Ogłoszenie 

Opony samochodowe Felgi Audi A8 opony width= Porównywarka OC mfind forum a8 zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Sprawdzanie VIN
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 3.0TDI ] Zmiana rozrządu - prośba o pomoc  
Autor Wiadomość
tomaug 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 11:30   [D4 10 3.0TDI ] Zmiana rozrządu - prośba o pomoc

Witam wszystkich

Mam do was prośba o poradę w sprawie. Posiadam Audi A8 D4 po lifcie z 2014 roku 3.0TDI 150 tyś km przebiegu. Kupiłem je pół roku temu. Ostatnio jak byłem u mechanika w serwisie autoryzowanym ale nie Audi ten stwierdził że zwraca mi uwagę że gdy silnik jest zimny po uruchomieniu go słychać przez sekundę/dwie sekundy metalowy dźwięk a później ustaje. Twierdzi że słychać rozrząd, i proponuje zastanowić się nad wymianą rozrządu. Jak zadzwoniłem do innego mechanika który naprawia Audi powiedział że najprawdopodobniej do wymiany są same napinacze a rozrząd niekoniecznie. Że oczywiście trzeba to sprawdzić, ale rozrząd raczej jest do wymiany przy 250-300tyś km a nie przy 150tyś. Jak spytałem w tym pierwszym serwisie Audi czy może nie wystarczy wymienić same napinacze usłyszałem odpowiedź że oni samych napinaczy nie wymieniają że trzeba wymienić przy rozrządzie full rzeczy.
W związku z tym mam prośbę o poradę jakie są wasze doświadczenia i czym się sugerować. Serwis stwierdził że koszt całości to kilkanaście tysięcy zł, drugi mechanik powiedział że napinacze około 2-3 tyś a jak z rozrządem to około 6 tyś zł. Pomóżcie plissss. Może ktoś z Was miał już podobne zagwostki. <prosze>
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 108
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-08-22, 15:59   

Cześć
Rób całość czyli cały rozrząd.Dużo z tym roboty i nie ma sensu oszczędzać.
Wymień od razu uszczelniacz na wale korbowym bo to bolączka 3.0 tdi
 
 
tomaug 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 16:03   

Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ?
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 53
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 219
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-08-22, 16:18   

koszt uszczelniacza to pewnie około 100 zł ale żeby go wymienić to pewnie trzeba motorem ze skrzynką w dół wyjechać , jak kolega @Jacek82 napisał rób cały rozrząd i całą resztę pewnie na 200 tyś km będziesz miał spokój , <bezradny> <bezradny> <bezradny>

Napisz do FOSS-a to pewnie Ci to ogarnie w normalnych pieniądzach .
_________________

 
 
tomaug 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 16:22   

Ok, super, dziękuję za info. A skąd namiary na tego FOSS-a wziąć ?
Sorry może za głupie pytanie, ale kim jest ten FOSS ? czy ma jakieś duże doświadczenie i jest solidny i zna się na Audi A8 D4 ?
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 64
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-22, 21:09   

Szukaj gościa z cygarem w ustach.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 108
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-08-22, 23:44   

tomaug napisał/a:
Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ?

6 tyś brutto robocizna sama
 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 97
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-22, 23:45   

Robiłem to dokładnie u siebie, cena 6 tys to realna . Mie wyniosło tyle co części i około 2000 zł - 2500 zł o ile pamiętam i to po sowitym rabacie (od razu cały serwis zrobiłem). Co do rozrządu to pewnie ma racje ja u siebie właśnie takie oznaki miałem ale przy większym przelocie.

Padają napinacze ale wymienia się oczywiście całość !
 
 
tomaug 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-23, 12:59   

Super, bardzo dziękuję za odpowiedź. Już się wywyeidziałem robocizna i części około 8-9 tyś. Jeszcze ten mechanik mówił że jeśli zbliża się termin wymiany oleju a akurat u mnie tak jest to może po wymianie ucichnie i nie trzeba będzie w tej chwili robić rozrząd, ale to jest do sprawdzenia. NIc pewnego, czysta hipoteza.
 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 97
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-26, 00:37   

A w smoki wierzysz ? To nie hałasuje bo olej stary, tylko napinacz nie trzyma oleju, po paru godzinach opada. Lepiej od razu bież się za rozrząd bo szkoda oleju marnować.
 
 
tomaug 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-28, 14:10   

Panowie, mam takie swoje przemyślenia. W związku z tym że samochód posiada system start/stop i jeżdżąc często w korkach samochód często się wyłącza i włącza to może wymiana rozrządu już przy 150tyś jest spowodowana że samochód wielokrotnie częściej niż w przypadku samochodu bez takiego systemu musi się uruchamiać, a jak wiadomo największe przeciążenia/obciążenia występują przy takich rozruchach. Co sądzicie na ten temat ?
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 108
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-08-29, 13:32   

Największy fajans to materiały z jakiego jest wykonany rozrząd ale system S/S też pomaga w destrukcji.
Śmieszne jest to,że technologia idzie do przodu i to pada a w takim w123 lub w124 złotówa robił milion przebiegu i zapominał o wymianie rozrządu.... nie wymieniając oleju :]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4634
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-03, 16:06   

dlatego jest tak że poszli po rozum do głowy i to specjalnie tak zrobili a ty łosiu płać :P
a na poważnie to już w tym roku chyba miało być już być poprawione
 
 
hitch5 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-22, 10:34   

U mnie napinacz był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 100 tys km. Przy 150 tys głowica silnika - koszt 30 tys, Audi wzięlo 12 na siebie więc fv na 18 tys. Samochód mam od nowości od 2012, start stopu nigdy nie używam. Aktualnie auto jeździ tylko w trasy i ma przejechana 180 tys - od dłużczego czasu odpukać nic się nie dzieje.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 41 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4634
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-11-22, 14:51   

no mnie bawią takie teksty
teraz zrobiłem tuarega czy akoś tak to się pisze wypadło gniazdo zaworowe i wytłukło tłok jak by to było na pierwszym lub 3 cylindrze to by motoru nie wyrywał bo tylko tu jest dostęp do korb .
Głowica 300 zł odałem do zrobienia sprawdzenia 480 zł kosztowało zregenerowanie jej tłok 100 zł
rozrząd 2400 uszczelniacze ze 150 plus robota
ale gdzie tu 30 tys to ja nie wiem jak :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon Porównywarka OC

| Forum Audi A6 i A7 | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |