Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-07-19, 22:00 [D3 preFL ALL
] Wymiana oleju w mostach
|
|
|
Pytanie do posiadaczy Audi D3,którzy wymieniali olej w wyżej wymienionych miejscach.Interesuje mnie ile faktycznie wchodzi oleju do tylnego mostu i skrzyni rozdzielacza.W aucie mam skrzynię biegów GNU.Co do doboru oleju to oczywiste,że podobnie jak w D2 zarówno do tylnego mostu jak i do rozdzielacza zalewa się olej 75W90.Z wymianą w tylnym moście nie będzie problemów (korek wlewowy z boku i spustowy z dołu). Przeglądając natomiast materiały na różnych forach dotyczące wymiany oleju w przednim mechanizmie różnicowym natknąłem się na problemy ze zlokalizowaniem korków - spustowego i wlewowego.Czy trzeba ściągać jakieś osłony,żeby się tam dostać i te korki zlokalizować? |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-19, 23:50
|
|
|
ja miałem zdjętą skrzynie to przy okazji miałem wymieniony olej w przednim mechanizmie dojście jest kiepskie musisz patrzeć z boku skrzyni z tego co pamiętam po prawej stronie jest taka śubka na klucz typu nimbus zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-07-20, 11:09
|
|
|
badyl napisał/a: | zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową | jeśli możesz to będę wdzięczny :-) |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-20, 17:42
|
|
|
na zdjęciu masz tył i przód skrzyni , koło półosi prawa strona przód imbus i tył skrzyni tak samo imbus , ja właśnie tam z tyłu miałem wlewany olej ale jaki nie mam pojęcia :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-07-21, 05:48
|
|
|
Badyl dzięki za fotki. :-) Dostęp chyba będzie nieciekawy,ale dla świętego spokoju zmienię te oleje w mostach.Pozdrawiam |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-07-21, 11:48
|
|
|
A jaki dokładnie olej zalewasz?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2012-07-21, 12:53
|
|
|
Serrgiusz napisał/a: | A jaki dokładnie olej zalewasz? | Mam kilka koncepcji :Motul Gear 300 75W90 GL4/G5 lub Valvoline SyntPower tdl 75w90 GL3/4/5.Poprzednie swoje a8-ki zalewałem valvoline tdl,ale myślę,żeby do obecnej D3 zalać motula. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-21, 15:39
|
|
|
nie ma problemu :-D |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-10-30, 17:47
|
|
|
Witam ponawiam temat przy okazji wymiany oleju w automacie chcę wymienić olej z tyłu w dyferencjale oraz w skrzyni z przodu i z tylu jaki olej polecacie i ile L będę potrzebował. Foto korka przedniego mechanizmu mile widziane. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-10-31, 09:49
|
|
|
Witam czytałem te linki wcześniej i żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem to że olej ma być 75W90 to wiem bardziej mi chodziło i markę , a to czy warto wymieniać czy nie , to ja chcę wymienić tylko może jakaś podpowiedź gdzie szukać korków spustowych i zalewowych co by nie tracić czasu . |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-31, 10:24
|
|
|
Rafał, szukaj zeszytu metodycznego nr 283 (SSP 283 ASB 09E), lub daj znać na priva, to Ci prześlę. W zeszycie tym masz dokładnie opisaną skrzynię oraz rozmieszczenia elementów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-17, 22:09
|
|
|
Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-19, 21:55
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ? |
Z tym jest taki sam problem jak z płynem ATF - producent nie przewiduje wymiany. Najlepiej jak masz skrzynię wyjętą, wtedy nie ma problemu, bo jest dobre dojście. Z prawej strony skrzyni przy prawej półosi, od strony przodu auta masz korek wlewowy na olej przekładniowy i to jest jednocześnie wskaźnik poziomu oleju. Z kolei z prawej strony skrzyni rozdzielczej, na przeciw wału napędzającego oś przednią jest korek wlewowy oleju do torsena i tylnej części skrzyni. Można próbować dostać się przez oba korki jakimś przewodem i odessać olej a następnie zalać nowy. Nie będzie to pełna wymiana, ale jedna wymiana. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-20, 08:57
|
|
|
Czyli można to tylko zrobić tak jak myślałem przez odessanie. |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|