Ogłoszenie 

Maglownica Audi Opony i alufelgi Opony samochodowe części samochodowe Tarcze, hamulce
Przekładnie kierownicze
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 12 4.2TDI ] Rozrząd 4,2 TDI  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 29 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1313
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-04-27, 22:42   [D4 12 4.2TDI ] Rozrząd 4,2 TDI

Mam pytanie jak wygląda sprawa rozrządu w D4 4,2 TDI co tam siedzi łańcuch z tyłu ??
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 698
Skąd: Śląski
Wysłany: 2020-04-28, 08:31   

Tak średnio co 180k km wymiana
 
 
Irek_PV808 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Ireneusz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-08-29, 12:32   

Czy fabryka przewiduje taką operację ? W sensie czy jeśli auto jest serwisowane do np. 250tkm to rozrząd powinien być już wymieniony czy to tylko leży w kwestii właściciela , jak chce to robi ,a jak nie to nie.?? <hmm>
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 698
Skąd: Śląski
Wysłany: 2020-08-29, 18:41   

wszystko zależy od stanu silnika , sposobu eksploatacji itd
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 31 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 988
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-08-30, 00:42   

Irek_PV808, nie jest przewidziana wymiana rozrządu... generalnie założeniem miał być bezobsługowy i w D3 do 400kkm nic się nie dzieje, w D4 (w 4.2TDI) mam kilka przykładów gdzie jest powyżej 200kkm i nikt rozrządu nie dotykał więc do momentu, kiedy rano przy pierwszym odpaleniu nie będzie dzwonił to nie zawracaj sobie tym głowy
na trwałość wpływa sposób eksploatacji (olej co max 15kkm i wyłączyć START/STOP)
 
 
marchem 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D4 4.2 TDI
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-11-28, 12:58   

Witam,
Czy ktoś może podzielić się potwierdzoną informacją na temat kosztu wymiany rozrządu w 4.2 tdi (części + wymiana)
Oczywiście poza ASO <boisie>
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 28
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2020-12-16, 09:00   

Witam
ja w swojej Audi A8 wymieniałem rozrząd ze względu na to ze rano przy odpalaniu było słychać delikatnie łańcuszek. Jak się okazało po demontażu nie trzymał ciśnienia lewy górny napinacz. Stan łańcuszków idealny nie było widać śladów zużycia. Wymieniłem wszystkie łańcuszki oraz napinacze. Koszt z tego co pamiętam to same części około 4500pln plus robota.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 381
Skąd: GA
Wysłany: 2021-01-06, 19:41   

panton napisał/a:
kiedy rano przy pierwszym odpaleniu nie będzie dzwonił

To jest kwestia oleju.Zjadłem na tym zęby.Tylko olej z dodatkiem wolframu i molibdenu może Ci to zagwarantować (przetestowane w S8 D4).
 
 
Karizmo 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-06, 20:02   

A jaki z tym czymś jest ?
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 381
Skąd: GA
Wysłany: 2021-01-06, 20:16   

Np.Ravenol RUP 5W40.
 
 
hevimental 

Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: 4.2 TDI
Dołączył: 01 Kwi 2021
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-01, 11:08   

Cześć wszystkim! Byłem już na tym forum, ale nie wiedzieć czemu nie mogę się zalogować i musiałem założyć nowe konto. Mam dylemat związany z rorządem w D4 4.2 TDI przedlift. Auto ma 210k przebiegu, program na 404km/950 nm. W moich rękach 2 lata. Pedantycznie dbane, olej Motul co 10K, wcześniej był zmieniany co 15K (dobrze znam poprzedniego właściciela). Serwisuję go w solidnym warsztacie, wyspecjalizowanym w dużych VAGach- EKG w Poznaniu. Ostatnio A8emka była u nich kilka razy, min z uwagi na regenerację skrzyni i jakieś drobiazgi. Mówią, że 2x na ok 10 odpaleń na zimnym usłyszeli grzechotanie rozrządu. Ja nie usłyszałem ani razu, a jestem mocno wyczulony na takie rzeczy, w dodatku odpalam auto w garażu, więc wszystko dobrze słychać. Nie mówią tego jednoznacznie, że kategorycznie trzeba robić natychmiast, bo nie słychać grzechotania non stop, ale sugerują by robić, bo nie chcą być odpowiedzialni za ewentualne rozsypanie silnika, poza tym wiadomo, że w ich interesie leży by naprawiać jak najwięcej ;) Jakie są Wasze doświadczenia? Robicie rozrząd już wtedy gdy raz na wiele odpaleń grzechotanie jest słyszalne, czy dopiero gdy jest ono słyszalne często lub przy każdym odpaleniu?
_________________
4.2 TDI 404km/950nm + heble S8 D5 400 mm + lampy BILED laser
 
 
TomAs 


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 28
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2021-04-01, 14:24   

Cześć.
Miałem taki sam przypadek. U mnie z 4 razy na 10 odpaleń było słychać łańcuszek i też przy przebiegu około 214tyś. Z racji tego ze też bardzo dbam o auto wymieniłem cały kompletny rozrząd. ( łańcuchy i napinacze)
Koła były w idealnym stanie. U mnie był uszkodzony tylko jeden lewy górny napinacz. Wymieniłem wszystkie.
I od tej pory jest idealnie cicho przy odpalaniu a mam już zrobione ponad 300tyś.
Auto serwisuje w Lesznie Mechanika Pojazdowa Prais i tam też robiłem rozrząd.
Jak masz jeszcze jakieś pytania piasz .
Pozdrawiam
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 187 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5821
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-04-02, 10:13   

hevimental napisał/a:
Cześć wszystkim! Byłem już na tym forum, ale nie wiedzieć czemu nie mogę się zalogować i musiałem założyć nowe konto.

Napisz do mnie na priv jaki miałeś poprzednio nick na forum a pomogę odzyskać nad nim władzę.
Pozdrawiam, FOSS
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

Akumulatory samochodowe Audi A6 opony samochodowe 24opony.pl