Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-04-27, 21:42 [D4 12 4.2TDI
] Rozrząd 4,2 TDI
|
|
|
Mam pytanie jak wygląda sprawa rozrządu w D4 4,2 TDI co tam siedzi łańcuch z tyłu ?? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-04-28, 07:31
|
|
|
Tak średnio co 180k km wymiana |
|
|
|
|
|
|
|
Irek_PV808
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Ireneusz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lip 2020 Posty: 4 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-08-29, 11:32
|
|
|
Czy fabryka przewiduje taką operację ? W sensie czy jeśli auto jest serwisowane do np. 250tkm to rozrząd powinien być już wymieniony czy to tylko leży w kwestii właściciela , jak chce to robi ,a jak nie to nie.?? |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2020-08-29, 17:41
|
|
|
wszystko zależy od stanu silnika , sposobu eksploatacji itd |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-08-29, 23:42
|
|
|
Irek_PV808, nie jest przewidziana wymiana rozrządu... generalnie założeniem miał być bezobsługowy i w D3 do 400kkm nic się nie dzieje, w D4 (w 4.2TDI) mam kilka przykładów gdzie jest powyżej 200kkm i nikt rozrządu nie dotykał więc do momentu, kiedy rano przy pierwszym odpaleniu nie będzie dzwonił to nie zawracaj sobie tym głowy
na trwałość wpływa sposób eksploatacji (olej co max 15kkm i wyłączyć START/STOP) |
|
|
|
|
marchem
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: Audi A8 D4 4.2 TDI
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-11-28, 12:58
|
|
|
Witam,
Czy ktoś może podzielić się potwierdzoną informacją na temat kosztu wymiany rozrządu w 4.2 tdi (części + wymiana)
Oczywiście poza ASO |
|
|
|
|
|
|
|
TomAs
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2020-12-16, 09:00
|
|
|
Witam
ja w swojej Audi A8 wymieniałem rozrząd ze względu na to ze rano przy odpalaniu było słychać delikatnie łańcuszek. Jak się okazało po demontażu nie trzymał ciśnienia lewy górny napinacz. Stan łańcuszków idealny nie było widać śladów zużycia. Wymieniłem wszystkie łańcuszki oraz napinacze. Koszt z tego co pamiętam to same części około 4500pln plus robota. |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2021-01-06, 19:41
|
|
|
panton napisał/a: | kiedy rano przy pierwszym odpaleniu nie będzie dzwonił |
To jest kwestia oleju.Zjadłem na tym zęby.Tylko olej z dodatkiem wolframu i molibdenu może Ci to zagwarantować (przetestowane w S8 D4). |
|
|
|
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-01-06, 20:02
|
|
|
A jaki z tym czymś jest ? |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2021-01-06, 20:16
|
|
|
Np.Ravenol RUP 5W40. |
|
|
|
|
|
|
|
hevimental
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: 4.2 TDI
Dołączył: 01 Kwi 2021 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-04-01, 10:08
|
|
|
Cześć wszystkim! Byłem już na tym forum, ale nie wiedzieć czemu nie mogę się zalogować i musiałem założyć nowe konto. Mam dylemat związany z rorządem w D4 4.2 TDI przedlift. Auto ma 210k przebiegu, program na 404km/950 nm. W moich rękach 2 lata. Pedantycznie dbane, olej Motul co 10K, wcześniej był zmieniany co 15K (dobrze znam poprzedniego właściciela). Serwisuję go w solidnym warsztacie, wyspecjalizowanym w dużych VAGach- EKG w Poznaniu. Ostatnio A8emka była u nich kilka razy, min z uwagi na regenerację skrzyni i jakieś drobiazgi. Mówią, że 2x na ok 10 odpaleń na zimnym usłyszeli grzechotanie rozrządu. Ja nie usłyszałem ani razu, a jestem mocno wyczulony na takie rzeczy, w dodatku odpalam auto w garażu, więc wszystko dobrze słychać. Nie mówią tego jednoznacznie, że kategorycznie trzeba robić natychmiast, bo nie słychać grzechotania non stop, ale sugerują by robić, bo nie chcą być odpowiedzialni za ewentualne rozsypanie silnika, poza tym wiadomo, że w ich interesie leży by naprawiać jak najwięcej Jakie są Wasze doświadczenia? Robicie rozrząd już wtedy gdy raz na wiele odpaleń grzechotanie jest słyszalne, czy dopiero gdy jest ono słyszalne często lub przy każdym odpaleniu? |
_________________ 4.2 TDI 404km/950nm + heble S8 D5 400 mm + lampy BILED laser |
|
|
|
|
TomAs
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2021-04-01, 13:24
|
|
|
Cześć.
Miałem taki sam przypadek. U mnie z 4 razy na 10 odpaleń było słychać łańcuszek i też przy przebiegu około 214tyś. Z racji tego ze też bardzo dbam o auto wymieniłem cały kompletny rozrząd. ( łańcuchy i napinacze)
Koła były w idealnym stanie. U mnie był uszkodzony tylko jeden lewy górny napinacz. Wymieniłem wszystkie.
I od tej pory jest idealnie cicho przy odpalaniu a mam już zrobione ponad 300tyś.
Auto serwisuje w Lesznie Mechanika Pojazdowa Prais i tam też robiłem rozrząd.
Jak masz jeszcze jakieś pytania piasz .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-04-02, 09:13
|
|
|
hevimental napisał/a: | Cześć wszystkim! Byłem już na tym forum, ale nie wiedzieć czemu nie mogę się zalogować i musiałem założyć nowe konto. |
Napisz do mnie na priv jaki miałeś poprzednio nick na forum a pomogę odzyskać nad nim władzę.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
hevimental
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Daniel
Jeżdzę: 4.2 TDI
Dołączył: 01 Kwi 2021 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-11-12, 17:11
|
|
|
Czy spotkał się ktoś z Was z objawem zużycia rozrządu innym niż grzechotanie przy odpaleniu? U mnie dokładnie przy 2700-2900 obrotów jest ciche cykanie z okolic silnika. Czy to może być rozrząd? Dodam, że innych objawów na chwilę obecną nie ma. Niestety nie możemy z mechanikiem znaleźć przyczyny tego cykania. Wtryski wykluczyliśmy. |
_________________ 4.2 TDI 404km/950nm + heble S8 D5 400 mm + lampy BILED laser |
|
|
|
|
|
|
|
Freestyller
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-11-22, 15:08
|
|
|
@hevimental: U mnie było grzechotanie rozrządu przy odpalaniu i cykanie na niższych obrotach (ale nie zawsze - w zależności od temperatury silnika). Po wymianie rozrządu grzechotanie ustało kompletnie, silnik też jakby się wyciszył ale cykanie zostało.
Po dalszej analizie wyszło, że to coś z EGR'em lub przepływem spalin (chłodniczka EGR'u, sam zawór albo jakiś przewód). W każdym razie - na chwilę interfejsem wyłączyłęm EGR (test zaworu) i w momencie gdy był całkowicie zamknięty albo otwarty (teraz już nie pamiętam) cykanie nie występowało, więc możesz sprawdzić to też u siebie. |
|
|
|
|
|