Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Zmiana klocków hamulcowych tył  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-04-03, 20:53   [D3 ALL ] Zmiana klocków hamulcowych tył

Witam,

Po własnych przeżyciach i poszukiwaniach instrukcji jak to zrobić postanowiłem napisać taką ;)

Zaczynamy od wymagań:
-VCDS

Zaczynamy wiadomo od ustawienia trybu pod nośnika i podnosimy auto, podłączany się VCDSem, zdejmujemy koła. Te czynności nie mają specjalnej kolejności.

Teraz będzie już ważna kolejność.
Za pomocą VCDSa wchodzimy w sterownik hamulca ręcznego 53, wybieramy ustawienia podstawowe 4, ustawiamy grupę 005 i potwierdzały przyciskiem GO. Zaciski się otworzą i poczekamy chwilkę, wtedy załączymy przyciskiem ON/OFF/NEXT ustawienia podstawowe na ON. ważne aby było to na założonych zaciskach. Potwierdzały przyciskiem DONE, GO BACK i CLOSE CONTROLLER, GO BACK.

Teraz odkręcamy zacisk i tu uwaga nie zdejmujmy odrazy go z klocków tylko włóżmy śróbokręt między stary klocek a tłoczek i wpychamy tak aby później zmieściły się nowe. Tłoczka się nie da wkręcać jeśli jest poprawnie otwarty, dlatego wcielamy.

Zdejmujemy zakładamy nowe i zakładamy zacisk. Zakręcamy.

Analogicznie zmiana drugiej strony.

Po zmianie obu strony wracamy do VCDSa. Wchodzimy do sterownika ręcznego 53, adaptacja 10, i grupa 06.
Wpisujemy grubość nowego klocka w mm. Między 3mm a 14mm. Dalej TEST, SAVE i DONE, GO BACK, zamykany kontroler CLOSE CONTROLER, GO BACK.

Pozostaje zamknąć zaciski wchodząc w sterownik 53, ustawienia podstawowe 4, grupa 006 i zacisk się zamknie. Po chwili potwierdzały DONE, GO BACK i zamykany kontroler CLOSE CONTROLER, GO BACK.

Teraz musimy wykonać test hamulców. Sterownik 53, ustawienia podstawowe 4, grupa 010 i wykonujemy. Po wykonaniu ustawienia standardowe powinny przełączyć się na OFF (czasem już przy zamykaniu się mogą tak przestawić). Zacisk sobie trochę "polata" i wszystko powinno zakończyć się pomyślnie.

Pozdro,
Karol
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-03, 20:59   

Z tym przedostatnim akapitem to różnie bywa, czasami jak pójdzie coś nie tak, to pada sterownik i klapa. Dodam, że przy takiej operacji dobrze jest podłączyć komputer do zasilania (a nie na baterii) i na wszelki wypadek jakiś mały prostownik do akumulatora. A adaptację (test zacisków) to przeprowadzić ze 3 razy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-04-03, 21:18   

Zapomniałem wspomnieć o prostowniku i zasilaniu kompa. No ja zrobiłem kilka razy adaptacje ale to ze wzgledu na to że raz zamknołem zacisk zdjęty i miałem pełno błędów ;)

Dobrze jest po wejściu do grup w ustawieniach podstawowych, po wykonaniu otwarcia, zamknięcia czy adaptacji poczekać około 30 sekund zanim zakończymy dane zadanie przyciskiem DONE, GO BACK
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-03, 17:59   

pebo napisał/a:
Dodam, że przy takiej operacji dobrze jest podłączyć komputer do zasilania (a nie na baterii) i na wszelki wypadek jakiś mały prostownik do akumulatora.


A ja mam pytanie z tym podpinaniem zasilania dlatego trzeba podpiąć żeby przez cały czas wykonywania wymiany klocków nie wyłączać zapłonu ??
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-03-03, 18:18   

Marcin2013 napisał/a:

A ja mam pytanie z tym podpinaniem zasilania dlatego trzeba podpiąć żeby przez cały czas wykonywania wymiany klocków nie wyłączać zapłonu ??


podbijam pytanie
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-03-03, 20:12   

Do wykonania funkcji hamulca postojowego niezbedne jest zasilanie minimum 12v inaczej wybrane procedury nie startuja stad wymagane podlaczenie prostownika.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
olozwirski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: wkz
Wysłany: 2015-03-03, 20:51   

No i weź tu człowieku zrób coś we własnym zakresie...
_________________
Narazie czytam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-03-03, 22:52   

aro51 napisał/a:
Do wykonania funkcji hamulca postojowego niezbedne jest zasilanie minimum 12v inaczej wybrane procedury nie startuja stad wymagane podlaczenie prostownika.

Tak, tym bardziej, że EPC może wyłączyć zasilanie i można zostać z zablokowanymi hamulcami.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-04, 07:25   

A rozumiem czyli otwieram zaciski i wyłączam VCDS i zapłon :) tylko nie wiem czy mam racje , ale gdzieś wyczytałem że podpięcie prostownika pod D3 to coś tam nie jest wskazane bo może się uwalić moduł zarządzania energią , w sumie zamiast prostownika można chyba odpalić silnik ?? na czas procedury.
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-03-04, 11:55   

Moj modul zarzadzania energia ma sie dobrze po prostowniku i 1000 innych d3 takze to moze i Twoj wytrzyma :D prostownik to standardowa procedura serwisowa.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-03-04, 12:12   

https://www.youtube.com/watch?v=gompWKO2aEk

no to jeśli trzeba podłączyć prostownik na postoju z podłączonymi klemami to odradzam robienia tego prostymi prostownikami bo sie spali nie tylko bezpiecznik ale całe urządzenie mi siadły w ten sposób 2 prostowniki za 60zl z casto naszczeście uznali reklamacje ;p
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
pawelec 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 98
Skąd: München/Geretsried/Łódź
Wysłany: 2015-06-24, 19:52   

Chce zapytać czy mając ok 4 - 5 mm klocków z tyłu wytrzyma mi jeszcze jakieś 1 tys czy 2 tys km ?? bo nie chciałbym aby mi się coś zablokowało i auto stanie na drodze
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-06-25, 05:16   

Teoretycznie tak, praktycznie lepiej zrobić jak najszybciej. Z tego co pamiętam błąd pokazuje się juz przy 6mm. Ale nie ma tam żadnego czujnika ani nic więc niby mogą swobodnie się dalej ścierac klocki. Byle nie do blachy :)

Nowe mają około 14mm więc jak te 9-10mm starłeś w pwoiedzmy dwa lata i 20tyś to myślę, że 4-5mm wystarczy na 1-2tys :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-29, 04:30   

O ile ma sie lekka noge do heblowania to tak. Jeden zmienia 2x w roku inny raz na dwa lata mimo ze obaj po 30tys robia. Tu roznie jest.
 
 
pogi1986 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pogi
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 207
Skąd: Rybnik/Caernarfon (UK)
Wysłany: 2016-10-31, 22:33   

Instrukcja super wymiana klocków wykonana bez żadnych problemow dobrze ze napisałeś ze jednak trzeba ich wypchnąć standardowo śrubokrętem bo na początku czekałem aż sie całe otworzą dopiero pozniej weszlem na forum:) i wszystko poszło jak po maśle <okok> Pytanie tylko jakie grubości nowych klocków macie bo moje maja 10mm trochę cienkie chyba ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.