|
Autor |
Wiadomość |
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-27, 19:17 [D4 12 4.2FSI
] EPC , check i pisk spod maski
|
|
|
heja, pomóżcie:)
Auto przez 2 tygodnie dostało mocno po dupie, zrobiło ponad 6 tysięcy km, często z prędkościami 200+,
jutro jadę na kompa ale chciałbym zapytać czy ktoś miał coś podobnego,
po pierwszej trasie EPC, obrroty ograniczone do 4 tys, zgasło po zgaszeniu auta i się nie pojawiło,
2 tys km dalej znowu się pojawiło, zgasło , ubyło płynu chłodniczego w zbiorniczku, ale auto bez problemu przejechało 2 tys km do domu ( moc jest ok ). Pojawił się teraz na stałe CHECK a przy samym domu dzisiaj głośny pisk spod maski ( bez względu na obroty , po czasie przestaje ).
miał ktoś coś podobnego? Jutro oczywiście napiszę jaki błędy są , ale może znacie temat?
Czytałem już dużo na temat jakosci elektroniki w D4, ale to jest przegięcie .. BTW - wiecie jakie auta głównie stoją na autostradach na poboczu w oczekiwaniu na assistance? Same nowe
Stan oleju ok, nie dymi, od góry nie widać żadnych wycieków płynu, moc bez zmian, a pisk pojawił się jak kilka razy przeciągnąłem ją do odcięcia - jak już skończyłem trasę nie miałem obaw o to , że stanie na niemieckiej banie
czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością?
[ Dodano: 2019-01-27, 20:35 ]
taki ciekawy temat i nikt nic nie napisze? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-01-27, 22:07
|
|
|
EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.
Co do pisku to ciężko stwierdzić. najlepiej jak byś to nagrał. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-27, 22:22
|
|
|
CINEK napisał/a: | EPC jest związany bezpośrednio z silnikiem oraz elektroniką. Musisz sprawdzic kompem jakie błędy wysypie. W większości przypadków są to wtryskiwacze, przepustnica, komputer sterujący kable, cewki.
Co do pisku to ciężko stwierdzić. najlepiej jak byś to nagrał. |
ciężko nazwać to piskiem ,to tak jakbyś jechał na zablokowanych hamulcach, hałas taki , że psy się odwracały głupie te samochody, trzeba wrócić do aut, które dają Ci pewność dojazdu z pkt A do B. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-28, 08:54
|
|
|
podłącz kompa i sprawdź co masz w sterowniku silnika (jakie błędy)... od tego bym zaczął |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2019-01-28, 09:43
|
|
|
Odis - poszukiwanie usterek |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2019-01-28, 23:26
|
|
|
walus30 napisał/a: | czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością? |
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-29, 08:02
|
|
|
greg26 napisał/a: | walus30 napisał/a: | czy pisk nie jest związany z EPC, kolektorem, odmą , jakąś nieszczelnością? |
U mnie w S8 4.0T był pęknięty wężyk i każdy kickdown powodował zapalenie się EPC.W D3 4.2 BFM też miałem podobną sytuację-pęknięty był wężyk LPG i powodował zapalanie się check engine.
Stawiałbym na jakąś nieszczelność. |
pewnie tak jest , objawy u mnie podobne, szukają.
zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-01-29, 09:41
|
|
|
Cytat: | zastanawia mnie czy w jakikolwiek sposób może to być związane z ubytkiem płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jednorazowe. |
No raczej nie. Albo nieszczelność na którymś króćcu, albo uszczelce np. pompy wody, upg,
Niestety tylko organoleptycznie można to sprawdzić gdzie leci. Jeśli nigdzie nie widać ślady ubytku, to....
Co do reszty to bez kompa ani rusz |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-01-29, 12:07
|
|
|
padnięta odma zarówno gubiłą ciśnienie jak i ciekł płyn i to by wiele tłumaczyło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|