|
Autor |
Wiadomość |
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-04-25, 11:46 [D3] Wymiana hamulców tylnych na 335mm
|
|
|
Witam, postanowiłem napisać ten manual dla potomnych :-)
W moim przypadku wymieniałem z 310mm na 335mm.
Co będzie nam potrzebne:
- jarzma
- osłony tarcz hamulcowych
- tarcze hamulcowe
- klocki hamulcowe
- komputer z kablem i oprogramowaniem
- podnośnik
- klucz płaski 13, 17, 18
- klucz nasadowy 13, 17
- torx T30
Operację zaczynamy od podłączenia komputera oraz włączeniu trybu wymiany klocków hamulcowych. Ja użyłem instrukcji dostępnej na forum napisanej przez kolegę drago_o dostępnej tutaj http://www.a8team.pl/d3-a...2523.htm#145043
Kolejnym krokiem jest włączenie trybu podnośnika.
Luzujemy koło, podnosimy auto, zdejmujemy koło, zabezpieczamy auto.
Następnie odkręcamy zacisk, dwie śruby, klucz 13 i 17.
Wyjmujemy klocki i tarczę.
Następnie odkręcamy osłonę, trzy śruby torx T30.
A na koniec jarzmo, klucz 18.
Tarcze, klocki i jarzma bez problemu można nabyć u kolegi z forum michalwruszak.
Osłony tarcz row, jednak ich cena i czas oczekiwania jest lekko wysoka więc można włożyć używane z VW Phaetona. Pasują idealnie. Mam takie u siebie. Ich numery to:
- 3D0615612A
- 3D0615611A
Kosztowały 200zł
Zestaw klocków HAWK PC, tarcz ATE oraz jarzm TRW kosztował ok 1300zł
Robocizna bezcenna :-)
P.S. Jeśli ktoś potrzebuje jarzma i osłony 310mm to zapraszam na PW. Tarcze 310mm również powiadam. Tak, wiem używane... Używanych się nie montuje... Jednak tarcze są w bardzo dobrym stanie. Grube, bez rys, uszkodzeń, rantów i wżerów, proste i nie wypaczone.
|
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-04-25, 12:15
|
|
|
no kolega sie postarał napewno sie komus przyda |
|
|
|
|
|
|
|
kkrzysi0
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: LU/JG
|
Wysłany: 2017-05-12, 20:04
|
|
|
Dołączam się do grona przerobionych na 335
PS.Bardzo przydał się ściągacz 3 ramienny, nie mogłem lewej strony tarczy ściągnąć, prawa poszła ok.
PS2. Tarcze 335 da się wymienić bez zdejmowania jarzma
PS3. Freeq dobre te klucze Schmith?
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-05-12, 22:29
|
|
|
kkrzysi0 napisał/a: |
PS3. Freeq dobre te klucze Schmith?
|
Jarzma było ciężko odkręcić. Więc użyłem młotka... Takiego w miarę sporego... Test młotka przeszły pozytywnie, uszkodzeń praktycznie brak (poza lekkimi obiciami chromu). Klucz nie pękł, nie wygiął się więc jak na domowe potrzeby sądzę że są ok :-) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |