Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 12 3.0TDI ] Ubywający płyn chłodniczy  
Autor Wiadomość
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-16, 18:22   [D4 12 3.0TDI ] Ubywający płyn chłodniczy

Witam wszystkich,
Piszę bo moje a8 mnie ostatnio bardzo rozczarowało. Autem od nowości przejechałem 140 tys km, wcześniej bez większych problemów. Ostatnio pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego i rzeczywiście musiałem go uzupełnić. Obserwowałem na bieżąco poziom płynu i stwierdziłem, że nadal go delikatnie ubywa. Aktualnie jestem na wakacjach więc oddałem a8 do serwisu. Dostałem enigmatyczną wiadomość, że wstępne sprawdzenie Audi wykazało, że konieczny będzie demontaż głowicy silnika. Dla mnie brzmi to jak uszczelka pod głowicą. Jeśli rzeczywiście tak jest to niezawodność Audi to jakiś żart. Przebieg nie jest szokujący, auto od nowości serwisowane w ASO, zadbane. Czy istnieje jakaś szansa, że to jednak nie uszczelka? Czy słyszeliście o podobnych przypadkach?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-16, 21:30   

hitch5 napisał/a:
Czy istnieje jakaś szansa, że to jednak nie uszczelka? Czy słyszeliście o podobnych przypadkach?
Mało prawdopodobne że to uszczelka pod głowicą. Podejrzewam, że gdzieś przy głowicy jest wyciek a "serwisówka" Audi sugeruje demontaż głowicy no więc majstry chcą demontować ...ale jak wspomniałem, to tylko domysły.

Jeżeli wyciek nie jest za duży to bierz to auto i jedź do domu, ewentualnie Assistance z autem zastępczym i niech ubezpieczyciel ściąga furę.

Gdzie na wakacjach, zagranica ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-16, 21:41   

W temacie Assistance i gwarancji mobilności: Audi proponowało, że dowiezie mi płyn, za który będę musiał sam zapłacić. Chyba nie muszę tego komentować.
A wakacje daleko i mam utrudniony kontakt z serwisem.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-16, 21:48   

A co z Assistance z twojej ubezpieczalni? Wychodzę z założenia, że takowe posiadasz <hihi>

Koszty takiej naprawy zagranicą mogą powalić na kolana, uwierz mi wiem co piszę ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-16, 22:04   

Trochę niejasno to napisałem. Auto jest w serwisie w Poznaniu, zostawiłem je tam przed wylotem. A kontakt jest utrudniony bo przebywam w egzotycznym miejscu a koszt połączenia jest ogromny. Co do kosztów naprawy, to w Polsce też mogą powalić. Kupiłem u nich w tym roku drugie nowe Audi i przymierzałem się do trzeciego, jeśli okaże się, że to coś poważnego to będę walczył, żeby Audi Polska partycypowało w kosztach.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-16, 22:30   

Osobiście wstrzymałbym jakiekolwiek naprawy do powrotu do kraju, niech Ci pokażą czy też wyjaśnią co jest nieszczelne i podejmiesz decyzję na miejscu ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-17, 10:51   

Dzięki, tak też mam zamiar zrobić. Swoją drogą ciekawi mnie czy takie problemy z tym silnikiem to odosobniony przypadek. Uważam, że problemy z silnikiem przy takim przebiegu to po prostu porażka.
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2017-11-17, 12:24   

Pompa wody, dużo było wadliwych
to oczywiście przypuszczenia.
 
 
LMG88 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3 4.2TDI Long
Wiek: 36
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 13
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2017-12-01, 08:28   

Moj znajomy rowniez w 3.0 diesel mial taki problem, auto zakupil uzywane wiec sam staral sie znalezc problem
Jesli mala ilosc plynu ucieka, a pod autem nie ma zadnych sladow moze sie okazac ze to jednak glowica
Prostym sposobem jest sprawdzenie tego poprzez sprzet ktory bada plyn chlodniczy poprzez zbiorniczek na plyn chlodniczy. Chemikalia ktore sie znajduja w takim testerze w momencie z kontaktem ze spalinami zmieniaja barwe i wtedy mamy jasna sytuacje ze to glowica jest gdzies peknieta
Samo rozbieranie glowicy na poczatku moze nie dac zadnych rezultatow a koszty i czas ogromne
U kolegi okazalo sie ze z glowicy jest mikro pekniecie i plyn dostawal sie do cylindra
Ale pierwszy zabieg to wlasnie tester na plyn chlodniczy
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-12-01, 08:38   

hitch5, już w kraju? Wiesz co się dzieje z motorownią?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-11, 13:13   

Wróciłem, przez ponad tydzień jeździłem zastępczym Q5 i dzisiaj dostałem diagnozę usterki z serwisu. Już nawet nie mam ochoty odbierać A8 z tego serwisu: poszła uszczelka pod głowicą, co doprowadziło do odkształcenia się głowic, które nadają się do wymiany. Koszt naprawy to bagatela 31 000. Będę walczył z Audi Polska o chociaż częściowe pokrycie kosztów. Wygląda na to, że to moje pierwsze i ostatnie A8 w życiu. Przy podobnym problemie w XC90 D5 Volvo Poland samo zaporoponowało pokrycie połowy kosztów a Audi Polska ma klienta gdzieś. Syn się przymierzał teraz do A5 Sportback ale chyba powiem mu, żeby zmienił plany.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-11, 13:42   

Jak koszty duże to można taniej drugi motor kupić i przekłądać lub wykorzystać do naprawy części :)

Czemu mają partycypować w kosztach po gwarancji? To wynik jakiejś ukrytej wady, że uszczelka padła? Nie do końca rozumiem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-11, 13:47   

Dlatego, że taka awaria w takim samochodzie przy takim przebiegu to kiepski żart. Na razie dealer zaproponował, że pokryje 10 000 z własnej kieszeni.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-11, 13:49   

No były tu lepsze żarty bo ktoś w 4.2tdi opisywał na forum korbę z boku bloku zaraz po gwarancji. Ale te silniki takie opinie już mają w D4, że najtrwalsze nie są. Nie posiadam, jedynie jeździłem więc opinia z opowiadań ale dość powszechna. Jak 4.0TDI w D3.

Chociaż w teorii mógłby na gwarancji jeszcze być bo można było chyba na 5 lat ją wydłużać. Tylko, że z drugiej strony można było taką gwarancję wykupić i samemu zdecydować. Moim zdaniem dobrze, że chociaż tyle zaproponowali.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
hitch5 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-11, 13:55   

Bo współczesne samochody są niestety coraz gorsze. Znajomy miał podobne problemy z poprzednim Q7. Teraz kupił Range'a Rovera Sport ze względu na 5 lat gwarancji i nie narzeka. Ja też następne auto kupię już na pewno z przedłużoną gwarancją lub wezmę wynajem na 3 lata. Oczywiście nie mówię tylko o Audi, BMW czy Mercedes wcale nie są lepsze.
Chciałem kupić gwarancję na 5 lat ale brałem auto z placu i nie było takiej możliwości. Poza tym moje A8 5 lat skończyło w Marcu więc i tak nic by to nie dało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.