Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-12-11, 14:03
|
|
|
W przypadku tego 4.2 świeżo po gwarancji przyznali drugi silnik z tego co pamiętam więc te daty są lekko elastyczne. No nie jest fajnie jak tyle trzeba wybulić. Ale z tej kwoty już 1/3 zaproponowali. Może się uda pół na pół i będzie w miarę przyzwoicie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-11, 19:20
|
|
|
Osobiście zabrałbym te auto z ASO, zaprowadził do innego warsztatu, zakupił kompletny drugi silnik i nie bawił się w naprawy.
Poza tym nie wierzę w coś takiego jak uszkodzona głowica przez wadliwą uszczelkę ...jakoś mi to razem nie leży |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-12-11, 19:39
|
|
|
Audi dopuszcza w tym przypadku możliwośc stosowania nadwymiarowych uszczelek do głowic - skoro głowica nie jest pęknięta to można to naprawić stosunkowo tanio |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
Lolo2
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8L D4
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2017-12-11, 20:36
|
|
|
drago_o napisał/a: | W przypadku tego 4.2 świeżo po gwarancji przyznali drugi silnik z tego co pamiętam więc te daty są lekko elastyczne. No nie jest fajnie jak tyle trzeba wybulić. Ale z tej kwoty już 1/3 zaproponowali. Może się uda pół na pół i będzie w miarę przyzwoicie. |
Koledze w d4 3.0l to rozrzad poszedl i zlomowac musial. Teraz on i ja kupilismy wlasnie 4.2l tdi wlasnie z opinii ze najmniej awaryjny silnik.
Teraz szukam auta dla ojca bo lexus ls600hl wczoraj zaniemogl na autostradzie po 9 latach uzytkowania i chyba kupie kolejna D4 4.2l tdi.
A co sadzicie o silniku w12? Zastanawiam sie nad ta audica ... To nie dział ogłoszeń ! |
|
|
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-02-03, 16:00
|
|
|
Własnie nabyłem drogą kupna D4 2014 rok z nieszczęsnym 3.0 TDI i właśnie po 140 tyś uszkodził się tłok rozwalając głowice i jedna turbinę . Zrobili na gwarancji mimo że było po 7 miesiącach . Teraz jest nowy silnik który przejechał 6 tyś km i na razie jest OK . Pan w ASO powiedział ze rozrząd jest dożywotni :-) , patrząc że lata maksymalnie 140 tyś to chyba prawda .
[ Dodano: 2018-02-03, 16:02 ]
LMG88 napisał/a: | Moj znajomy rowniez w 3.0 diesel mial taki problem, auto zakupil uzywane wiec sam staral sie znalezc problem
Jesli mala ilosc plynu ucieka, a pod autem nie ma zadnych sladow moze sie okazac ze to jednak glowica
Prostym sposobem jest sprawdzenie tego poprzez sprzet ktory bada plyn chlodniczy poprzez zbiorniczek na plyn chlodniczy. Chemikalia ktore sie znajduja w takim testerze w momencie z kontaktem ze spalinami zmieniaja barwe i wtedy mamy jasna sytuacje ze to glowica jest gdzies peknieta
Samo rozbieranie glowicy na poczatku moze nie dac zadnych rezultatow a koszty i czas ogromne
U kolegi okazalo sie ze z glowicy jest mikro pekniecie i plyn dostawal sie do cylindra
Ale pierwszy zabieg to wlasnie tester na plyn chlodniczy |
Masz może namiar na taki ptester ?? poproszę |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-03, 20:57
|
|
|
Beretti, potrzebny zwykły tester CO2 ...pełno tego e necie Ale to tylko pokaże czy spaliny mieszają się z płynem, ale czy to wina pęknięcia głowicy czy też uszczelki pod głowicą tego nie pokaże. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-02-18, 14:14
|
|
|
Koledzy u mnie przed rozpoczęciem testu jest tak
A tak po 5 minutach
Ewidentnie zmienił barwę ale:
Oleju w wodzie brak,
wody w oleju również,
Myślę sobie że uszczelka mogła puścić pomiędzy tłokiem a kanałem wodnym ale idąc dalej:
nie kopci,
węże do wody na rozgrzanym silniku nie są twarde i przy użycie niewielkiej siły można je ścisnąć.
Wody też za specjalnie nie ubywa że zbiorniczka.
Jak mogę jeszcze sprawdzic czy to uszczelka czy może nieszczelny EGR ( o ile jest chłodzony cieczą - czego nie wiem i proszę o potwierdzenie)
Zmierzyć ciśnienie na zbiorniku wody manometrem?
Inne przyczyny występowania spalin w układzie chłodzenia? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-18, 22:10
|
|
|
To prawie żadna różnica, jak by byly spaliny w plynie to z niebieskiego byłby żółty.
Najlepiej rozgrzej dobrze auto, odkręć korek i wkladaj tester.
Miałem gdzieś w telefonie fotkę jak to wygląda, jak znajdę to wstawię. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-02-20, 14:28
|
|
|
W dieslu ponoć na zielono ma zmienić kolor. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-02-20, 23:37
|
|
|
Bez znaczenia czy noPB czy Diesel, na poniższym zdjęciu 2.2 CDI z MB Sprinter.
CO2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 331,2 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maromko
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 59 Skąd: Melton Mowbray
|
Wysłany: 2018-03-15, 22:49
|
|
|
I znalazłem powód dlaczego ubywa wody. Mianowicie uszczelka lub też są pompa wody jest uszkodzona i nieszczelna.
Dużo do diagnozy nie było potrzebne, wystarczyło aby zerwany pasek klinowy zmusił mnie do zdjęcia osłony silnika
|
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-04-19, 11:36
|
|
|
Się zastanawiam czy kolega nie miał tego samego https://www.youtube.com/watch?v=nsp5XFYdeWA
Też mam gdzieś wyciek i najprawdopodobniej też mi tu leci co na filmie.
I się okazało że mam dokładnie to samo co na filmie ;-( |
|
|
|
|
|
|
|
|