Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-17, 10:16 [D3 ALL
] Montaż kiery F1 + Grzanie
|
|
|
Postanowiłem zrobić przewodnik jak zmienić kierownicę bez F1 na F1 + Grzanie
zatem co potrzebujemy :
taśmę pod kiere grzana 4E0953451B
moduł pod kiere grzaną 4E0953549B [ numer modułu został poprawiony na własciwy a stary usunięty , przepraszam za zamieszanie]
kierę F1 + grzanie
tutaj podaję zestaw kierownic jakie sa dostępne
4E0419091AP wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
4E0419091AP25D (czarny); -LA, LR
4E0419091AP39H huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX
4E0419091AP6K9 indygo; -Czy, LT
4E0419091AP74J jive (szary beż); -LV, LW, LY
--------------------------------------------------------------------
4E0419091BE wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD :
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""
4E0419091BE25D Dusza (czarny); -LA, LR
4E0419091BE1KT Dusza (czarny); -LA, LR
4E0419091BE39H huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX
4E0419091BP 1LF indygo
4E0419091BE6K9 indygo; -Czy, LT
4E0419091BE74J jive (szary beż); -LV, LW, LY
--------------------------------------------------------------------
4E0419091CE wielofunkcyjny kierownicy; koła (skóra-podgrzewane); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZD
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
4E0419091CE1KT Dusza (czarny); -LA, LR
4E0419091CE1LT huśtawka (ciemnoszary); -LF, LU, LX
4E0419091CE1LF indigo blue; -Czy, LT
4E0419091CE1VB beżowo-szary; -LV, LW, LY
__________________________________________________________________
BEZ GRZANIA!!!!!!!!!!!!
4E0419091CD mult.steering koła (skóra); dla pojazdów z tiptronic; PR-2ZS
Przepraszam za tlumaczenie...
Do operacji zabieramy sie następujaco :
najpierw podważamy dwie zatyczki polokragle za kiera [ robimy to na odpalonym aucie ]
kiere ustawiamy pod katem w którym wyjelismy zatyczki
gasimy auto i włączamy blokade kiery
kluczyk w kieszeń !!!
otwieramy bagaż i odkrecamy aku....
[ i jezeli kluczyk polozyliscie w bagazu a klape zatrzasneliscie to macie klopot a jezeli gluczyk zostal na rynience czyli wnece miedzy bagazem a uszczelka to macie duzego pecha
zakladajac że kluczyk zapasowy został 300 km od miejsca gdzie przebywacie zostaje wam hotel tylko]
wracamy do kabiny próbujemy wlaczyc mmi np. po to aby reszte prądu z kabli wykrzesac
odkrecamy 2 torxy z kktórych zdjeliśmy wczesniej zatyczki
torxy nie wychodza tylko poduszka sie wysuwa w nasza strone
odciagamy ją do siebie delikatnie troszke
natepnie odpinamy 2 wtyczki i odkladamy poduche w bezpieczne miejsce
teraz potrzebujemy klucza spline którym odkrecimy kiere...
odkreca sie w lewa strone czyli normalnie
kiery nie da sie zle zalozyc bo sa tam dwa otwory które wchodza na bolce
pamietajmy ze pomimo ze mamy wlaczona blokade kiery to jedna reka trzymac kiere a druga odkrecać tak aby nie uszkodzic blokady elektrycznej
po odkreceniu mamy na zewnatrz tasme ...
ja nie zmienialem taśmy ani modulu bo mialem odpowiednie akurat u siebie ...
pamietajajcie ze jezeli zmieniacie tasme to po jej wyciagnieciu najprosciej zaznaczyc polozenie wtyczki tasmy starej i obrucic w lewo do oporu a potem liczyc obroty
i tyle samo obrotów ma byc na nowej bo inaczej zerwiemy....przy skreceniu na maxa kiera w jedna ze stron bedzie tasma wtedy za krótka
zakladamy kiere f1
przykrecamy kluczem dynamometrycznym momentem 50Nm
przykrecamy poduche u mnie bylo to uciazliwe bo nie moglem jednym z torxów natrafic na gwint ale udalo sie
zakladamy zaslepki
podlaczamy aku
kodujemy
mamy F1 + grzanie
ja miałem kiere grzaną wiec nie zmienialem nic wiecej poza kodowaniem i kiera z grzaniem + f1
podziękowania DLA KOLEGI JORDAN
za wsparcie w projekcie
mam nadzieję że fotki będa dzialać
na koniec .... tak parkuje sie w pl
|
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-17, 12:50
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | na koniec .... tak parkuje sie w pl |
Chodnika sporo parking mały to co się dziwić
BTW co to ma do tematu?? |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-17, 13:11
|
|
|
tia dobre chodnika.....
to tak na odstresowanie po zabawie z poducha powietrzna ja sie pykalem ze wystrzeli w momencie odpiecia albo jak bedzie lezec obok |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Pawelpaw
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 19 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-10-17, 14:50 Re: Montaż kiery F1 + Grzanie
|
|
|
zatem co potrzebujemy :
taśmę pod kiere grzana 4E0953451B
moduł pod kiere grzaną 4E0953451B
kierę F1 + grzanie
tutaj podaję zestaw kierownic jakie sa dostępne
Wie ktoś może które moduły obsługują grzana kiere i łopatki? Czy moduł w d3 jest osobnym elementem od taśmy czy tworzy jedna całość? Z powyższego wynika ze to jedna cześć jest bo numer identyczny 😀 |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-10-17, 17:30
|
|
|
moduł jezeli miales grzana kiere to spoko obsłuży
moduł to osobna częsć
jak miałeś grzanie to taśma ostaje się
wpinasz manetki i hoola jezeli zakodujesz poprawnie |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Pawelpaw
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 19 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-10-17, 17:55
|
|
|
Nie mam F1 ani grzanej kiery. Powyżej jest błąd w numerach części... ktoś się orientuje jaki jest numer sterownika, który obsługuje grzanie + F1? |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-10-17, 18:21
|
|
|
W jakich numerach cześci jest błąd?? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-10-18, 08:43
|
|
|
dracus6662, a tutaj:
taśmę pod kiere grzana 4E0953451B
moduł pod kiere grzaną 4E0953451B
niby dwie czesci a ten sam nummer |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawelpaw
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 19 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2016-10-24, 19:15
|
|
|
Dobra. Metodą eliminacji ustaliłem, że numer taśmy do kiery grzanej i F1 to 4e0953541b
Nadal nie wiem które moduły/sterowniki kiery obsługują grzanie i F1.
Może ktoś potwierdzić numer sterownika? |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2016-10-24, 20:13
|
|
|
Pawelpaw napisał/a: | Dobra. Metodą eliminacji ustaliłem, że numer taśmy do kiery grzanej i F1 to 4e0953541b
Nadal nie wiem które moduły/sterowniki kiery obsługują grzanie i F1.
Może ktoś potwierdzić numer sterownika? |
oczywiście że nie!!!
moduł kierownicy pod grzanie i F1 musi być :4E0953549B ja przynajmniej taki kupiłem i działa!!!
Dodam że mam taśmę o numerze 8E0 953 541E z VW PHEATONA i działa,jedynie trzeba zmienić żółtą wtyczkę od Airbaga(jest inna)
Oczywiście mowa jest o kierownicy przedliftowej (okrągła poducha) - nie wiem jak jest w poliftowych modelach. |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-10-27, 17:21
|
|
|
Piekny i napewno przydatny tutorial ale tak zeby wszystko dopiac na ostatni guzik cytuje wpis kolegi z forum tzn jak zakodowac kierownice...
0 xxxxx: model 0 = lewej strony kierownicy
1 = Prawa Ręka kierownicy
2 = z lewej strony kierownicy Fingerprint Identification
3 = prawy Mocne Strony z Fingerprint Identification
- pierwsza cyfra 0, bo kierownicę masz po lewej (kierunki określa się tak jak siedzisz za kierownicą)
Xxxx 0x: Regulacja kolumny kierowniczej? +1 = Elektryczna regulacja kolumny kierowniczej
0xx xxx: Kierownica 0 = Standardowa kierownica
1 = kierownica sportowe
2 = Wielofunkcyjne kierownicy
- druga cyfra od prawej tak jak wybór, czyli jeśli masz wielofunkcyjną to 2, a jak sportową, to 1, a jeśli masz elektryczną regulację sportowej to 1+1, a jak elektryczną regulację wielofunkcyjnej to 2+1=3 czyli wstawiasz 3
0xxx xx: Tiptronic i ogrzewanie +1 = Z Tiptronic
2 = z kołem kierownicy ogrzewanie
0xxxx x: komputer pokladowy / Cruise Control System (CCS) / Adaptive Cruise Control (ACC) 0 = Nie Board Computer - Nie Cruise Control System (CCS) - Nie Adaptive Cruise Control (ACC)
1 = z komputer pokladowy
2 = z Cruise Control System (CCS)
3 = Adaptive Cruise Control (ACC)
4 = z forum komputer i Cruise Control System (CCS)
5 = z Zarządu Computer Adaptive Cruise Control (ACC)
0xXXXX: Podwozie 1 = Sedan
i tak dalej. czasami przydają się PR-kody z wyposażenia. Określ co masz z wyposażenia, to napiszę dokładniej.
Poprawiam na oryginalną treść, bo tłumaczenie dobija:
0?xxxxx : Model
0 = Left Hand Steering
1 = Right Hand Steering
2 = Left Hand Steering with Fingerprint Identification
3 = Right Hand Steering with Fingerprint Identification |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-03-16, 21:30
|
|
|
Piszecie że jak było grzanie to obsłuży F1, a ja mam pytanie posiadam F1, ale bez grzania czy trzeba zmieniać moduł i taśmę, czy można w VCDS sprawdzić numer modułu ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-11-15, 09:13
|
|
|
Ma ktoś może numery części dla po lifta?
Czy można zaadoptować te, które są w przed liftem? |
_________________
|
|
|
|
|
|