Ogłoszenie 

Maglownica Audi Opony i alufelgi Opony samochodowe części samochodowe Tarcze, hamulce
Przekładnie kierownicze
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Panel climatronic wyzionął ducha?  
Autor Wiadomość
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-10, 21:58   [D3 preFL ALL ] Panel climatronic wyzionął ducha?

Panowie, szukam pomocy przy rozwiązaniu problemu którego nie jestem w stanie sam rozwiązać, moje zdenerwowanie sięga zenitu i na prawdę ostatnio nie mam ochoty podchodzić do tego auta. Jestem uparty i chcę to ogarnąć ale nie chce bez sensownie kluczyć i szukać po omacku, a więc przejdźmy do sedna.

W grudniu wymieniono wtryski na nowe (komplet) 3 tyg temu wymieniony kompletny rozrząd (łańcuchy, zębatki i cała reszta). Autko od razu odżyło i nie było z nim najmniejszego problemu, jest wystrojone (zrobione po wystrojeniu ok 2tyś km i wsio ok), mechanicznie jest sprawne i wszystko działa, no prawie wszystko.

Po odbiorze auta z wymiany rozrządu, po zrobieniu ok 200km nie mogłem na parkingu odpalić auta (problem opisany tutaj Link ), rozwiązaniem problemu był kabel masowy od silnika który wymagał wymiany. Odebrałem auto, wszystko okej, kręci jak szalony i już nie przydarzył się problem z odpalaniem.

Zrobiłem jakieś 250km i podjechałem pod sklep, wyłączyłem auto, chciałem wysiadać ale dmuchawa od klimy działała nadal, wyłączyła się po ok 20s. Po dwóch dniach zaczęła się kręcić sama zaraz po włączeniu kluczyka w pozycję zapłonu (mimo climatronika w pozycji off). Nie jest to nagły start dmuchawy na maxa tylko po przekręceniu kluczyka odpala się po jakichś 10s i stopniowo rozpędza się do uzyskania wysokich obrotów.

Na początku wyłączała się sama po ok 20s od zgaszenia zapłonu, po zamknięciu auta było słychać jak łopatki od nawiewów co jakies 30s się ruszają (sprawdziłem wzrokowo i ruch jest o 0,5cm i wracają do pozycji poprzedniej). Podczas testów VCDS każdy z nawiewów otwierał się i zamykał.

Błędy jakimi sypał wtedy to:

01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:26:08

Freeze Frame:
Temperature: 32.0°C
Speed: 0.0 km/h
(no units): 68.0
(no units): 174.0

02290 - Control Module for Seat Vent; Passenger (J673)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:31:17

02289 - Control Module for Seat Vent; Driver (J672)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 46
Mileage: 286926 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.06
Time: 16:27:46

Następnego dnia chyba się pogorszyło bo po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka dmuchawa już nie stawała, może chodzić minutę albo więcej i się nie wyłącza. Skasowanie błędów nic nie daje bo pojawiają się znowu te same.

Od wczoraj, żeby dmuchawa cały czas nie chodziła rozebrałem podszybie, wymontowałem rezystor i dmuchawę. Silnik dmuchawy oddałem do sprawdzenia, wirnik nie wymagał interwencji, szczotki były w znakomitej kondycji.

Dzisiaj rano przyszedł nowy orginalny rezystor i mając nadzieję, że będzie okej, zamontowałem rezystor..., chu.a było okej, to samo, te same błędy, normalnie ręce mi opadły. Sprawdziłem wtyczkę która wchodzi w rezystor i na pierwszym pinie było +12 na bodajże trzecim +3V.

Skręciłem wszystko bo po ocenie wiązki w podszybiu uznałem, że wszystko jest okej. Bezpieczniki w bagażniku i przy słupkach A posprawdzane, poczyszczone i popsikane kontaktem. Jedyne co mogę zrobić by dmuchawa przestała dmuchać to porozłączać na wyłączonym zapłonie wszystkie wtyczki od panelu klimatyzacji. Bez tego auto jeździ normalnie ale sypie błędami.

Dzisiaj dodatkowo sypnęło dodatkowymi błędami:

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 47
Mileage: 286936 km
Time Indication: 0
Date: 2018.07.10
Time: 17:23:16

Do dzisiaj działał każdy czujnik (były wymienione wszystkie na nowe), pdc przestało działać nagle, nie wiem czy może stało się to przypadkiem czy miało to związek z climatronikiem.

