Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Wymiana wahaczy przedniej i tylnej osi - p  
Autor Wiadomość
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2020-03-08, 15:45   [D3 preFL ALL ] Wymiana wahaczy przedniej i tylnej osi - p

Witajcie. Chciałbym wymienić u siebie z przodu i z tylu wahacze przedniej i tylnej osi. Wymieniłem jakieś 10 tyś temu wahacze górne przedniego zawieszenia na nowe (lemfordery) i je pozrywało :/ . Teraz stwierdziłem że najrozsadniej będzie kupić kompletne zawieszenie przód, tyl i pytanie do Was drodzy koledzy:

1.jakiej firmy? Myle, Trw, A może Mapco (jeden tyś taniej od w/W wymiemionych)

2. Myślałem też o tulejowaniu ale mechanik doradza mi wymianę na nowe z uwagi na to ,że gały mogą być rozbite tak czy siak... nie wiem mam 210000 przebiegu oryginalnego.

3. Jak to prawidłowo złożyć by nie rozwialilo się znowu po 10 tyś chciałbym tego przypilnować osobiście?

4. Mógłby ktoś się podzielić wiedzą na temat numerow samych tulei bo nr wahaczy znalazlem już na forum.

Druga sprawa pływa mi tył, już wiem że to najprawdopodobniej tuleje zwrotnicy tylnej - tak udało mi się doczytać. Ale również chciałbym wymienić wszystkie tuleje/Wahacze tylnej osi i o tym zapomnieć. Ale nie mogę znaleźć ani tulei ani wahaczy. Czy ktoś pomoże i podrzucił by numery części? Lub namiary gdzie to kupić?

Z góry serdecznie za odpowiedzi i pomoc dziękuję
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-08, 16:42   

pozrywało tuleje bo były zle skręcone wahacze, pewnie na podniesionym aucie, jeśli to był lemforder to raczej sworznie będą sztywne, wiec polecam same tuleje
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-03-08, 18:17   

Tak jak Artur napisał ktoś nie miał pojęcia o robocie <blee> ja wymieniałem same tulejki w górnych wahaczach jakieś 50tys temu i nic nie puka, wsadziłem LM koszt około 100,- na cztery wahacze, natomiast jeśli chodzi o pływanie tyłu to na 99% takie coś głównie pływa na łukach jak droga nierówna ?

[ Dodano: 2020-03-08, 18:19 ]
radziu797 napisał/a:
gdzie to kupić?

Pisz do Michała wszystko ogarnie ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-03-08, 19:40   

Pływanie tyłu = 99% źle ustawiona zbnierzność.
Jak sworznie dobre to wymieniaj tylko tuleje. Bez sensu pchać się w całość.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2020-03-08, 22:03   

Tył pływa jak najadę np na studzienkę kanalizacyjną czuć uskok tylu w prawo. Gdy zaczelo mi sie to objawiac też myślałem że trzeba zrobić geometrię i po jej wykonaniu problem nie ustał.

Właśnie już napisałem z zapytaniem o te części dzięki za info.

A jak sprawdzić te sworznie ? Czy trzeba wszystkie wahacze na stół położyć żeby to zobaczyć?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-03-09, 07:10   

U mnie tył tak uciekał że przy większej prędkości myślałem że mnie wyprzedzi,ale tylko na łukach, ta tulejkę ciężko zdiagnozować ponieważ widać że jest rozerwana dopiero po wyjęciu z wahacza, a co do sworzni jak jest duży luz to ruszając kołem zobaczysz jak mniejszy to na szarpaki <jezyk2> wbrew pozorom zawias w D3 moim zdaniem jest bardzo wytrzymały ja zrobiłem swoją ponad 300k i z tyłu robiłem tylko te tulejki koszt około 150,- natomiast z przodu robiłem dwa razy górne wahacze (za drugim razem regenerowałem sworznie) i łączniki stabilizatora i to wszystko nie licząc rozwalonego miecha,ale to była moja wina <jezyk2>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-03-09, 09:12   

Te tuleje też wymieniałem. Tylko profesjonalnie zrobiona zbieżność i będzie dobrze.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
radziu797
[Usunięty]

Wysłany: 2020-03-13, 00:49   

Mam pytanie, a jak skręcić wahacze na opuszczonym samochodzie ?? Przecież koło przeszkadza i nie dojdzie kluczem ??
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-03-13, 06:19   

Z kanału lub podnośnika najazdowego bez problemu dojdzie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2020-03-13, 08:42   

Ustaw sobie zawieszenie w położenie standard.Przed podniesieniem auta pomierz odległość od krawędzi błotnika do środka koła. Później jak założysz nowe wahacze podlewaruj za dolny wahacz do góry aby uzyskać ten sam wymiar co przed demontażem i skręcaj wahacze.
Ustaw sobie zawieszenie w położenie standard
_________________

 
 
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-04-14, 23:57   

Podepnę się pod temat.
Potrzebuje się dowiedzieć z jakim momentem należy dokręcać wahacze z przodu?
Kupiłem poliuretany i nie chciałbym zrobić kaszany :>
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-04-16, 08:14   

radziu797 napisał/a:
Mam pytanie, a jak skręcić wahacze na opuszczonym samochodzie ?? Przecież koło przeszkadza i nie dojdzie kluczem ??


Zawsze możesz postawić na "kobyłkach" bez koła, kobyłkę podkładasz pod sworzeń dolnego wahacza :]

Cytat:
Z kanału lub podnośnika najazdowego bez problemu dojdzie.


Do górnych nie bardzo ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-04-16, 08:49   

Marcin2013 napisał/a:
Cytat:
Z kanału lub podnośnika najazdowego bez problemu dojdzie.


Do górnych nie bardzo

Wymieniałem, jak się chce to się dojdzie ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.