Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2019-10-06, 08:56 [S8 D4 13
] Wyłączenie funkcji cylinder of demand
|
|
|
Wczoraj z kolegą próbowaliśmy wyłączyć tryb czterocylindrowy vcdsem lecz do tego potrzebny jest jakiś siedmiocyfrowy kod,którego nie mam.Odblokowaliśmy zielone menu i może tam da się to zrobić.Wie ktoś jak to zrobić? |
|
|
|
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-24, 23:17
|
|
|
Na razie z dwóch źródeł mam informację, że wyłączenie funkcji cylinder of demand nie jest możliwe za pomocą kodu, lecz trzeba zrobić jakąś mapę silnika, czyli coś podobnego lub to samo co przy chip tuningu. Koszt w jednym z warsztatów w Warszawie 1,5 tys zł. Siedmiocyfrowy kod to chyba tylko blokada przed wprowadzeniem jakiś błędnych danych w ustawieniach pracy silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-24, 23:32
|
|
|
COD możecie wyłączyć ustawiając tryb dynamic i wyłączając ESP (a dokładnie przełączając w tryb sportowy) |
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-25, 09:29
|
|
|
Ostatnia rzecz, którą bym zrobił w tym samochodzie to na stale wyłączyć ESP, aby dezaktywować COD. Nie mam umiejętności jazdy bez ESP z tak mocnym samochodem i nie wstydzę się do tego przyznać. Mój poprzedni samochód miał o 70% mniejszą moc i wolnossący silnik. Nie planuję dla poprawy żywotności samochodu, skracać swojego życia. |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-02-25, 09:48
|
|
|
Modyfikacja sterownika silnika. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-25, 11:14
|
|
|
W0 DKA05, rozumiem, że wyłączenie COD w Twoim przypadku jest uwarunkowane potrzebą troski o silnik?
to podpowiem Ci, że nie zawracaj sobie tym gitary bo z aktywnym COD te silniki robią po 300kkm i ich pierwsze awarie nie wynikają z systemu COD
system START/STOP jak najbardziej na OFF bo robi dużo złego dla silnika i osprzętu jak turbiny ale nie COD
chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
|
|
|
|
|
|
|
|
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-25, 14:14
|
|
|
dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli, że to ze zdjęcia (podałem numer) to stosowali do "jakiejś A6" i że mi znajdzie po VIN pasujące - i znalazł NGK ale drog 138 zł/sztuka tylko oczywiście o symbol już nie wypytywałem.
ogólnie świece jak szukam to 3 firmy oferują : champion, beru i ngk - zapewne ngk najlepsze?
Na pewnej stronie znajduje swiecę NGK dla AUDI S8 D4 oraz jest dopisek na dole:
Numer(y) referencyjny OEM :06K 905 601 M, 079 905 626 M
cena 88 zł/szt
więc nie wiem co ten konsultant z ASO gada
Pytałem czy mi usuną start-stop i stop silnika przy otwieraniu drzwi i tego nie zrobią nawet jak auto jest po gwarancji.
sorka, że się wcinam w dyskusje panton |
|
|
|
|
Unseen
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 2967
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: A
Jeżdzę: A8 D4 Black Edition 2017
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 20 Lip 2017 Posty: 111 Skąd: UK
|
Wysłany: 2020-02-25, 14:45
|
|
|
panton napisał/a: |
chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części
Obrazek |
To by wjasnialo dlaczego VW/Audi Leasing zazyczyl sobie, zeby w moim aucie wymienic swiece przy serwisie 18tys mil / 28tys km. |
_________________ Spalanie Audi S8 D4 2015
Spalanie Audi A8 D4 3.0 TDI 2017
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-25, 15:43
|
|
|
luki3000 napisał/a: | dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli, że to ze zdjęcia (podałem numer) to stosowali do "jakiejś A6" i że mi znajdzie po VIN pasujące - i znalazł NGK ale drog 138 zł/sztuka tylko oczywiście o symbol już nie wypytywałem. |
ori obecnie dostępne są tylko NGK i cena taka jak podałeś
poza ASO NGK to cena poniżej 90zł
alternatywą jest NGK RACING i tutaj koszt będzie największy
ja bym się trzymał NGK z ASO (numer który podałem) i skrócił interwał wymiany szczególnie jak ktoś dużo jeździ w górnym zakresie obrotów
luki3000 napisał/a: | więc nie wiem co ten konsultant z ASO gada
Pytałem czy mi usuną start-stop i stop silnika przy otwieraniu drzwi i tego nie zrobią nawet jak auto jest po gwarancji. |
w ASO tego nie zrobią bo nie mogą ale to możesz sobie sam ogarnąć
https://www.a8team.pl/d4-...-vt24539,15.htm
luki3000 napisał/a: | sorka, że się wcinam w dyskusje panton |
po to jest forum by pisać...a czasami się posprzeczać
Unseen napisał/a: |
To by wjasnialo dlaczego VW/Audi Leasing zazyczyl sobie, zeby w moim aucie wymienic swiece przy serwisie 18tys mil / 28tys km. |
niestety na to nie było jakiejś akcji serwisowej więc nawet w ramach gwarancji nie każde auto serwisowane w ASO miało to wymienione... potrafili wymienić silnik jak strzelił
Kolejny właściciel auta w którym gwarancja wygasła musi ten temat zweryfikować by później nie szukać silnika. |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-25, 21:13
|
|
|
panton napisał/a: | chcesz dbać o silnik to wymień świece bo do chyba końca 2016 były wadliwe firmy BERU (odpadała porcelanka, która robiła dziury w tłoku, cylindrach) i później producent zmienił na NGK zmieniając numer części |
Ja u siebie założyłem BERU i póki co silnik jeszcze chodzi.Świece wymieniłem przy przebiegu 98 tyś km.Wcześniej były zmieniane w ASO w DE przy przebiegu ok.55 tyś km (mam na to papiery). Te stare z przebiegiem 43 tyś km mam na półce w garażu i nie zauważyłem,żeby któraś była pęknięta czy uszkodzona.Ale faktycznie zostały wycofane ze sprzedaży i następnym razem założę NGK.Dlaczego pękały?Sprawa prosta,bo skoro ludzie nie wymienili ich przy 50-60 tyś km to normalne,że powyżej przebiegu 100 tyś km materiał nie wytrzymał.Przerabiałem to dawno temu w A8 D2.Świeżo po zakupie nagle silnik zaczął szarpać i okazało się,że jakiś oszołom nie wymieniał świec i przez to musiałem chyba 3 cewki nowe kupić i świece były popękane. |
|
|
|
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-25, 22:42
|
|
|
panton napisał/a: | W0 DKA05, rozumiem, że wyłączenie COD w Twoim przypadku jest uwarunkowane potrzebą troski o silnik?
to podpowiem Ci, że nie zawracaj sobie tym gitary bo z aktywnym COD te silniki robią po 300kkm i ich pierwsze awarie nie wynikają z systemu COD
|
To że silniki wytrzymują - przyjmuję do wiadomości, ale co z tymi poduszkami silnika, które rzekomo po kilkudziesięciu tysiącach masowo padają od tego trybu? Przynajmniej tak pisała jedna osoba. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
|