Jeśli chodzi o panel climatronica to:

- działają wszystkie przyciski i pokrętła
- mogę wybrać manualnie każdą klapkę nawiewu i każda działa jak trzeba
- mogę wybrać temperaturę czy to zimną czy ciepłą i wszystko chodzi jak trzeba
- obieg zamknięty, nadmuch na szybę działa
- wyświetlacze nie migają i widać wszystko dobrze
- panel mogę wyłączyć/włączyć, ustawić tryb auto i słychać jak się ustawiają silniczki
- każde działanie wykonywane przy użyciu panelu widoczne jest na mmi, nic się nie zawiesza
- gdy ustawione jest na auto i gdy np ustawienie auto jest na 11 biegu to kręcąc pokrętłem widać jak zmienia się suwak na mmi i zatwierdzając kliknięciem powiedzmy 3 bieg, na mmi zmienia się tak jakby zaakceptowało ale nie zmienia się prędkość dmuchawy
- tak samo jest z nawiewami fotelów, wybieramy akceptujemy ale nic się nie załącza
- wszystko co nie działa ma związek z prędkością dmuchawy albo nie możnością włączenia nawiewu w fotelach.

Wszystko inne w aucie, czy to mechaniczne czy elektryczne działa idealnie, jest problem tylko z tą dmuchawą.

Macie jakieś pomysły, co i w jaki sposób mógłbym jeszcze sprawdzić ?

Wiem, jest tego dużo do czytania ale chciałem opisać to jak najdokładniej, mogłem o czymś zapomnieć ale jak sobie przypomnę to uzupełnię informację.

Dzięki za pomoc !
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6539
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-11, 07:08   

Masz solar? Jeśli tak to wyłącz go w klimatroniku i sprawdź czy dmuchawa dalej chodzi na postoju :)
Błąd zgłasza opornica (ten pierwszy bo dwa pozostałe to z wentylacji siedzeń). Sprawdziłbym wtyczki dobrze i przewody.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-11, 13:13   

Nie, nie mam solaru, opornica jest nowa, wtyczki tez wygladają okej i zostały psiknięte kontaktem, przewody nie mają śladów otarć (te od podszybia bo w środku nie sprawdzałem pod deską), wtyczki od climatronika i przewody też wydają się okej.

Nerwów już nie mam, tzn nie mam czasu martwić się tym gdy mam wolne, jak do soboty na spokojnie nie wpadnę co może być to w poniedziałek prowadzę do mechanika. Jak dojdziemy wspólnie co może być to ogłoszę co się przyczyniło do nagrody "wku.w roku" w mym kalendarzu :D
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6539
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-11, 13:18   

Bezpieczniki sprawdzone wszystkie? Może coś nadal z elektroniki robi psikus. Masz webasto i pilota?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-12, 10:32   

Bezpieczniki wszyściuteńkie sprawdzone, Webasto jest ale nigdy nie było z nim problemów ani nie zgłaszało/zgłasza błędów oprócz błędu pilota, którego nie mam od samego początku.

Ja już chyba sam nic nie wymyślę, może jeszcze na coś wpadnę a jak nie to niech specjalista szuka przyczyn ;/
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6539
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-12, 10:40   

Jak nie ma pilota no to nie. Bo z pilota też mogłoby się włączać. A Klimatronik się uruchamia czy sama dmuchawa?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-12, 12:52   

Opisałem wcześniej ale 5s po zaplonie odpala sie dmuchawa, nie zaleznie czy climatronik jest w pozycji auto/off. Podczas włączonego klimatronika i działającego na maxa wentylatora, klimatronikiem mogę robić wszystko oprócz regulacji obrotami dmuchawy oraz włączeniem dmuchaw foteli. Czyli mogę sterować nawiewami, mogę regulować temp., mogę wybierać obieg zamknięty itp i wszystko inne działa tylko nie to co związane z dmuchawa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2785
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-12, 14:45   

wobec tego ja bym zrobił tak...

- test z wypiętym kabelkiem zółtym z wtyczki opornicy (komunikacja z centralką)
- sprawdzenie przejścia/zwarcia na tym kabelku do centralki (pin B22)

Być może przy np braku/zaburzonej komunikacji z centralką (na co wskazuje błąd)
wiatrak jest wysterowany na max - ot tak żeby zwrócić uwagę użytkownika na
to że coś trzeba naprawić, często tak robią.

Jak będzie przejście na kablu to wg mnie zostają tylko takie ewentualności
- nowa opornica jednak tez jest zwalona
- coś z centralką - nie ma rady trzeba sprawdzić z inną centralką klimy
(tu nie mam pojęcia co blokuje CP w klimie, niech się ktoś wypowie)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6539
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-12, 15:18   

Myślę że opornica nie. Mogla być z Alona ale identycznie jak poprzednia? Kolega ma dość osobliwy problem i mało spotykany ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Blade 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: W-wa/WPR/WB
Wysłany: 2021-05-31, 09:28   

Hej,

Mam identyczny problem od wczoraj

01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
+
02289 - Control Module for Seat Vent; Driver (J672)
02290 - Control Module for Seat Vent; Passenger (J673)

W necie wyczytałem, że problem może leżeć w walniętym panelu climatronica. Ktoś to może potwierdzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 opony samochodowe 24opony.pl