosztów?
Chyba kupując konkretny model można się z tym liczyć? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-11-05, 22:17
|
|
|
Mateov napisał/a: | Jak się dowiedziałem koszta utrzymania mogą być małe , ale mogą być i ogromne dlatego musiałem zrezygnować z A8mki. |
Pojecie małe to pojecie bardzo względne jeśli pytasz osoby co jeździ A8 Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre. Czyli w skali roku jak na nie wydasz te +/- 12tys. Jak dobry egzemplarz to raczej mało awaryjne auta i koszt utrzymania straszny nie będzie, ale jak coś się z*** to może kosztować tysiąc, dwa, pięć, dziesięć |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-05, 22:27
|
|
|
drago_o napisał/a: | Myślę, że założenie sobie 1tys miesięcznie na utrzymanie go w fajnym stanie jest dobre. |
założenie jak najbardziej poprawne
gdzieś ostatnio przeczytałem fajne stwierdzenie, że często ludzie chcą kupić auto klasy premium jak A8 w cenie golfa 4, co jest obecnie możliwe do osiągnięcia...gorsze jest to, że chcieliby serwisować auto klasy premium jak golfa 4, najtaniej jak się ...no co by drogo nie było co jest skazane na fiasko już w fazie myślenia w ten sposób...
Przy A8 nawet z silnikiem V6 koszty utrzymania liczy sie w tysiącach... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Mateov
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3199
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A3 8P
Dołączył: 05 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-06, 12:13
|
|
|
No moje v6 tez tanie nie jest w utrzymaniu .. bo musiałem zrobić rozrząd z wariatorem co wyszło 6 tys, wiec to taka górna granica utrzymania samochodu jak dla mnie, dlatego sądziłem ze 3.0 będzie max oscylować w takich kosztach. A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem. Także to ze a3 jest tanie to troszkę tez chyba ktoś jest nie doinformowanym |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-11-06, 12:51
|
|
|
Bo masz taki silnik. Nie wiem skąd wziąłeś taką cenę za rozrząd w V8 na pasku (nawet kupując w ASO zapłacisz mniej), chyba, że masz na myśli 4.2 FSI to co innego.
W każdym razie obsługa i eksploatacja BFMa wyjdzie Cię taniej niż Twojego. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-06, 16:01
|
|
|
Mateov napisał/a: | A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem |
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.
tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam...
rozrząd do V6 3.0 220KM pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Mateov
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3199
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A3 8P
Dołączył: 05 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-11-06, 17:15
|
|
|
CINEK napisał/a: | Mateov napisał/a: | A z tęgich wiem v8 rozrząd cały może wyjść nawet 2xtyle co płaciłem |
1000zl kosztuje kompletny rozrząd INA z pompą wody DOLZ. Do tego jak byś chciał/musiał wymienić pasek osprzętu z napinaczem i wszystkie rolki to nawet by nie wyszło 2K.
tu masz moją cene za rozrząd w V8 + pasek osprzętu z napinaczem i inne takie tam...
Obrazek
rozrząd do V6 3.0 220KM pewnie jeszcze taniej, choć nie takie rzeczy się już widziało |
To jest cena z 4.2V8 ? Nawet do mojego same łańcuchy rozrządu z służbami kosztują ponad tysiąc złotych . Także u Ciebie 600-700? Chyba ze mówisz o chińskich zamiennikach, bo strzelam ze ori/febi do v8 tyle nienkosztuja 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-06, 18:33
|
|
|
Przeciez napisalem ze kompletny rozrzad INA, wiec praktycznie oryginał. Febi szczerze mowiąc balbym sie założyć i cena za febiego to ok 700zl. Mowimy tu oczywiscie o V8 4.2 .
Ale tak jak pisałem wcześniej....coś Ty sie eksploatacji tego silnika uczepił Tutaj zadnego hallo nie ma,no moze oprocz napinaczy wałków rozrządu ktore w kompecie ok 5tys kosztują. Reszta jest w granicach "normalności" jak na V8 w tej klasie auta.
Reszta natomiast jak zawieszenie, skrzynia, pneumatyka itp....tu idziesz juz w grube tysiace jednakowo w 3.0 jak i 4.2, wiec silnik to przy tym pikuś
Ale to wszystko powyzej to i tak jest 50% sukcesu jesli nie masz ogarnietego mechanika w poblizu, lub sam tego nie ogarniasz.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|