Autor |
Wiadomość |
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-06, 20:59
|
|
|
Pewnie ECU uszkodzony albo może wyszła jakaś aktualizacja sterownika silnika na to.
Trzeba wziąć oscyloskop i zbadać sygnał przep[pływomierza jaki dochodzi do ECU, jak prawidłowy to albo coś innego zakłóca (w co wątpię) albo ECU do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-09, 23:32 Re: Problem z przepływomierzem - G70 - Niewiar
|
|
|
opentn napisał/a: | Mam problem ponieważ od ponad miesiąca walczę prawdopodobnie z przepływomierzami |
kal_el napisał/a: | Koledzy mam podobny problem |
robertskp napisał/a: | Witam serdecznie mam podobny problem, walczę od dwóch miesięcy |
Czy któryś z kolegów diagnozował/sprawdzał chłodnicę spalin (AGR)? Może były robione jakieś update-y w ASO związane ze słynną aferą?
Sprawdźcie też czy nie ma "dławików" powietrza przed przepływkami (chociaż w to ostatnie wątpię). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
robertskp
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 52 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2018-02-02, 10:47
|
|
|
Witam,
problem rozwiązany. Uszkodzona lewa turbina (zacinały się łopatki geometrii). Kupiłem nową za 4,4k. Mechanik doszedł do uszkodzenia sprawdzając obroty turbiny(były za wysokie). Sugeruję wymianę obydwu turbin, bo roboty od groma, trzeba opuścić silnik. Ja dwa miesiące wcześniej wymieniłem tylko prawą(uszkodzony był nastawnik), a potem musiałem drugi raz opuszczać silnik do lewej. Proszę pamiętać o czyszczeniu EGR co 100tyś. km, wyczyszczeniu czujnika temperatury spalin w chłodnicy EGR (można wykręcić bez wyciągania chłodniczki), oraz sprawdzić czy szczelne czujniki różnicy ciśnień. Są na ścianie grodziowej za EGR-ami. U mnie jeden był dziurawy(widać było po okopceniu w okół
czujnika. Uszkodzenie przepływomierza raczej w tym silniku się nie zdarza, aby to sprawdzić wystarczy je zamienić(dojście od nadkola). I jeszcze jedno, zapchanie DPF z reguły jest skutkiem wadliwej pracy innych elementów, a jeśli wszystko jest ok, to wypala się bez problemu przy stałej prędkości w 30min. |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2018-02-02, 11:14
|
|
|
Patrz co pisałem wcześniej |
|
|
|
|
|
|
|
Bartiq7
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-24, 20:26
|
|
|
Miałem te same objawy...kontrolka po kilkunastu km zazwyczaj spokojna jazda. Komputer pokazywał niewiarygodne wskazanie przepływomierza. Wymieniłem turbiny i po problemie. Komp może tylko podpowiedzieć które turbo jest do wymiany po błędzie przeplywomierza prawa g70 lub lewa strona. |
|
|
|
|
Mateooo
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D4
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2021 Posty: 35 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2023-02-15, 01:47
|
|
|
Podobnie jest u mnie. Mieliście sadze na wydechu z powodu nieprawidłowej pracy turbiny? u mnie jeszcze jest taki problem, że jest okopcony wydech bardziej z prawej strony. Jeden mechanik powiedział że to może być od podkładek pod wtryskami???? |
|
|
|
|
|
|
|
rudi
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Lukasz
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 43 Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 30 Skąd: Zmigrod
|
Wysłany: 2023-11-02, 18:36
|
|
|
U mnie też P0101.
Wyczyszczony cały dolot z sadzy, umyty MAF, nowe filtry, i błąd dalej się pojawia przy zjeżdżaniu ze wzniesień, lub przy dojeżdżaniu bez wciśniętego pedału gazu. Czytam na forum i mówią turbina. Zawiozłem do mechanika i zdjął tłumik z turbawki i dzwoni do mnie, że turbina zero luzów, sztanga w turbine chodzi leciusieńko bez przycinania. Stan idealny. Dolot szczelny.- i już nie wiem co robić.
Ma ktoś pomysły.
[ Dodano: 2023-11-22, 15:25 ]
Gdzieś jeszcze wyczytałem, że może być zawór gaszenia (tak sie chyba nazywa) lub tłumik na wlocie powietrza przy turbinie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi tematami?
[ Dodano: 2023-11-28, 12:14 ]
I kolejna iformacja. Może da jakąś wskazówkę co to może być.
W ubiegłym roku gdy spadł śnieg i zrobiło się na zewnątrz poniżej żera kontrolka zgasła. Dzisiaj, również przy ujemnych temperatyrach kontrolka Check Engine zgasła i na razie nie świeci. Cikawe jak długo.
To co mi się rzuca w oczy to fakt, że to raczej nie turbina jednak.....
[ Dodano: 2024-10-01, 19:47 ]
Widzę, że nikt nie potrafi pomóc.
Czy ktoś podpowie chociaż, jak zdiagnozować przepływkę?
Może jakieś logi bym zrobił...
Kontrolka check enginge raz znika, raz sie swieci... |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2024-10-28, 14:22
|
|
|
I jak z tym błędem G70 niewiarygodny sygnał?
Od 2 tyg mam to samo zaczął się problem jak zmieniłem filtr powietrza. Co chwila błąd i do tego czasami check. Z tym że ja mam 3.0tdi. Zauważyłem też że na postoju no ciśnienie doładowania zamiast wymaganego 0 to pokazuje jakieś 0.10-0.15bar, w czasie jazdy jest dobrze.
Przepływomierz kupiłem nowy. |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
|
|
|
|